Gå til innhold

Honning igang med ivf

honning

Anbefalte innlegg

Håper virkelig du blir en del av den boomen :pls:

Håper mensen dukker opp snart slik at du kan starte på sprøytene :) Hvor lang syklus pleier du å ha da?

:kose:

Det siste året har syklusen stabilisert seg sånn noenlunde på rundt 5 uker, så jeg tipper at jeg får mensen på slutten av neste uke sånn ca. Spørs bare om hormonene tuller til syklusen også.. :vetikke:

Tror ikke det blir så veldig stor forskyvning i tilfelle - håper ikke det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det siste året har syklusen stabilisert seg sånn noenlunde på rundt 5 uker, så jeg tipper at jeg får mensen på slutten av neste uke sånn ca. Spørs bare om hormonene tuller til syklusen også.. :vetikke:

Tror ikke det blir så veldig stor forskyvning i tilfelle - håper ikke det ;)

Nei får ikke håpe hormonene tuller det til noe mer nå :( Mensen har å oppføre seg eksemplarisk nå :regler:

Godt du ikke har syklusen min da :ler: Den er nemlig 10 uker i morgen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei får ikke håpe hormonene tuller det til noe mer nå :( Mensen har å oppføre seg eksemplarisk nå :regler:

Godt du ikke har syklusen min da :ler: Den er nemlig 10 uker i morgen :sjenert:

Det har du helt rett i ;)

Ja akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg ikke har syklusen din :ler: Jeg hadde sykluser på 5-9 uker sånn det første året etter at jeg slutta på piller, men heldigvis så har det kommet seg litt etterhvert :)

Håper du også får syklusene dine på styr snart. Vi skal jo inn i 2010-klubben vi!! :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folat ja :sjenert: Tenkte tanken i dag om jeg kanskje burde starte på det igjen :)

Håper mensen kommer fortere enn fortest, slik at du får starte på sprøytene.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:pls: Babyboommedlem! :pls:

:pls:

Folat ja :sjenert: Tenkte tanken i dag om jeg kanskje burde starte på det igjen :)

Håper mensen kommer fortere enn fortest, slik at du får starte på sprøytene.

Jeg tror jeg må til innkjøp av folat i morgen ja :)

:pls: :pls: for babyboom blant streberne i 2010 :pls: :pls:

Ja, det fortjener vi! :pls:;)

Helg igjen!! :hoppe:

Begynner helga veldig bra; biff og rødvin (ja, jeg tillater meg å drikke litt rødvin, for nå er det siste gang på hvertfall flere uker). Mannen har satt på masse rolig og fin musikk, og tven er faktisk ikke på enda - det er ganske utrolig her i heimen ;)

Tenkte å invitere et vennepar i kveld kom vi nettopp på, så da spørs det bare om det passer for de :)

God helg alle sammen!!

(Og der kom tven på... Så lenge varte det... :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en god start på helga! Biff hørtes faktisk godt ut. :sikle: Jeg skriver faktisk, for har ikke orket tanken på det etter at jeg ble gravid, selv om det har vært favorittmaten min før. Men, kanskje tiden er inne for en biffmiddag igjen, for nå fikk jeg vann i munnen. ;)

Krysser fingrene for at tanta oppfører seg fint og kommer snart. De få gangene tanta er ønsket her på prøverforumet, så synes jeg jammen meg hun bør føle seg beæret og dukke opp til ønsket tid. :Nikke:

Håper du får en finfin helg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Happy Feet!

Du får nok snart unne deg en biffmiddag igjen nå som det begynner å friste ;) Var veldig deilig. Min kjære har ansvaret for biffene, og jeg for sausen, og poteter og grønnsaker gjorde vi vel litt sammen.

Forrige gang jeg kryssa fingrene for at tanta skulle komme i tide (før lap'en), så kom hun akkurat i siste liten og hørte på mine :pls: Spørs om hun gjør det denne gangen, men jeg håper alt jeg kan hvertfall.

Håper du får ei flott helg også :klemmer:

Det blei ikke noe vennebesøk i kveld, så vi skal finne på noe sammen med de i morgen kveld i stedet :) Det blir koselig. Så jeg satt og jobba en del i stedet, mens kjære sovna på sofaen. Var greit å få gjort unna noe av jobbinga nå, for ellers hadde jeg gått og tenkt på det resten av helga kjenner jeg mer rett :sjenert:

Nå er jeg sliten, så jeg tror jeg skal komme meg i seng. Satser på å være opplagt resten av helga :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biff og rødvinsmiddag hørtes ikke feil ut det nei :) Viktig å kose seg litt med god drikke når man ennå kan :Nikke:

Sambo som sovner på sofaen høres veldig kjent ut :ler: Godt du fikk litt ut av kvelden alikevel da :)

Kos dere med venner i kveld :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Honning! Nå ble jeg minnet på at også jeg kanskje skal begynne å ta folat... vet jo aldri når jeg blir smelt på tjukka liksom`?? ;) hehe (lov å håpe).

er igang med å trene og spise sunt faktisk, med tanke på at jeg forhåpentligvis skal bli gravid snart (sunnere liv for egen del også, såklart)

jeg elsker også biff!! det er bare sååå godt. kunne spist mye, men det er farlig for det er jo så tungt å fordøye (synes jeg iallfall). kanskje jeg burde begynne å spise det med akevitt? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biff og rødvinsmiddag hørtes ikke feil ut det nei :) Viktig å kose seg litt med god drikke når man ennå kan :Nikke:

Sambo som sovner på sofaen høres veldig kjent ut :ler: Godt du fikk litt ut av kvelden alikevel da :)

Kos dere med venner i kveld :kose:

Hehe, ja jeg kom akkurat på at jeg føler at jeg skriver her inne hver fredag at han sovner på sofaen :fnise: Er vel egentlig ikke så nødvendig å skrive det hver gang lenger :ler:

hei Honning! Nå ble jeg minnet på at også jeg kanskje skal begynne å ta folat... vet jo aldri når jeg blir smelt på tjukka liksom`?? ;) hehe (lov å håpe).

er igang med å trene og spise sunt faktisk, med tanke på at jeg forhåpentligvis skal bli gravid snart (sunnere liv for egen del også, såklart)

jeg elsker også biff!! det er bare sååå godt. kunne spist mye, men det er farlig for det er jo så tungt å fordøye (synes jeg iallfall). kanskje jeg burde begynne å spise det med akevitt? hehe

Hei Aurelia :)

Koselig å se deg her igjen, og så flink du er som er igang med å trene og spise sunt! Det gjør veldig godt for en selv, og ekstra bra å være så flink om du blir gravid snart (og det håper jeg virkelig at du snart blir :Nikke:).

Biff og akevitt i stedet for biff og rødvin ja :ler: Hehe. Er jo verdt et forsøk det ;)

I dag har vi sovet lenge, tok en tur til byen og kosa oss på kafe (som jeg snart heller ikke trenger å skrive her lenger, for det gjør vi ofte på lørdager. Hehe). Etterpå så fikk jeg vaska do, og har moppa en del golver her hjemme, så nå begynner det å se bra ut her. Tenker jeg skal strikke litt nå, og om et par timer er det på middag til venner (gleder meg; han er kokk :sikle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja jeg kom akkurat på at jeg føler at jeg skriver her inne hver fredag at han sovner på sofaen :fnise: Er vel egentlig ikke så nødvendig å skrive det hver gang lenger :ler:

I dag har vi sovet lenge, tok en tur til byen og kosa oss på kafe (som jeg snart heller ikke trenger å skrive her lenger, for det gjør vi ofte på lørdager. Hehe).

