Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Jeg har hovedansvaret for tre barn. En gutt på 9 år som mer eller mindre klarer seg selv om dagen. Han er flink med å stå opp, lage seg mat og gå på skolen. Når han kommer hjem er vi andre oppe og vi lager middag. Jeg har fulltidsomsorg for alle tre og har da to døtre hjemme som er tvillinger. De er mellom 2-3 år gamle og vi sover i samme seng. Saken er den at jeg er arbeidsledig for tiden og setter da pris på det å sitte lenge oppe om kvelden og se på tv. Jeg mener at jeg bør ha litt kvalitetstid da de to minste tar mye energi ut av meg. Men det går helt fint så lenge jeg får mine behov dekket. Helt ærlig trives jeg godt som arbeidsledig og kommer til å forbli det ut dette året iallfall. På grunn av min annerledes døgnrytme har også døtrene mine det. Vi legger oss sånn 3-4 om natta og sover godt til 14-15 på dagen. Noen ganger vekker sønnen min oss så jeg kan lage middag. Men hva spiller det rolle at de sover sammen med meg på denne tiden? De sover tross alt veldig godt, de får mat, masse omsorg og kjærlighet og de leker og har det moro sammen. Jeg har de ikke i bhg på grunn av økonomiske grunner, må få endene til å møtes som arbeidsledig. Uansett fikk da mine barns mor rede på dette da min uggene svigermor har prøvd å komme inn her på dagtid. Kjerringa driver å hamrer inn i veggen og ringer på sånn tidlig på morgenen, og jeg måtte true med å ringe politiet for å få henne unna. Etter det ble det stille. Men som sagt, de sover, eter, får masse kos og omsorg, hva er da problemet med at de sover sammen med meg med litt sen rytme? Jeg kan tross alt ikke passe på dem når jeg sover, og jeg vil ha min søvn utover dagen, så dette er da en ordning som passer oss utmerket! De har det faktisk jævla fint og bedre enn de fleste unger, bortskjemte så det stinker av dem. Min tidligere samober klager nå fra andre enden av kloden, der hun er student i Japan, og ber meg komme meg opp om morgenen. TIL HVILKEN NYTTE? Jeg hadde skjønt det om jeg tok søvnen fra dem, men vi sover godt alle sammen og det er kjempekos å sove utover dagen! Kan noen her gi meg litt støtte og råd som jeg kan bruke som tilbakemelding til barnas mor??? Begynner å bli mektig irritert her over en kjerring som sitter på andre siden av kloden og ber meg passe ungene mine, når de har det pokkers så fint! De er av de få barn som kan sove gud hvor lenge de vil og kan gå rundt i pysjen hele dagen! Takker får råd og får at dere leste mitt lange innlegg. Ha en fin fortsatt dag! Hilsen Kai.
Nadine Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Hm.. vet ikke om jeg skal ta dette innlegget seriøst eller ikke. Du kan ikke mene at 9 åringen din er selvstendig nok til å stå opp og gå på skolen - lage mat og lese lekser selv, mens du ligger og sover med tvillingene? Endret 31. mars 2009 av jolie
Noli Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Jeg hadde blitt temmelig sint om jeg var moren til dine barn. Først og fremst vet "alle" at kroppen er laget for å sove om natten, når det er mørkt. Det er ikke tvil om at søvnkvaliteten for de fleste mennesker er dårligere om man sover på dagen og er våken om natten. Dessuten bør de små barna få komme ut og leke, helst treffe andre barn i åpen barnehage, se dagslys osv osv. Men det verste er stakkars 9-åringer som må klare seg alene hver morgen fordi du sover bort dagen. I min bok er det omsorgssvikt det du holder på med.
cilja Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Hvis dette er sant er det helt ubegripelig og hårreisende. Barn har godt av å stå opp og komme seg ut i frist luft før sola går ned! Ikke sjemmes du av å velge å være arbeidsledig heller... Skaff deg en jobb, få tvillingene i barnehagen og følg opp eldstemann litt bedre. Klart denne døgnrytmen passer deg, men du skal lete lenge før du finner andre som holder på slik. Klart barnas mor og svigermor er bekymret.
ViljaH Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Jeg synes du setter deg selv langt foran dine 3 barn, og det synes jeg er usmakelig. 9-åringen må ordne seg selv når han KUNNE ha hatt gleden av en pappa som er tilstede og gir ham omsorg, fordi pappa gidder ikke stå opp og heller vil se tv om natta enn å ta seg av barna sine. Tvillingene høres ut som surrer rundt i stua i halvmørket hele natta mens du ser på tv. Ikke akkurat kvalitet på samværet... barna trenger da dagslys, frisk luft, og kanskje til og med leke med andre barn! At barna får mat og får sove er ikke nok. Jeg synes du er en latpeis som ikke duger til å passe egne barn. Jeg vil også legge til at JEG overhodet ikke er interessert i at mine skattepenger skal gå til å underholde deg som ikke gidder jobbe, så jeg synes du skal skaffe deg en jobb. Inntil da, synes jeg du skal bruke dagene dine på å ta deg av dine barn best mulig, ikke se på perioden som en ferie hvor du kan late deg og se på tv mest mulig. Latpeis.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Dere nordmenn har det godt! Som 7-åring sto jeg opp på morgenen, laget min egen mat, og tok bussen 20 minutter til og fra skolen. Jeg måtte legge på bokbind selv, jeg måtte skjære opp brød selv osv. Fikk heller aldri hjelp med leksene mine. Likevel gikk alt bra. Hva er det med alle disse yngre generasjonene med kvinner som skal dulle ungene sine?
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #8 Skrevet 1. april 2009 Du burde taes fra hele foreldansvaret, ærlig talt. Gutten din kommer antakeligvis til å slite psykisk pga. forsømmelse senere, i tillegg til at døtrene dine kommer til å slite som faen med døgnrytmen. Ærlig talt, trist å se hvordan voksne holder på.
Annie Skrevet 1. april 2009 #10 Skrevet 1. april 2009 Blir bare oppgitt og jeg sliter med å ta dette innlegget seriøst. For en innstilling du har som far og ansvarsperson. Ta deg sammen, legg ungene på kvelden og du vil få MANGE timer for deg selv etter at de er i seng. Det er ikke normalt for voksne mennesker å sove 10-12 timer, og det på dagen. Du svikter totalt han elste som trenger deg, og du ødelegger døgnrytmen til tvillingene. Hva når de begynner på skolen, eller du begynner å jobbe? Skal de få ligge og sove til du kommer hjem fra jobb da eller? Get a grip!!!
Gjest annemor30 Skrevet 1. april 2009 #11 Skrevet 1. april 2009 Tråden er ryddet. -jolie (mod) Ikke meg som mamma som hadde studert på andre siden av jordkloden med en slik farsfigur til barna ihvertfall!!!
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #12 Skrevet 1. april 2009 Kan dere som driver å troller, se å faen meg drite i det!!!
Gjest Poker face Skrevet 1. april 2009 #13 Skrevet 1. april 2009 vet ikke om dette er sant. om det er, så skaff deg hjelp. ellers kommer barnevernet inn i bilde. stakkars 9åringen. hvordan han behandles er omsorgssvikt
Gjest annemor30 Skrevet 1. april 2009 #14 Skrevet 1. april 2009 Kan dere som driver å troller, se å faen meg drite i det!!! Sikker på at det er trolling??? Er sikkert noen som gjør dette somTS beskiver... Utrolig men sant..
liv Skrevet 1. april 2009 #15 Skrevet 1. april 2009 Hva om nav kaller deg inn på møte - har du da pass til dine barn? Du har nemlig ikke rett på dagpenger med mindre barna har barnepass! Er du alene med de får du også dekket 63% av barnepassutgiftene! Du bør sakte men sikkert snu barnas døgnrytme. Barn under skolealder bør være i seng til ca syv. Du får egentid etter de har lagt seg vettu. Dette høres ut som en sak for barnevernet... men aller mest som trolling
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #17 Skrevet 2. april 2009 Jeg er ikke så bekymret for tvillingene som for din eldste sønn. Tror du ikke at han føler seg utelatt? Du sover sammen med tvillingene og lar ham klare seg på egen hånd hver morgen. I tillegg til at tvillingene alltid vil ha hverandre, får de mer oppmerksomhet fra pappa enn det han får. Jeg skjønner godt at moren til barna er bekymret. Som noen andre her har nevnt har barna godt av å komme seg ut i løpet av dagen. Det kan godt hende at det kan bli mindre slitsomt for deg hvis de får løpt fra seg litt ute, i dagslys. Ellers kan jeg tenke meg at aktivitetsnivået er ganske høyt inne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå