Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Minstemann har akkurat begynt i barnehage. På dagene sover de i vogn og vi har derfor med vogn og skinnpose som han kan sove i. Posen han bruker, har knapt vært i bruk etter at vi har kjøpt den. En dag jeg skulle hente han, fikk jeg beskjed om at jeg måtte ordne glidelåset fordi de hadde vært plaget med det. Regnet med at det var noe av skinnet som kanskje hadde satt seg fast. Da jeg kom hjem, ser det ut til at det har gått i stykker og ikke kan ordnes.... Hvis ikke, kan vi kreve at barnehagen betaler reperasjonen? På meg virker det som at de forventer at vi skal ordne det og vi hører ingen beklagelser mht glidelåset. Synes det er merkelig, da skinnposer ikke akkurat er så billig...
Kamikatze Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Vil anta at barnehageansatte har såpass mange unger å ta seg av, at de ikke kan belemres med dyrt fjas som ikke fungerer. Hvis glidelåset er usmurt, varenhar designfeil som gjør at glidelåset kiler seg, så skal du vel være glad de fikk ut ungen, så den slapp å ligge der å kveles i sin egen bleiestank. Da henvender du deg til produsenten. Ikke folk som har annet på tapetet enn ting som ikke tåler normal bruk.
Gjest Purple Haze Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Jeg jobber selv på småbarnsavdeling med mange små som sover i vogn. Hvis de ansatte har vært uheldige å ødelegge skinnposen, er en beklagelse det minste du burde forvente. Jeg ville tatt kontakt med styrer ang erstatning. Hos oss erstatter vi private ting som blir ødelagt - innen rimelighetens grenser, så klart.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Hvis noe fungerer dårlig må man forvente beksjed om at det ikke fungerer så godt - FØR det blir ødelagt. Og er noe ødelagt, beklager man det og så får man ta det med erstatning etterpå. Er det feil i en nesten ny skinnpose i utgangspunktet er det jo klagegrunn i butikken. Men hvis dere ikke har fått beskjed om det så dere kan klage/heve kjøpet og til slutt har blitt drittlei og revet avgårde, burde barnehagen ta seg av det. Spør om hva som skjedde og hvorfor slik maktbruk på en glidelås og ta det med butikken du - en skinnpose skal tåle vanlig bruk, gjør den ikke det, bytt til noe dere faktisk kan bruke.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Slik ser jeg det: Ved normal bruk skal posen tåle en del og det er da mest rett å klage til produsenten/selger. Er posen dårlig tatt rede på (feks oppbevart fuktig og har fått mugg) mener jeg det er barnehagen må påta seg skyld. Er posen gammel / mye brukt er det normal slitasje og du selv må ta kostnadene ved feks glidelåsskift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå