Gjest Gjest_elise_* Skrevet 31. mars 2009 #1 Del Skrevet 31. mars 2009 Noen som har erfaring med bruktbil Mazda 6 og Audi A4? Jeg har brukt mye tid på å sjekke, og disse kommer opp som rimelig pålitelige biler med forholdsmessig få problemer. Men jeg har det for meg at med en Audi betaler jeg nesten mer for merket enn for kvaliteten på bilen + at deler er kostbart slik at det blir høye verkstedregninger. Selv har jeg hatt Mazda 626 en stund og det var en innmari bra bil, så jeg heller mot Mazda igjen, men lurer på om det er noen som har erfaring med eldre Mazda 6 ca 2003-2004 modell? Har sett på Toyota Avensis også, men det er veldig få bruktbiler der i vår prisklasse (ca.165000) , + at de har gått rimelig mye mer enn en tilsvarende Mazda. Er Toyota så fantastisk som alle skal ha det til slik at en bør se bort fra høyere kilometerstand? Andre biler av stasjonsvogntypen dere kan anbefale? Driftssikkerhet er alfa og omega, om bilen ser kul ut, har mye duppedingser osv er av null betydning.... Kan ikke bestemme meg for hva som er det smarte valget, så jeg blir veldig glad for hjelpende kommentarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 31. mars 2009 #2 Del Skrevet 31. mars 2009 Land Rover Defender . Eller Range Rover Vogue Dette er greie bruksbiler med god plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 31. mars 2009 #3 Del Skrevet 31. mars 2009 Land Rover Defender . Eller Range Rover Vogue Dette er greie bruksbiler med god plass. Defender er ikke bil, det er traktor. Riktignok en traktor jeg gjennom årene har blitt veldig glad i, men fortsatt en traktor. Range Rover av den generasjonen du linker til er ikke aktuell i prisklasse ca 165,000, til den prisen må man ned på P38, og de har så elendig byggekvalitet og høye driftskostnader at de ikke kan anbefales andre enn entusiaster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kazcade Skrevet 31. mars 2009 #4 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Land Rover Defender . Eller Range Rover Vogue Dette er greie bruksbiler med god plass. I følge de bruktbilundersøkelsene jeg har lest var Land Rover på verstinglista over bruktbiler med flest feil og mangler....Praktiske sikker,men de kan umulig være gode kjøp hvis en tenker pålitelighet? Endret 31. mars 2009 av kazcade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 31. mars 2009 #5 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg ville så absolutt holdt meg til en Land Rover. Men selv ville jeg holdt meg til de som er fra 1985 og nedover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Elise_* Skrevet 31. mars 2009 #6 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg ville så absolutt holdt meg til en Land Rover. Men selv ville jeg holdt meg til de som er fra 1985 og nedover... Jeg er litt usikker på om Land Rover er noe for meg. I likhet med Kazcade har jeg hørt at de er fulle av feil og dyre og reparere. Er de ikke også ganske dyre i drift? (iallefall den eldre generasjon biler som du henviser til?) Jeg er på jakt etter en noe nyere bil enn 1985 ettersom jeg helst vil ha en som ikke sluker bensin, og som har lavere partikkelutslipp en en eldre bil. (miljø er viktig det også!) Regner med at jeg klarer meg med en noe mer alminnelig stasjonsvogn, tilhører jo ikke landadelen heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Max_* Skrevet 31. mars 2009 #7 Del Skrevet 31. mars 2009 Mazda 6 er en bra bil, MEN de har alvorlige problemer med rust på modellene 2004-2007. De har brukt dårlig stål, og ruster enormt. Dette går på rustgarantien, men bilene må altså inn på omfattende behandling, hvor alle dører, kanaler osv byttes. Den nye MAzda 6 har ikke tilsvarende problemer. Til orientering fra en Mazda-eier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #8 Del Skrevet 31. mars 2009 Det at Toyota starter nesten uansett forhold er avgjørende for at min neste bil blir en Toyota. Vel skrangler og rister det en del i Toyota, men sikker start er viktig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #9 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg ville så absolutt holdt meg til en Land Rover. Men selv ville jeg holdt meg til de som er fra 1985 og nedover... Nå er det trådstarter som ber om råd i henhold til hvilken bil hun burde kjøpe. Hvor i hennes innelgg står det noe som helst om noe som burde indikere at hun har behov for en Landrover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 31. mars 2009 #10 Del Skrevet 31. mars 2009 I likhet med Kazcade har jeg hørt at de er fulle av feil og dyre og reparere. Er de ikke også ganske dyre i drift? (iallefall den eldre generasjon biler som du henviser til?) Pre-1985 er faktisk rimelig billige i drift så lenge man kjøper seriebil (forgjengeren til Defender) og ikke Range Rover. Seriebilene ble designet for å brukes i landbruk og ble dessuten svært populære militært, det er svært enkel mekanikk som sjelden går i stykker. Riktignok er luksusting som radio, varmeapparat, vindusspylere, støydemping, hodestøtter og regntett tak ikke standard, men da er det samtidig langt færre ting som kan bli ødelagt. Land Rovers rykte som fulle av feil og dyre i drift kommer av modeller som Range Rover og Discovery, hvor man prøvde seg på unødvendig avanserte konsepter som kupélys, vindusheis, sentrallås og ABS. En stor majoritet av befolkningen er nok bedre tjent med Mazda 6 eller Audi A4, og for min del var serie 3 alltid bare i tillegg til en vanlig bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mazdaeier Skrevet 31. mars 2009 #11 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg kjøpte ny 2003-modell Mazda6 stv med 2-liters bensinmotor og hadde den i fem år, kjørte nesten 100.000km. Jeg opplevde ikke en eneste driftsstans eller alvorlig problem. Ja, det dukket opp noen små rustflekker under tetningslistene ved dørene (som på mange andre av den årsmodellen), men dette ble uten videre utbedret på rustgarantien fra fabrikken. Det var ikke stålet som var for dårlig, men noe kitt som var brukt til tetting. Så enten har nok tidligere eier fått utbedret dette allerede, eller så gjør din lokale forhandler det for deg om du kjøper. Jeg husker at det frydet meg å se at både svenske og tyske undersøkelser flere år på rad plasserte denne bilen på topp i statistikk over feil/mangler, verkstedbesøk og driftsstans - den slo til og med alle Toyota-modeller i problemfritt bilhold! Mazda6 er også romslig, har gode forseter og et genialt legge-ned-baksetene-system, er svært velkjørende, har spreke motorer og tar seg fortsatt godt ut. En del hjulstøy er det riktignok, men interiøret på min bil var uten knirk eller slark selv etter fem års daglig bruk. Anbefales . Jeg bytta ut min ellers perfekte 2003-modell i ny-utgaven i 2008 . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
InaMina Skrevet 31. mars 2009 #12 Del Skrevet 31. mars 2009 Vi har bestilt oss ny bil, og gleder oss vilt til det kommer en nye Toyota Avensis på gårdstunet Traust og kjedelig, men akk så trofast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_elise_* Skrevet 1. april 2009 #13 Del Skrevet 1. april 2009 Mazda6 er også romslig, har gode forseter og et genialt legge-ned-baksetene-system, er svært velkjørende, har spreke motorer og tar seg fortsatt godt ut. En del hjulstøy er det riktignok, men interiøret på min bil var uten knirk eller slark selv etter fem års daglig bruk. Anbefales . Nå fikk jeg jo bare enda mer lyst på Mazda;) Er litt bekymra pga. rusten, men som du sier så kan det jo være forrige eier allerede har fikset eller at forhandler gjør dette. Vi var ute og prøvekjørte en Audi A4 2003-modell igår men det var nok ikke bilen for oss, dessverre. Fant ut at det nok blir litt i minste laget med en 1.6 motor, trenger litt mere kraft ettersom vi bor midt oppe i heia, men også for i det hele tatt klare å slepe en tilhenger! Slike stasjonsvogner med små motorer må da være ment for barnefamilier i byen som ikke trenger så innmari stor kraft for å komme seg fra heimen til barnehagen...? Nå har samboer funnet en Ford Mondeo stv 2.0 som vi skal se på til helgen. Er litt skeptisk til Ford, så vi får se hvordan det går! Har innmari lyst på heeelt ny Toyota eller Mazda, men jeg har absolutt ikke lyst på billån, så da får jeg vel bare glemme det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 1. april 2009 #14 Del Skrevet 1. april 2009 Fant ut at det nok blir litt i minste laget med en 1.6 motor, trenger litt mere kraft ettersom vi bor midt oppe i heia, men også for i det hele tatt klare å slepe en tilhenger! Slike stasjonsvogner med små motorer må da være ment for barnefamilier i byen som ikke trenger så innmari stor kraft for å komme seg fra heimen til barnehagen...? Tja, jeg vet nå ikke jeg. A4 1.8 er for lat selv på flatmark med bare meg i bilen, så 1.6 må være ment for barnefamilier med svært god tålmodighet og en fetisj for hyppig giring :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 2. april 2009 #15 Del Skrevet 2. april 2009 Tja, jeg vet nå ikke jeg. A4 1.8 er for lat selv på flatmark med bare meg i bilen, så 1.6 må være ment for barnefamilier med svært god tålmodighet og en fetisj for hyppig giring :gjeiper: Haha, Ellers; Mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LykkeLotta Skrevet 15. april 2009 #16 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Hvis jeg måtte velge mellom Mazda og Audi ville jeg nok valgt det siste... Men nå er jeg lykkelig eier av en Audi A4 Avant 2003-modell med en 2-liters bensinmotor (130 hk) som er snill på drivstoffet. I tillegg er det automat, noe jeg egentlig ikke liker, men denne er helt perfekt så jeg bærer over med det og koser meg bak rattet! Hold deg langt unna 1,6-utgaven! Det en tidligere debattant uttalte om den bilens ferdigheter på flatmark er faktisk reellt. Men er du glad i å gire så vær så god! Prisen er jo ett hakk lavere... Endret 15. april 2009 av LykkeLotta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest farge Skrevet 17. april 2009 #17 Del Skrevet 17. april 2009 Om du er opptatt av driftsikkerhet og pålitelighet burde du se på Subaru. Ustoppelig! Bilmerket som år etter år banker Toyota på driftsikkerhet, lave delepriser, veldig stabile bruktpriser, meget god kollisjonssikkerhet (de har rammeløse dører med høykvalitets stål, som gjør at subaruer i en eventuell må klippes i stykker på en spesiell måte for å fjerne taket. Viktig for bruktprisen er at ALLE subaru har permanent 4wd, ikke slik tulle-4wd som i A4 og fysameg CRV eller Outlander eller Tiguan osv. Legacy, Outback, Forester er alle glimrende familiebiler med 2barn, inntil 3. Impreza for 1barn inntil 2. Tribeca B9 er for dyr. 165.000 få du en ganske ny Forester, se på 2004 og nyere, crossover SUV/personbil. Subaru er en undervurdert aksje. Nå har de og markedets beste 2,0 turbodieselmotor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 17. april 2009 #18 Del Skrevet 17. april 2009 Viktig for bruktprisen er at ALLE subaru har permanent 4wd, ikke slik tulle-4wd som i A4 og fysameg CRV eller Outlander eller Tiguan osv. Eh, hva? A4 har permanent 4wd basert på Torsendifferensial, det er så langt fra tulle-4wd som man kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå