Gå til innhold

Riktig at pene jenter får være mest i fred?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vi er to pene jenter på rundt 30 som går av og til på byen sammen. Vi går på steder med mennesker på rundt vår egen alder. Vi opplever at det er veldig få gutter/menn som tar kontakt med oss. Jeg vet ikke om det er det at de ikke tør? Noen ganger tar vi selv initiativ til å snakke. Vi er hyggelige jenter som liker å flørte, men ikke er ute etter ONS. Nå sist opplevde vi at en mann venninnen min snakket med senere foretrakk en mindre attraktiv, småvulgært kledd jente. Blir litt overrasket av sånt, vi. :) Vil ikke menn snakke med pene damer med skikkelige verdier? Dreier det seg bare om å få det letteste ligget på byen? Etter våre erfaringer tror jeg kanskje vi må prøve helt andre markeder enn byen hvis vi skal finne kjærester med kvalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Først må jeg si at hva som oppfattes som skjønnhet er veldig individuelt, det er ikke sikkert hun dere så ble lagt an på var så stygg som dere mener ;)

Hvis dette er et problem for dere, hvorfor prøver dere ikke å ta styringen selv i stedet for å vente på at mennene skal ta første skrittet?

Generelt tror jeg ikke byen er det beste stedet å finne en kjæreste med "riktige" verdier, men det er min personlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter våre erfaringer tror jeg kanskje vi må prøve helt andre markeder enn byen hvis vi skal finne kjærester med kvalitet...

Duh! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente38
Vi er to pene jenter på rundt 30 som går av og til på byen sammen. Vi går på steder med mennesker på rundt vår egen alder. Vi opplever at det er veldig få gutter/menn som tar kontakt med oss. Jeg vet ikke om det er det at de ikke tør? Noen ganger tar vi selv initiativ til å snakke. Vi er hyggelige jenter som liker å flørte, men ikke er ute etter ONS. Nå sist opplevde vi at en mann venninnen min snakket med senere foretrakk en mindre attraktiv, småvulgært kledd jente. Blir litt overrasket av sånt, vi. :) Vil ikke menn snakke med pene damer med skikkelige verdier? Dreier det seg bare om å få det letteste ligget på byen? Etter våre erfaringer tror jeg kanskje vi må prøve helt andre markeder enn byen hvis vi skal finne kjærester med kvalitet...

Jeg opplever det samme. Er selv svært pen, velkledd, intelligent og har en flott jobb. Selv om jeg åpenbart signaliserer at jeg er interessert i menn, så er det sjeldent at de våger å nærme seg/ta kontakt. Men til gjengeld har jeg lest mye om det fenomenet!! Er vist: jo penere du er, jo hardere må du jobbe for at en mann skal vise interesse. Teit, javisst. Men akk så sant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig. Jeg opplever at de som er trygge på seg selv og har en vennlig kroppsholdning/utstråling får oppmerksomhet - uansett om de er "svært pene" eller ikke.

Endret av Pjukset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det samme. Er selv svært pen, velkledd, intelligent og har en flott jobb. Selv om jeg åpenbart signaliserer at jeg er interessert i menn, så er det sjeldent at de våger å nærme seg/ta kontakt. Men til gjengeld har jeg lest mye om det fenomenet!! Er vist: jo penere du er, jo hardere må du jobbe for at en mann skal vise interesse. Teit, javisst. Men akk så sant....

Synd at det er sånn. Nå har jeg kjøpt en kjempefin kjole jeg har lyst å bruke når jeg går ut. Men det er kanskje ikke så lurt å se altfor fin ut, for da oppfattes man vel som utilnærmelig. ;) Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, begynner å mistenke at det er holdningen deres, fremfor noe annet, som holder menn unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, begynner å mistenke at det er holdningen deres, fremfor noe annet, som holder menn unna ;)

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men det er sant!!!

Går eg ut på byen med stygge klær som IKKE kler meg, så kommer donn med gutta etter meg, og hvis eg kler meg pent, med skjørt og finskjorte sappa i skjørtet, er det INGEN som vil ha meg. Jeg er over gjennomsnittet pen eg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*

Pene har det med å la det gå helt i hodet på dem at de er det, og en slik holdning avskyr menn. For å si det på en annen måte - Den peneste jenta er hun som har bra utseende men tror hun er styggest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er sant!!!

Går eg ut på byen med stygge klær som IKKE kler meg, så kommer donn med gutta etter meg, og hvis eg kler meg pent, med skjørt og finskjorte sappa i skjørtet, er det INGEN som vil ha meg. Jeg er over gjennomsnittet pen eg da.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er sant!!!

Går eg ut på byen med stygge klær som IKKE kler meg, så kommer donn med gutta etter meg, og hvis eg kler meg pent, med skjørt og finskjorte sappa i skjørtet, er det INGEN som vil ha meg. Jeg er over gjennomsnittet pen eg da.

I følge premissene dine er det da klærne dine det handler om. For jeg regner med at dersom du er over gjennomsnittet pen, er du det uansett hva du har på deg. Eller er det slik at du blir under gjennomsnittet pen når du har på deg en viss type klær? For i såfall er det ikke skjønnhet det er snakk om, men klesstil..

Ellers har det vel mer å gjøre med at dersom man havner på byen når man ser ut som en dass i klesveien, er det spontant, fordi man har det gøy. Når man pynter seg og gjør seg klar for å drive hor, er man bare nok en vare i hyllen.

Gøy = tiltrekkende

Kjøttmarkedet = snork

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene har det med å la det gå helt i hodet på dem at de er det, og en slik holdning avskyr menn. For å si det på en annen måte - Den peneste jenta er hun som har bra utseende men tror hun er styggest ;)

Den peneste er den som har beina godt planta på jorda, trives med seg selv og er reflektert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vakker, 38
Jeg opplever det samme. Er selv svært pen, velkledd, intelligent og har en flott jobb. Selv om jeg åpenbart signaliserer at jeg er interessert i menn, så er det sjeldent at de våger å nærme seg/ta kontakt. Men til gjengeld har jeg lest mye om det fenomenet!! Er vist: jo penere du er, jo hardere må du jobbe for at en mann skal vise interesse. Teit, javisst. Men akk så sant....

Jeg tror du har rett...det er min erfaring også. De peneste jentene står mer i fred enn de frampå men mer gjennomsnittlige/mindre pene/mer vulgære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Men det er sant!!!

Går eg ut på byen med stygge klær som IKKE kler meg, så kommer donn med gutta etter meg, og hvis eg kler meg pent, med skjørt og finskjorte sappa i skjørtet, er det INGEN som vil ha meg. Jeg er over gjennomsnittet pen eg da.

Jeg har opplevd det samme. For min del er det egentlig ganske 1:1 hvorfor det er sånn:

Litt uflidd, ikke veldig pyntet = mer "meg", jeg stresser ikke rundt og er redd for at man kan se rett hjem med skjørtet mitt, at hårfrisyren er i ulage, at sminken er blitt feil etc.

Er man ukomfortabel når man er veldig pyntet tror jeg det syns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_marita_*
Hehehe, begynner å mistenke at det er holdningen deres, fremfor noe annet, som holder menn unna ;)

Hehe, er så enig med deg.

Av og til vil menn han en jente som er jordnær og som ikke tror hun er "all that".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jeg en krone for alle kvinner som betrakter seg som meget attråverdig, men som IKKE forårsaker noen form for kribling i rogneposen, ville jeg ikke hatt mye igjen av studielånet, for å si det sånn.

Det finns ingen som helst sammenheng mellom hvem menn finner attraktive, og hvem kvinner mener menn finner attraktive.

Mennesker med utseende på sin sin side, slipper ofte unna med slett oppførsel. Se bare hvordan ida behandler Rune i Paradise Hotel. Mens mennesker med litt utseende, mye sminke og overflod av ego, får ofte en så uspiselig attitude, at intelligente vesener skygger unna.

Folk går ut for å more seg, ikke for å tilbe museale gjenstander...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Pene har det med å la det gå helt i hodet på dem at de er det, og en slik holdning avskyr menn. For å si det på en annen måte - Den peneste jenta er hun som har bra utseende men tror hun er styggest ;)

Ja for utrygge menn vil ha ei med dårligst mulig selvtillitt - så de føler et visst overtak og kontroll over henne .Og KAN tillate seg å behandle henne også tilsvarende dårlig ...

Jenter med god selvtillitt - gjør at mannen føler seg mindre sterk og selvsikker selv .

Og det tåler de ikke . Sykt - at de vil ha en med dårlig selvtillitt og som tror hun selv er stygg osv ... Er det mens behov og sanne natur som kommer frem - behovet for å undertrykke og dominere disse kvinnene kanskje ? GLAD slike holder seg langt unna meg .Ville ikke hatt dem - omså jeg fikk betalt !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queen B
Fikk jeg en krone for alle kvinner som betrakter seg som meget attråverdig, men som IKKE forårsaker noen form for kribling i rogneposen, ville jeg ikke hatt mye igjen av studielånet, for å si det sånn.

Det finns ingen som helst sammenheng mellom hvem menn finner attraktive, og hvem kvinner mener menn finner attraktive.

Mennesker med utseende på sin sin side, slipper ofte unna med slett oppførsel. Se bare hvordan ida behandler Rune i Paradise Hotel. Mens mennesker med litt utseende, mye sminke og overflod av ego, får ofte en så uspiselig attitude, at intelligente vesener skygger unna.

Folk går ut for å more seg, ikke for å tilbe museale gjenstander...

Dette innlegget er det mest popøse BS jeg lest på lenge.

Grunnen at vakre kvinner ikke får oppmerksomhet fra menn er enkel: Penere du er (kvinne), hardere må mannen jobbe. Ergo, avvisnings-risikoen er 100%, mot kanskje 50% hos ei kvinne med et alminnelig utseende.

Samme grunnen at de fleste menn ikke har selvtillitt nok å være sammen med en svært vakker kvinne. (du kan være sikker på at "venninnene" til denne jenta, ikke fikser at hun er penere enn dem heller!)

Enhver kvasi/populærpsykolgi bok forteller deg det! Alt fra verdenskjente sex-skribenter som Tracey Cox til andre, mindre kjente psykologer.

Sjekk ut linken: "Beautiful girls can't get dates".

http://thehathorlegacy.com/beautiful-girls-cant-get-dates/

Eller: Why beautiful women date ugly men...for den saks skyld!!

http://www.goarticles.com/cgi-bin/showa.cgi?C=1207502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...