Gå til innhold

reiser på fjellet etter skoleslutt fredag. er det stress?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi vurderte å dra lørdag men fant ut at fredag etter skolen gikk greit nå. Vi har hele tiden hatt dette i bakhodet og sagt det til de som skal være med oss.

Når jeg ringte og sa til dem igår at det ble fredag vi dro fikk jeg svar tilbake at vi stresset så fært. Men vi er alle forskjellige og de ville aldri stresset slik og heller ventet til lørdag. Hun spurte også om vi dro hjem en dag tidligere enn ventet side vi dro opp fredagen. Det gjør vi ikke, drar hjem søndagen så vi har en fridag hjemme før skole/jobb.

Vi pakker bilen ferdig torsdag kveld, og drar med ferdigpakket bil på jobb. Får i alle litt mat før vi drar oppover. Synes ikke det er stressende jeg da.

Skal sies at hun som ga kommenatren ikke skal være med, men barnet hennes. Og hun visste vi tenkte fredag eller lørdag, men ikke hadde bestemt oss.

Det er ikke vi som har invitert med barnet hennes, - som er 10 år, der er de som på en finuerlig måte klarte å invitere henne med gjennom vårt barn. De skal selv jobbe i påsken og syntes det var helt topp at det passet for oss. Innerst inne hadde vi villet si nei, men for barna sin del og for å ikke skuffe den gleden de hadde byget opp før dette kom oss for øret, så valgte vi å si at det ver greit.

Nå da vi valgte å dra fredag har hun funnet at det blir for lenge for barne å være hjemmefra, så mest sannsynlig skal barnet hjem (blir hentet) tirsdag eller onsdag ettermiddag. (hun har fri i påskedagene - moren)

Nå er mitt barn lei seg fordi besøket kanskej skal være kun halve påsken.

Jeg ble lei meg for at moren ble så sur.

Mannen i huset her ble bare oppgitt over det hele.

Vi har lagdt planer for aktiviteter med barna hele påsken, og gjordt istand litt til dem.

Er vi stressende som drar på fredag etter skolen istedet for å vente til lørdag?

Er jeg urimelig som blir lei meg på dette her?

Trodde man innrettet seg etter de barnet dro med og var glad på barnets vegne at det fikk en noe lang uke på fjellet.

Barnet selv har sagt at det vil vær der hele tiden og kan ringe mor på mobil hvis h*n får hjemlengsel.

åhh hvorfor skal jeg ta alt sånnt så innpå meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Den som er invitert med får innrette seg, og det kan da umulig bli mer stressende for mor at barnet reiser fredag i stedenfor lørdag.

Synes også det er merkelig at oppholdet plutselig skal halveres når det ble forlenget med en dag. Hvis de da ikke har en baktanke med at dere skal invitere dem også til å være med i påskedagene siden de da har fri?

Synes du skal forklare at begge barna vil være sammen hele påsken og at det er greit for dere at de er det (i hvert fall hvis du menere det), og si at du synes det er synd at dere skal gå tilbake på dette nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei,da. Du stresser ikke. Jeg tror hun sier det fordi det er mest praktisk for henne om dere venter til Lørdag.

Så lenge dere tar dere god tid og er forberedt på kø så går det helt fint å reise rett etter jobb på fredag :)

God påskeferie!

Skrevet

Vi er forberedt på kø ja. Kø vil det bli på ørdag opp på fjelet også vil jeg tro. Og moren nevnte ikke kø det hele tatt når det gjaldt stress..

Dvd spiller har vi til bilen så de får sett på film på veien oppover.

Den som er invitert med får innrette seg, og det kan da umulig bli mer stressende for mor at barnet reiser fredag i stedenfor lørdag.

Det var dette jeg stusset ved også. Hvorfor reagere så kraftig på at vi valgte den dagen..

Synes også det er merkelig at oppholdet plutselig skal halveres når det ble forlenget med en dag. Hvis de da ikke har en baktanke med at dere skal invitere dem også til å være med i påskedagene siden de da har fri?

Hytta har ikke plass til dem da de har flere barn, og vi ikke nok sengeplasser. Kan hende de vil ha fridagene sammen med barnet sitt, men hvorfor ikke si det med en gang vi snakker om påsken? At det kun blir halve? Barna er nå klar for hele uken sammen.

Synes du skal forklare at begge barna vil være sammen hele påsken og at det er greit for dere at de er det (i hvert fall hvis du menere det), og si at du synes det er synd at dere skal gå tilbake på dette nå.

Det er greit for oss, og jeg synes det er synd for de to som har gledet seg. dette banet blir ok litt styrt av mor, og vil mor ha barnet hjem drar barnet hjem. Men mor vinkler de o slik til at det er barnet selv som ikke vil klare å være borte hjemmefra (fra dem) så lenge.

Å si til mor at barne hennes vil være der hele påsken vet jeg resulterer i beskjed tilbake at "du kan ikke uttale deg om mitt barn, jeg kjenner mitt barn bedere enn deg og det er ikke alt barnet forteller deg.. bla bla."

Takk for svar.

Godt å høre at jeg ikke er helt urimelig i mine følelser /tanker rundt dette.

Skrevet

Det der hadde ikke jeg giddet å tenke på overhode. Det er hun som invitert med, og hun må tilpasse seg dere. Hvis mor vil hente henne midt i påska, helt fint - hun vet hvor hun finner dere. Jeg ville da sagt til min datter at da kan vi kose oss masse selv om venninnen må dra, det skal slettes ikke bli kjedelig. Og så ville jeg sagt at mamman til venninnen har sikkert lyst å være sammen med jenta sin hun også.

Til moren til venninnen hadde jeg ikke giddet å si noe annet enn at jenta må være klar når vi skal dra, og at hun ellers gjør som hun synes selv.

Gjest Gjest
Skrevet
Det der hadde ikke jeg giddet å tenke på overhode. Det er hun som invitert med, og hun må tilpasse seg dere. Hvis mor vil hente henne midt i påska, helt fint - hun vet hvor hun finner dere. Jeg ville da sagt til min datter at da kan vi kose oss masse selv om venninnen må dra, det skal slettes ikke bli kjedelig. Og så ville jeg sagt at mamman til venninnen har sikkert lyst å være sammen med jenta sin hun også.

Til moren til venninnen hadde jeg ikke giddet å si noe annet enn at jenta må være klar når vi skal dra, og at hun ellers gjør som hun synes selv.

skulle ønske jeg og var slik som bare "det gidder jeg ikke tenke på.."

Joda , har forklart at de helt sikkert vil kose seg med henne hjemme. Og at de har nok ikke tenkt på hvor lenge h*n skulle være borte før nå da det nærmet seg.

og vi la noen "små-planer" for de andre dagene vi er alene.

Jeg sa vel heller noe ala - åh..har dere lagt planer for fredagen ? Men nei, det hadde de ikke. Og moren hadde pakket ferdig.

Men jeg sa som du sier - at de kan hente henne akuratt når det passer dem.

Skrevet
skulle ønske jeg og var slik som bare "det gidder jeg ikke tenke på.."

Av å til må man bare være litt hard med seg selv, tvinge fokuset over på det som er positivt:) Bare prøv - det hjelper. Tenk at det er flott at jentene får noen dager sammen, og at det er flott at dere får noen dager bare dere. Om mor til jenta synes ett eller annet er ikke det noe dere kan forholde dere til eller ta hensyn til.

God påske!

Skrevet
Av å til må man bare være litt hard med seg selv, tvinge fokuset over på det som er positivt:) Bare prøv - det hjelper. Tenk at det er flott at jentene får noen dager sammen, og at det er flott at dere får noen dager bare dere. Om mor til jenta synes ett eller annet er ikke det noe dere kan forholde dere til eller ta hensyn til.

God påske!

Jeg prøver :) men skal prøve enda hardere.

Takk !

Skrevet (endret)

Når man inviterer barnet sitt med andres turer, så får man også innrette seg etter tidsplanen som dere bestemmer. Man har ikke så mye stemmerett i en slik situasjon. Hvis det ikke passer med fredag for henne, så får hun vel kjøre henne opp på lørdagen selv, da? Og da kan jo jenten (på mirakuløst vis) være der resten av oppholdet også!

(det er vel ikke noe verre å kjøre jenten opp på fredag, enn å hente henne tirsdag/onsdag?)

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...