:ler: Viktig å ikke bryte noen rutiner vet du ;)

Kos dere masse i kveld! Besøk hos en kokk ja, kjekt å kjenne noen som er flinke til å lage mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Viktig å ikke bryte noen rutiner vet du ;)

Kos dere masse i kveld! Besøk hos en kokk ja, kjekt å kjenne noen som er flinke til å lage mat :)

Hehe, ja man havner fort inn i rutiner :ler:

Vi hadde en super kveld i går, og fikk en fantastisk nydelig 3-retters og hadde god vin til. Jeg er faktisk mett enda. Hehe. Om litt over en time skal vi på middag til svigers, så jeg håper at jeg blir litt sulten til da ;)

Jeg har så lyst å lære å lage skikkelig god mat, og med godt tilbehør. Vi har noen veldig få retter som vi lager og som vi selv syns er veldig gode, men jeg har lyst å lage litt sauser fra bunn av (det gjør jeg skjelden) og være litt mer oppfinnsom på hva det er mulig å lage. Og å lage en 3-retters tror jeg aldri at jeg har gjort...

I går før vi dro på middagen blei jeg ferdig med pulsvarmerne mine. De blei skikkelig myke og gode, så nå lurer jeg på hva neste prosjekt skal bli.

Jeg får lese litt i boka mi mens det enda er fred i huset (dvs ingen tv som står på) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en koselig dag med middag hos svigers, og nå har vi sett på en episode med Frustrerte fruer og bare slapper av.

Nå er jeg fryktelig lei av nesespray. 5 uker og 1 dag med spray har nå gått, og jeg er lei av å ha på vekkerklokka for å spraye, planlegge ting utifra når jeg skal spraye, hetetokter på kveldstid, sår nese og dårlig humør innimellom. Stort sett er humøret bra og det går fint, men nå begynner jeg å syns at jeg har spraya lenge nok. Jeg har bare 2 dager på meg til å få mensen for å komme igang med ivf til planlagt tid, men jeg tviler sterkt på at det går. Kanskje litt positivt også, for nå gruer jeg meg ikke til sprøyta siden jeg fokuserer på når jeg skal komme igang med prosessen. Håper at vi ikke må vente så veldig mange dager ekstra hvertfall. Om vi må vente noen dager ekstra så blir det en tusenlapp ekstra også, men pengene driter jeg egentlig litt i akkurat nå ;)

Mye tanker, men det er nok bare å smøre seg med enda mer tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper mensen kommer til riktig tid slik at dere slipper mer venting og ikke minst mer utgifter :)

Skjønner godt at du er lei nesesparyen nå ja :( Men nå er det ikke lenge igjen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den kommer slik at dere kan komme i gang til planlagt tid :duskedame:

Takk vennen, det håper jeg også ;)

Håper mensen kommer til riktig tid slik at dere slipper mer venting og ikke minst mer utgifter :)

Skjønner godt at du er lei nesesparyen nå ja :( Men nå er det ikke lenge igjen :strix:

Nå er det ikke lenge igjen nei :strix: I den store sammenhengen så har jo ikke noen dager fra eller til noen betydning heller. Det føles veldig uvirkelig hele greia igrunn. Litt sånn utadæsjælopplevelse :fnise:

I natt så drømte jeg at jeg fikk ei lita jente, og det var så utrolig deilig å holde henne i armene mine at det var trist å våkne :sjenert: Tydelig at jeg er prega av alle disse greiene som skjer for tida. Hehe.

Om syklusen min denne gangen er like lang som forrige, så vil jeg få mensen i morgen. Men jeg tviler, for normalt sett så er syklusene mine lenger enn det. Om jeg regner ut ifra syklusen før der igjen, så får jeg ikke mensen før neste onsdag.

Nå har jeg noen planer over ting å gjøre i "ventetida" etter innsetting:

- lage smuldrepai

- lage boller og kakao

- lese bok

- strikke

- gå turer

Flere forslag tas imot med takk. Planen er å kose meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det er koselig å drømme at man er gravid/før/er mamma osv... Men ganske så trist når man våkner. Noen slike drømmer har følts skremmende ekte, slik at jeg blir helt sjokka når jeg våkner og finner ut at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...