Gjest Gjest_Amalie_* Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Må bare få ut litt frustrasjon her; Leverer barnet vårt i barnehagen i dag, første dag etter helgen(hadde en ekstra fridag i går). Ser at parkdressen ikke henger på plassen lenger(den hang der på fredag). Spør hvor den har tatt veien... -ingen som vet noe.. Finner den våt i tørkeskapet. Jaha, da står gutten vår der uten noe å ha på seg. Arrrrrg!!! Blir så forbannet! De kunne da bare tatt en telefon i går og spurt om å få låne den. Er dette vanlig praksis blant barnehageansatte??
Teriyaki Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Kanskje de tok feil, at de trodde dressen var et annet barn sitt. Det er i alle fall ikke noe som ble gjort i den barnehagen jeg har vært i praksis i..
Gjest førskolelærerstudent Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Må bare få ut litt frustrasjon her; Leverer barnet vårt i barnehagen i dag, første dag etter helgen(hadde en ekstra fridag i går). Ser at parkdressen ikke henger på plassen lenger(den hang der på fredag). Spør hvor den har tatt veien... -ingen som vet noe.. Finner den våt i tørkeskapet. Jaha, da står gutten vår der uten noe å ha på seg. Arrrrrg!!! Blir så forbannet! De kunne da bare tatt en telefon i går og spurt om å få låne den. Er dette vanlig praksis blant barnehageansatte?? Litt uten om tema... Er det ikke vanlig å ta med seg regntøy og parkdresser hjem om fredagen for å vaske? Er iallefall vanlig i de barnehagene jeg har vært borti. Tilbake til tema.. jeg tror ikke det er vanlig å låne vekk andres dersser på den måten, og sier som personen over at det skikkert er noen som har tatt feil. I barnehagene jeg har vært i, har barnehagen noen låne klær som barna kan bruke hvis de mangler noe en dag (av ting til å ha ute - regnbukse og jakke, ikke dress)
Gjest Gjest_Amalie_* Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Man skal ikke tro, man skal vite. Dressen var faktisk navnet og gutten vår er den eneste som har en slik dress på den avdelingen. Ja, ja dette får de orden opp i selv. Men når jeg kommer og henter han i dag og han forteller at han gått kun i fleece undertøy og regntøy(som har skjedd en gang før om vinteren), ja da skal de få så hatten passer
Gjest Gjest_Amalie_* Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Litt uten om tema... Er det ikke vanlig å ta med seg regntøy og parkdresser hjem om fredagen for å vaske? Er iallefall vanlig i de barnehagene jeg har vært borti. Denne dressen ble tatt med hjem tidligere i uka og vasket, så det var ikke nødvendig å ta den med hjem for nok en vask på fredag. Måten du sier det på, får det til å høres ut som om jeg bare skal godta at dressen ikke hang der i dag, fordi jeg ikke tok den på fredag...
Gjest Gjest_MrsC_* Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Trodde ikke det var vanlig å låne klær av hverandre i barnehage? Har selvsagt opplevd at småting som sokker ikke alltid tilhører vårt barn. Ikke alt som er merket like godt av slike ting. Da har jeg bare spurt etter vårt tøy. Sagt noe sånt som at jeg ikke finner det og det og om de kan se etter det til neste dag. Om parkdressen hadde blitt lånt bort hadde jeg reagert og tatt det opp med personalet. Så store og godt merkede plagg er unødvendig at ikke rette barnet har på seg. Synes du skal stille litt spørsmål rundt hva du har observert og hvorfor dette har skjedd, om det er vanlig. Ikke nødvendig å gå til start med alle pigger ute Jeg tar sjelden med dressen hjem for helgen om den ikke er skikkelig møkkete og klar for vask. Det gjør de andre foreldrende også såvidt jeg kan se. Har en dress hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Oi så sinna, TS. Det har ikke falt deg inn i spørre de ansatte da? Om det er blitt gjort en feil, noe som kan skje alle steder dessverre, eller om dette er vanlig praksis at klær til de som bort en dag lånes bort til andre.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Man skal ikke tro, man skal vite. Dressen var faktisk navnet og gutten vår er den eneste som har en slik dress på den avdelingen. Ja, ja dette får de orden opp i selv. Men når jeg kommer og henter han i dag og han forteller at han gått kun i fleece undertøy og regntøy(som har skjedd en gang før om vinteren), ja da skal de få så hatten passer Ah, du er en av dem ja... Jeg foreslår at du tar deg ei pære, roer ned og finner fram den voksne, fornuftige delen av deg. Så ringer du rolig og behersket til barnehagestyreren og forklarer din bekymring. Få han/henne til å sjekke om barnet ditt får på seg skikkelige klær i dag. Og ta samtidig opp med styreren at du ikke ønsker at noen skal låne ditt barns klær, sånn at de tar en oppstramming på rutinene på avdelingen. Det kan jo ha vært en vikar på jobb som ikke kunne alle rutiner og regler. Det er i allefall ingen grunn til å bruse med fjærene og hisse deg opp over en sånn ting. Å gå i fistel pga en lånt dress tyder på at man leter etter noe å klage på, og det er ingen positiv egenskap. Vær heller voksen og ordne opp i dette på en konstruktiv måte.
