Gå til innhold

Honning igang med ivf

honning

Anbefalte innlegg

7 gradet :sjokk::fryser: Håper varmen kommer fort inn på rommet :)

Typisk å ikke få sovet lenge og slappet av den siste fridag da :( Håper du får slappet av litt før kvelden kommer, vet i allefall at jeg bør legge meg tidlig i morgen hvis jeg skal klare å stå opp tidlig i morgen :ler:

Bokklubben høres morsom ut da :) Hvilken bok har dere lest nå?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var sykt kaldt her inne, men kommer seg nå :)

Tror vi snart får ordne oss litt middag, og så kan jeg legge meg nedpå og hvile litt igjen. En hvilken som helst annen dag i ferien kunne jeg gjerne ha vært så sliten som nå, men akkurat i dag som jeg må på jobb i morgen er jo typisk å være utslitt. Jaja, jeg får legge meg tidlig uansett, og håper det går bra.

Vi leser boka "Tante Augusta" av Graham Greene denne gangen. Jeg kom ikke igang med den før på fredagskvelden, så jeg ligger litt etter, men skal nok klare å bli ferdig med den. Det virker til å være ei bra bok. Litt gammeldags, men det gjør ikke noe. Og så handler den om å reise, og det passer meg midt i blinken :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokklubb hørtes kjempegøy ut!

Jeg fikk kun beskjed om å ta en spray på morgenen, lunsj og kvelds jeg. Greit nok for meg det. :fnise: Jeg også ble hissig forresten, men ikke på langt nær så sinna som jeg ble på grunn av pergoen. *grøss* Da ble den lille hissigheten jeg fikk av sprayen tatt i mot med åpne armer av min kjære. :ler:

Når er det du skal begynne på sprøyte forresten? *spennende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokklubb hørtes kjempegøy ut!

Jeg fikk kun beskjed om å ta en spray på morgenen, lunsj og kvelds jeg. Greit nok for meg det. :fnise: Jeg også ble hissig forresten, men ikke på langt nær så sinna som jeg ble på grunn av pergoen. *grøss* Da ble den lille hissigheten jeg fikk av sprayen tatt i mot med åpne armer av min kjære. :ler:

Når er det du skal begynne på sprøyte forresten? *spennende*

Hei Belle :goodbye:

Høres greit ut å ikke få spesifikke klokkeslett å spraye. Jeg henger meg helt opp i å ikke glemme det halv 8 hver dag jeg :gjeiper: Oj, da er jeg også spent på pergoen :fnise: Jeg er ikke ekstremt hissig med sprayen, men greit å forberede min kjære på at pergoen kan bli enda verre! Hihi.

Sprøytestart er 20.januar, så det er bare litt over to uker igjen nå :hoppe:

For en travel dag på jobb i dag. Var trøtt fra før av, men har stressa hele dagen, og vet at de neste ukene ikke kommer til å bli så mye bedre, så jeg er veldig glad for at jeg hadde hele romjula fri til å lade opp. Planen er å prøve å være flink med jobbinga fram til uttak, og så skal jeg slappe mer av etter det. Det er egentlig greit å ha andre ting å tenke på de neste ukene uansett, så går tida fortere denne måneden :)

I dag må jeg få lest masse i boka, og gidder ikke å stikke på trening, for i dag er vel verste dagen hele året med folk som skal trene. Da holder jeg meg unna :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok regne med at dette er en av de værste dagene på et treningssenter ja :ler: Mye julefett som skal forbrennes i dag :)

Bli heller hjemme med god samvittighet etter en dag på jobb med full fart du :) Kos deg med boklesing og avslapning :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker meg at alle treningssentrene er rimelig fulle i kveld ja :ler:

Nei takke meg til en god bok og en :kaffekopp: med te :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: Skal du gå på pergo i tillegg til prøverørsmedisinene? Eller tenker du kanskje på puregon? Det som er i sprøytene altså. Nå ble jeg helt forvirret her jeg sitter. :fnise: For puregonen kjente jeg ikke noe særlig til, annet enn ekstrem sult. :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en arbeidsdag til over, og nedtellinga til helg er igang ;)

Kan nok regne med at dette er en av de værste dagene på et treningssenter ja :ler: Mye julefett som skal forbrennes i dag :)

Bli heller hjemme med god samvittighet etter en dag på jobb med full fart du :) Kos deg med boklesing og avslapning :kose:

Hørte rykter om at det var massevis av folk på treningssenteret i går ja. Men i dag så har jeg booka meg på time, så jeg får snart komme meg på en fullpakka spinningtime tenker jeg. Lenge siden sist nå, og så kan jeg jo ikke vente til februar med å trene selv om det er fullt der heller :fnise:

Tenker meg at alle treningssentrene er rimelig fulle i kveld ja :ler:

Nei takke meg til en god bok og en :kaffekopp: med te :nigo:

Det ble en god bok og en :kaffekopp: med te i går ja. Fikk lest ut boka, så da slipper jeg å stresse med å lese den ut i siste liten :)

:overrasket: Skal du gå på pergo i tillegg til prøverørsmedisinene? Eller tenker du kanskje på puregon? Det som er i sprøytene altså. Nå ble jeg helt forvirret her jeg sitter. :fnise: For puregonen kjente jeg ikke noe særlig til, annet enn ekstrem sult. :sjenert:

Haha, jeg tenkte egentlig på puregon ja :ler: Var nok litt trøtt når jeg leste det og fikk det ikke med meg helt. Pergo har jeg ikke hørt at jeg skal gå på :nigo:

Nei jeg får vel stikke og skifte så jeg kommer meg på trening i tide. Psyker meg opp på første treninga på lenge og overfyllt senter. Alt man piner seg gjennom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tenkte egentlig på puregon ja :ler: Var nok litt trøtt når jeg leste det og fikk det ikke med meg helt. Pergo har jeg ikke hørt at jeg skal gå på :nigo:

Nei jeg får vel stikke og skifte så jeg kommer meg på trening i tide. Psyker meg opp på første treninga på lenge og overfyllt senter. Alt man piner seg gjennom :fnise:

Puregon var bra saker for meg! jeg kjente ingenting til bivirkninger og fikk endelig søvnen min tilbake! :nigo:

De fleste sier at det blir bra når puregon kommer på plass! :)

Det eneste man må grue seg til der er de første gangene man stikker, for da er man litt nervøs, men når det er gjort så er det lett som en plett!!

Vil du ha oppskrift fra en som var redd for å stikke seg selv?

(litt rart egentlig siden jeg ALDRI har hatt problemer med å stikke andre....)

1: Trekk opp sprøyten (skru den tingen) til riktig megde og sett på spiss.

2:Sett deg ned på en stol og ta noen gode magepust så du slapper godt av i magen.

3: finn stedet under navlen og over kjønnshårene ( :eeeh: ) du vil stikke og klyp med tommel og pekefinger fast en god hudfold (hvis du vil sprite gjør dette aller først og la tørke)

4: Tell rolig til 3 og på 3 så stikker du nålen bestemt og rett inn på midten av "folden" du holder i.

5: slipp folden og trykk inn pennens bakdel.

Og VIPS så har du GJORT det! hurra!!! :nigo:

:klem: fra SøsterLiten

:duskedame: for treningen din forresten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på den pergoen jeg også, men tenkte bare at jaja er vel bare jeg som ikke skjønte den :ler:

Håper du har hatt en deilig spinningtime flinka :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for godt tips, SøsterLiten! :klemmer:

Det er veldig godt å ha noen mer erfarne her inne som kan komme med gode råd og tips. Hva skulle jeg ha gjort uten dere? :vetikke:;)

Så bra at det pleier å gå bedre med purgeronen. Egentlig så skal jeg ikke klage over synarela heller, for jeg har lite symptomer å klage over igrunn, men det blir godt å komme igang med sprøyter (selv om jeg er veldig spent på hvordan det blir å stikke segselv).

Hei Lucky :vinke:

Fort gjort å blande litt begreper på ting her. Er ikke helt vant til å snakke om purgeron og pergo :ler:

Spinningtimen gikk bra ja. Det var som forventa helt fullt der, men pytt. Er deilig nå etterpå hvertfall, og godt å komme igang igjen :Nikke:

I dag har jeg en mann hjemme som ikke er i form og sukker og stønner og syns synd på segselv. Merker at jeg har litt lite sympati når han klager :sjenert: Men det er jo ikke noe morro å være syk da, så jeg syns jo egentlig synd på han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår Honning :klem:

Så spennende med sprøytestart nå snart da :hoppe: Jeg vet det er ganske skummelt når en skal stikke første gang.. Jeg er også vant med å stikke andre, men verre med meg selv :sjenert: Tellte til 3 maaaaaange ganger jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pergo (altså, pergotime) er hormoner som stort sett taes før det blir aktuelt med IVF. For å korte ned på lange sykluser og for å få EL. Nå har jo ikke jeg det problemet heldigvis, fordi jeg reagerte noe helt forferdelig på pergoen. Huff, tenk å måtte gå på det i 6-9 måneder. *grøss* Det var derfor jeg synes at både spray og sprøyte var ingenting sammenlignet med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Honning,

Høres ut som litt av en prosess du er igjennom om dagen. Dere jenter er tøffe som klarer å sette sprøyter på dere selv :klemmer: Håper alt du går igjennom gjør underverker og at klaffer for deg etterhvert, det fortjener du!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en mann hjemme som ikke er i form og sukker og stønner og syns synd på segselv. Merker at jeg har litt lite sympati når han klager :sjenert: Men det er jo ikke noe morro å være syk da, så jeg syns jo egentlig synd på han ;)

Hehe.. jeg har også lite sympati når mannen blir syk for tiden... Tenker litt sånn "ha!! snørr?? prøv hormoner og sprøyter og spekulum og ALT det jeg går igjennom...." Men så slår det meg at han er syk og det er ikke selvvalgt og at ut av det jeg driver med kommer det forhåpentligvis et lite mirakel og ut av han så kommer det bare snørr!! :skratte: Og da koser jeg litt ekstra med LilleMann og tar litt vare på han lell! hehe :fnise:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snart helg!!

Godt nyttår Honning

Så spennende med sprøytestart nå snart da. Jeg vet det er ganske skummelt når en skal stikke første gang.. Jeg er også vant med å stikke andre, men verre med meg selv. Tellte til 3 maaaaaange ganger jeg

Godt nyttår til deg også ^^Sunny^^ :klem:

Ser for meg at jeg må telle til 3 mange ganger jeg også ja :fnise: Og så lurer jeg på hvor hardt jeg egentlig skal ta i når jeg stikker. Jeg får gjøre litt "teststikking" på forhånd tenker jeg ;)

Pergo (altså, pergotime) er hormoner som stort sett taes før det blir aktuelt med IVF. For å korte ned på lange sykluser og for å få EL. Nå har jo ikke jeg det problemet heldigvis, fordi jeg reagerte noe helt forferdelig på pergoen. Huff, tenk å måtte gå på det i 6-9 måneder. *grøss* Det var derfor jeg synes at både spray og sprøyte var ingenting sammenlignet med den.

Hei ^^Belle^^! Er glad for at jeg også slapp pergo. Jeg fikk EL, men litt ustabile sykluser som ble mer stabile på slutten, så det var nok derfor jeg slapp unna det tenker jeg :)

:klem:

Hei Honning,

Høres ut som litt av en prosess du er igjennom om dagen. Dere jenter er tøffe som klarer å sette sprøyter på dere selv Håper alt du går igjennom gjør underverker og at klaffer for deg etterhvert, det fortjener du!

Stor klem

Hei Rosa76 :kose:

Jeg føler på en måte at jeg ikke er helt inni prosessen enda, men på en annen måte så klarer jo ikke å tenke på annet heller.. Hehe. Det var kanskje greit at jeg skulle ta spray i 6 uker, for da har jeg hele tida tenkt at det er lenge til jeg skal igang med sprøyte. Tida mellom uttak og testing blir nok den jeg kommer til å slite mest med å ikke gå på veggen :nigo:

Når begynner du på sprøytene?

Jeg begynner på sprøyter 20.januar, så rett under 2 uker til nå... :bond:;)

Hehe.. jeg har også lite sympati når mannen blir syk for tiden... Tenker litt sånn "ha!! snørr?? prøv hormoner og sprøyter og spekulum og ALT det jeg går igjennom...." Men så slår det meg at han er syk og det er ikke selvvalgt og at ut av det jeg driver med kommer det forhåpentligvis et lite mirakel og ut av han så kommer det bare snørr!! Og da koser jeg litt ekstra med LilleMann og tar litt vare på han lell! hehe

Hehehe, det er ikke alltid så lett å ha sympati nei :ler: Jeg blir så lei av å sitte her og høre på sukking og stønning at jeg får lyst å bare gi han en klar beskjed om å holde kjeft. Uff, hormoner og lite tålmodighet her i gården? Neeeeida :sjenert:

Nok en travel arbeidsdag er over, og det nærmer seg helg. Jeg har ingen planer i helga tror jeg, og det er igrunn veldig deilig. Bokklubben i går var veldig koselig, og vi har nå fått ei ny bok å lese. I dag har jeg vært på biblioteket og lånt boka, og det er første gangen på maaange år. Måtte ordne meg lånekort, og nå er det jo sånn fancy at man kan låne bøker på alle bibliotek i hele landet med samme kort. Sånn var det ikke da jeg var ung :ler:

Jeg har utrolig lyst å skru fram tida halvannen måned. Håper tida går fort framover nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skru frem tiden til et punkt der vi er gravid? ;) Det hadde vært noe det :hi5:

Bibliotek er genialt :jepp: Var en liten tur innom da jeg var i hjembygden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skru frem tiden til et punkt der vi er gravid? ;) Det hadde vært noe det :hi5:

Bibliotek er genialt :jepp: Var en liten tur innom da jeg var i hjembygden også :)

Jaaaa, aller helst skru fram tiden til et punkt der vi er gravid ja ;) Og helst over 12 uker på vei i tillegg. Ikke for å være storkraven :nigo:

Bibliotek er genialt ja. Det er ganske utrolig at det er mulig å låne bøker gratis egentlig (så lenge man husker å levere bøkene igjen etterpå :fnise:). Tror jeg skal prøve å bli ivrigere på å låne bøker på biblioteket, og film og lydbøker også...

Nå er det visst spraytid igjen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: stemmer for å kunne skru tiden frem til man er 12 uker på vei ja :Nikke: Hadde vært helt supert!

Bibilioteket er helt supert, mamma jobber der så sjeldent jeg er innom egentlig, men greit å bare ringe eller maile mamma de bøkene jeg vil ha og vips så er de hos meg :ler:

Så bra bokklubben var koselig, hvilken bok leser dere nå?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...