Gå til innhold

Eldstesønn skal konfirmeres!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Hei.

Min eldste sønn skal konfirmeres i vår. Pappaen og jeg har vært skilt i mange år, men samarbeider veldig bra. Er det naturlig, og forventet, at både mor og far holder tale i konfirmasjonen?

Om jeg skal holde tale, så er jeg veldig usikker på formen, og hva jeg skal si. Min ex er gift på nytt, og det kommer mange fra hennes side av familien i konfirmasjonen.

Hva sa dere til deres barn? Hvordan skal jeg starte talen? Hjelp! Blir så usikker når det skal være så mange fremmede tilstede (fremmede for meg, men altså ikke for min sønn....)!

Hva sa du i talen til din konfirmant?

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Finnes mange bøker om slike taler (konfirmasjon, bryllup, 50-års dag etc). Bøkene kan du kjøpe hos bokhandelen eller låne på biblioteket. Finnes sikkert mye om dette på nett også.

Det verste er å grue seg for å skrive tale. Når man kommer igang går det ofte bedre enn man tror.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg er også skilt, men vi samarbeider veldig godt, og hadde konfimasjon med begge familien samlet. Både far og jeg holdt tale til sønnen vår, pluss at far hadde laget sang til han.

Jeg snakket om livet til sønnen min fra han var liten og fram til da, noen morsomme gullkorn fra han, litt om egenskaper hos han, og litt om framtiden hans.

Både sønnen min og jeg gråt i bøtter og spann :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...