Gå til innhold

Riktig at pene jenter får være mest i fred?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Hehe, helt enig. Og folk som er på vei ut på byen ser ut som de er på vei ut for å drive hor ;)

Du er strengt oppdratt, forstår jeg? :) Uttalelsen din høres ut som den kunne kommet fra noen som er et par generasjoner eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest womenwomen
womenwomen: Mannen er den dominerende part i de fleste forhold, enten du liker det eller ei. Kan du komme på en mann som har en partner med bedre selvtillit?

Det hjelper heller ikke på måten disse egenerklærte skjønnhetene sier nei jeg er ikke interessert på. Det skal helst tråkkes ned i søla og småflires av med munnen pent foran ansiktet. Er det rart at vi da heller holder oss til den gruppen som kan oppføre seg?

Hva ? Mannen er den dominerende part i et forhold - på hvilken måter da - vær snill å forklar ? Helt nytt for meg å høre dette . Merkelig . De fleste menn jeg kjenner har utrolig respekt for kona si . Og ser da nokså likeverdige ut i forholdet .

Selv har jeg ingen dominerende mann på noen måte . Uansett - en dominerende mann ville jeg ikke hatt selv . Jeg styrer unna slike helt bevisst - forde jeg ikke er spesielt begeistret for slike menn som kan oppfattes litt stri og dominante . Kunn noen ytterst få forhold jeg kjenner til - virker mannen dominerende .Men - de har valgt det selv disse kvinnene - mulig de er litt svake og underdanige av natur . .Selv ville jeg aldri hatt en som skulle prøve å dominere meg på noen måte . - Da skulle jeg heller levd uten mann - enn å ha en som ikke respekterer meg eller ser på meg som et likeverdig voksent menneske .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror det er noe i det at mange ikke tør prøve seg på kvinner "over deres liga". Frykten for å bli avvist er der, ofte regner de kanskje bare med at det ikke er vits i å prøve engang. Menn tror at alle stimler seg rundt deg og at konkurransen er stor og nivået på konkurrentene høyt, ergo ender det med at ingen stimler seg rundt deg.

Jeg er selv pen, og folk prøver seg jo - men jeg ser også dem som stirrer på meg og som snur seg kjapt vekk og leker uinteressert når jeg ser på dem. Jeg må ofte være den mest aktive parten selv når jeg er på sjekkern, det er nok ikke slik at pene jenter bare kan stå i en bar og vente. Går gjerne bort og oppretter kontakt, eller inviterer på dater selv. I ettertid sier mannfolka gjerne at de har lagt merke til meg og vært interessert fra første sekund, men det har de jammen skjult godt og ingenting ville skjedd om jeg ikke hadde tatt initiativ.

Og utstråling er nok viktigst av alt, man tiltrekker seg haugevis mer når man er i strålende humør, åpen, glad, smilende, avslappet. Slik ts beskriver det ser jeg for meg to pene damer som står i baren og skuler utover lokalet og hvisker og tisker til hverandre og kanskje furter litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Uansett i hvor høy grad fenomenet stemmer, så er det likevel en kjempefordel å være pen i sjekkesmørja på byn.

Sånn satt på veldig på spissen så kan du få hvem du vil, så det er bare å velge en i lokalet og gå bort til ham. Man kommer svært langt med å være pen da, gjelder bare å være litt aktiv.

PS: Dette var som sagt satt på spissen, det må jo være en form for match når du først begynner å prate med fyren. Men du får et godt førsteinntrykk gratis, og han vil garantert høre på hva du har å si om du kommer bort. Og er du på et skikkelig ille kjøttmarked så er ikke hva du sier spesielt interessant heller, da har du han (for en natt i det minste) fra sekundet du gikk bort og sa hei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann på gjestevisitt

Det som får meg til å ta kontakt med en kvinne er væremåten hennes. Mest blikket tror jeg. Det trenger absolut ikke være noe flørteblikk/på sjekkern blikk. En kvinne som ser åpen ut og som er ute for å være sosial får du lyst til å snakke med. Når du begynner å snakke med henne finner du jo ut om hun er lett å snakke med og hyggelig .. og er hun pen i tillegg så er det også stas.

Dersom du sitter der og utstråler "jeg-er-over-gjennomsnittet-pen-jeg" så tror jeg du får vente på noen andre enn meg.

Det er sikkert mange menn som er beskjedne overfor pene kvinner, men jeg tror det kan være et litt komfortabelt selvbedrag å legge "skylden" på at man ikke får kontakt med det andre kjønn. Det å komme i kontakt med andre krever to parter og det er to parter som kan gjøre feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker opp jenter jeg synes er pene og gjerne litt annerledes, men det kommer an på dagshumøret. Innimellom er platinablondt hår det beste, andre ganger er tungepiercing og sotete øyne det som tenner meg mest. Det skal være sagt at man kan se på enkelte jenter at de ikke er ute etter en ONS basert på måten de oppfører seg (ikke spør meg hvordan, det er bare sånt man vet) og da er det mindre sannsynlig at man går opp og prøver å sjekke henne opp. Er man ikke ute etter en ONS så er man kanskje heller ikke ute etter en fuckbuddy, og da ser ikke vi to etter det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er strengt oppdratt, forstår jeg? :) Uttalelsen din høres ut som den kunne kommet fra noen som er et par generasjoner eldre.

Å, ha litt humor din råtne rosin :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Med fare for å få masse pepper, så er det faktisk noe i det de to trådstarterne sier.

Når det er sagt, så tror jeg heller ikke at byen er hovedstedet å få seg kjæreste på.

Jeg får derimot stadig tilbakemelding på at jeg er for skummel til å sjekke opp. Jeg vil ikke omtale meg selv som pen, slik som trådstarterne gjør, men jeg er attraktiv, det kan jeg se, men dessverre på en sensuell måte. Dette syns menn er skummelt, fordi jeg i tillegg ikke er ute etter ONS, og det tror jeg menn leser.

I tillegg tør ikke menn sjekke meg opp for kjæresterier heller, for jeg ser ut som ei dame som kommer til å være utro. Det er en flott tilbakemelding å få syns jeg, for det er jo akkurat slik jeg er. :roll:

Når, derimot, jeg kommer i prat med menn, og kvinner, så får jeg stadig tilbakemelding på at jeg er annerledes enn jeg ser ut, og både hyggelig og sjarmerende og naturlig.... He he...

Når det gjelder TS'ene og deres holdninger, så tror jeg nok at grunnene til at menn holder seg unna dem er noe annerledes enn at de er for pene til å snakkes med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror ikke det har noe som helst med utseendet å gjøre, men ustråling. Enten har du det, eller så har du det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror ikke det har noe som helst med utseendet å gjøre, men ustråling. Enten har du det, eller så har du det ikke.

signerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du er sikkert en kjempevakker og grei person. Men slik du fremstiller deg selv her, så får jeg inntrykk av at du er innbilsk, overlegen og arrogant (du rakker ned på andre, og ser på dem som stygge og vulgære). Hvis du utstråler dette på byn også, så skjønner jeg godt at ingen prøver å sjekke deg opp. Hvordan skal noen tørre å gå bort til deg, hvis de er redd for å få en ekkel kommentar til avslag? Og hvorfor skulle de overhodet ha lyst?

Når det er sagt, så tror jeg det er noe i at folk gjerne prøver seg på folk i noenlunde samme "league". Man regner gjerne med avslag om man prøver seg på noen som er myyyyyye penere enn man selv.

Uansett, så tror jeg at flere prøver seg på deg, om du ser hyggelig og imøtekommende ut. Er avslappende og utadvent.

Vulgær fungerer sikkert også, hvis man vil ha en type som bare skal ha seg noe for kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Litt uflidd, ikke veldig pyntet = mer "meg", jeg stresser ikke rundt og er redd for at man kan se rett hjem med skjørtet mitt, at hårfrisyren er i ulage, at sminken er blitt feil etc.

Er man ukomfortabel når man er veldig pyntet tror jeg det syns.

Ja, det er jo lettere å prate til noen som gir et avslappa inntrykk, samme hva de har på seg eller hvordan de ser ut egentlig. Det er vel mange som har oppdaget at de får mye mer draget når de er i et forhold enn når de er single? Det har vel noe med at man er avslappa, man er ikke på utkikk og har en helt annen holdning til folk rundt seg. Jeg syns det er litt sammenlignbart med når man bare havner på byen uplanlagt og uflidd, i forhold til når man har stæsjet seg opp halve kvelden og kanskje har visse forventninger om flørting osv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min "styggeste" venninne er hun som får mest oppmerksomhet på byen. Og hun er virkelig mindre pen. Men hun har en vanvittig ustråling! Hun er ikke vulgær, fremstår ikke som et enkelt ligg eller noe som helst men hun er rett og slett en veldig likanes person. Og hun får oppmerksomhet fra alle menn, de vanvittig fine, mindre fine, de rike, de fattige og alt. Hun fremstår heller ikke som enkel å få, om noen skulle tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke omtale meg selv som pen, slik som trådstarterne gjør, men jeg er attraktiv, det kan jeg se, men dessverre på en sensuell måte. Dette syns menn er skummelt, fordi jeg i tillegg ikke er ute etter ONS, og det tror jeg menn leser.

I tillegg tør ikke menn sjekke meg opp for kjæresterier heller, for jeg ser ut som ei dame som kommer til å være utro. Det er en flott tilbakemelding å få syns jeg, for det er jo akkurat slik jeg er. :roll:

Når, derimot, jeg kommer i prat med menn, og kvinner, så får jeg stadig tilbakemelding på at jeg er annerledes enn jeg ser ut, og både hyggelig og sjarmerende og naturlig.... He he...

Når det gjelder TS'ene og deres holdninger, så tror jeg nok at grunnene til at menn holder seg unna dem er noe annerledes enn at de er for pene til å snakkes med.

Du fremstiller det som du selv har noenlunde samme problemet. Men fordi vi kan innrømme på anonymt forum at vi blir omtalt som pene, så mener du derimot det er noe med holdningen vår som frastøter menn? Du selv omtaler deg som attraktiv og sensuell. Det er lov, skjønner jeg, men å innrømme at man er pen, det er derimot FY FY! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Nei, det var mer at du snakket en smule nedsettende om den stygge som fikk oppmerksomhet, og at du hadde bedre verdier enn de som fant noen på byen.

Om det ikke var ment slik, kan godt være, det var dog ikke det at du skrev at du var pen, men at du omtalte deg som bedre enn andre på mange områder, som jeg reagerte på.

Forøvrig, pen er for meg det samme som kjedelig, så jeg har kanskje en annen oppfatning av det ordet.

Å være attraktiv mente jeg som en nøytral beskrivelse av hvordan jeg blir beskrevet, ikke hvordan jeg ser på meg selv.

Å være sensuell og eller sexy er ingen dans på roser, det skal jeg love deg, så det var langt fra ment som skryt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Vi er to pene jenter på rundt 30 som går av og til på byen sammen. Vi går på steder med mennesker på rundt vår egen alder. Vi opplever at det er veldig få gutter/menn som tar kontakt med oss. Jeg vet ikke om det er det at de ikke tør? Noen ganger tar vi selv initiativ til å snakke. Vi er hyggelige jenter som liker å flørte, men ikke er ute etter ONS.

***Det vises på dere også.

Nå sist opplevde vi at en mann venninnen min snakket med senere foretrakk en mindre attraktiv, småvulgært kledd jente.

***Hun var åpen for ONS.

Blir litt overrasket av sånt, vi. :)

***Ingen grunn til å bli det, slik vil det fortsette å være.

Vil ikke menn snakke med pene damer med skikkelige verdier?

***På byen? Nei.

Dreier det seg bare om å få det letteste ligget på byen?

***Ja.

Etter våre erfaringer tror jeg kanskje vi må prøve helt andre markeder enn byen hvis vi skal finne kjærester med kvalitet...

***Riktig. Og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å være sensuell og eller sexy er ingen dans på roser, det skal jeg love deg, så det var langt fra ment som skryt.

Nei, det vet vi ingenting om. Vi er jo bare pene. Og selvfølgelig usexy som bare det. He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

I stedet for å ville misforstå, så kan du jo lese Nobilians svar, han sa akkurat det du ville høre, og svarte bra på det også!

Skjønner ikke hvorfor du hisser deg sånn opp over meg, jeg er jo enig i det du skriver. Pen er et veldig laust begrep. Det er som medium... Men av erfaring så syns jeg at attraktive jenter som utstråler at de ikke er ute etter ONS, ofte blir sittende alene på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest22

Jeg er veldig enig i mye av det som har blitt sagt her. Jeg tror alt handler om utstråling og humør. Jeg er pen, høy og slank, men det er store forskjeller på sjekke-opp-graden fra bytyr til bytur.

Noen dager kan jeg være helt i siget, være veldig glad og ha det kjempemorsomt med venninne mine, da flokker (bokstavlig talt) guttene rundt meg. Andre ganger når jeg bare sitter litt for meg selv, tilbakelent og titter utover - da sitter jeg veldig, veldig alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bitta
Jeg er veldig enig i mye av det som har blitt sagt her. Jeg tror alt handler om utstråling og humør. Jeg er pen, høy og slank, men det er store forskjeller på sjekke-opp-graden fra bytyr til bytur.

Noen dager kan jeg være helt i siget, være veldig glad og ha det kjempemorsomt med venninne mine, da flokker (bokstavlig talt) guttene rundt meg. Andre ganger når jeg bare sitter litt for meg selv, tilbakelent og titter utover - da sitter jeg veldig, veldig alene.

Kjenner meg igjen i dette. Jeg har draget når jeg har humøret, og blir sittende alene når jeg føler meg litt tjafsete. Er vel ikke mer enn middels pen, men pokker så sjarmerende til tider :fnise:

Tror at væremåten vår har endel med hvor vi føler at vi ligger på skjønnhetsskalaen. (Litt i likhet med "pene vs stygge menn i senga-teorien")Dersom man føler seg litt nede på skalaen må man jobbe mer for å få oppmerksomhet, og blir derfor mer sjarmerende på generell basis.

Det gir et heldig utslag hvis man gjør det beste av det utseende man har, eller faktisk ser naturlig bedre ut enn det man tror. Det hjelper også på selvfølelsen hvis man føler seg penere enn vanlig, noe som kanskje er vanskeligere for pene jenter å få til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...