Susan Sto Helit Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Jeg har vært borti at barnehagen har lånt våre ekstraklær, som gutten vår ikke trengte selv, fordi et annet barn ikke hadde med seg skikkelig utetøy den dagen. Jeg syntes det var helt OK, og tenker som så at det er fint de gjør det sånn, for da kan gutten min også få være ute uten å bli syk, hvis vi har glemt noe en gang. (Vi hadde dobbelt sett i barnehagen, altså, og de lånte bort reserve-settet, mens gutten vår brukte det han vanligvis brukte.) Hadde dressen vi normalt brukte vært våt når gutten vår trengte den selv, hadde jeg vært sint. Altså mener jeg vel at utlån av dress til barn som ikke er der er OK, dersom den er tørr igjen til barnet er tilbake. (Og at ikke foreldrene til eieren må vaske den en ekstra gang på grunn av dette.)
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Ah, du er en av dem ja... Jeg foreslår at du tar deg ei pære, roer ned og finner fram den voksne, fornuftige delen av deg. Så ringer du rolig og behersket til barnehagestyreren og forklarer din bekymring. Få han/henne til å sjekke om barnet ditt får på seg skikkelige klær i dag. Og ta samtidig opp med styreren at du ikke ønsker at noen skal låne ditt barns klær, sånn at de tar en oppstramming på rutinene på avdelingen. Det kan jo ha vært en vikar på jobb som ikke kunne alle rutiner og regler. Det er i allefall ingen grunn til å bruse med fjærene og hisse deg opp over en sånn ting. Å gå i fistel pga en lånt dress tyder på at man leter etter noe å klage på, og det er ingen positiv egenskap. Vær heller voksen og ordne opp i dette på en konstruktiv måte. Helt enig! Ta deg sammen TS! Ikke rart det blir krig i verden...
Gjest ¤bella¤ Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 gutten vår er den eneste som har en slik dress på den avdelingen. ja, for de husker garantert hvordan dresser de forskjellige barna har. Æslig talt, ikke bra for deg å bli så sint for en fillesak.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #12 Skrevet 2. april 2009 Ah, du er en av dem ja... Jeg foreslår at du tar deg ei pære, roer ned og finner fram den voksne, fornuftige delen av deg. Så ringer du rolig og behersket til barnehagestyreren og forklarer din bekymring. Få han/henne til å sjekke om barnet ditt får på seg skikkelige klær i dag. Og ta samtidig opp med styreren at du ikke ønsker at noen skal låne ditt barns klær, sånn at de tar en oppstramming på rutinene på avdelingen. Det kan jo ha vært en vikar på jobb som ikke kunne alle rutiner og regler. Det er i allefall ingen grunn til å bruse med fjærene og hisse deg opp over en sånn ting. Å gå i fistel pga en lånt dress tyder på at man leter etter noe å klage på, og det er ingen positiv egenskap. Vær heller voksen og ordne opp i dette på en konstruktiv måte. Hi hi, godt forslag! Hvorfor skal folk stadig hisse seg sånn opp før de tar opp noe, istedenfor å bare si fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå