Gå til innhold

Stell av barnet

Anbefalte innlegg

Gjest Gravid
Skrevet

Er det mannen eller damen i deres forhold som steller babyen? Eller begge? Det jeg tenker på er bleieskift, bading og mating..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge, selvfølgelig.

Skrevet

Bleieskift og mating gjør han mer enn meg. Jeg gjør all bading.

Skrevet

Begge!

Eg er heime, så eg får kanskje dei fleste bleieskifta på dagtid. Ganske likt når begge er heime. Mating gjer me saman når pappaen er heime, fordi det er koseleg å sitte saman ved bordet. Elles mater eg han på dagtid. Bading gjer me om lag like ofte begge to. Pappaen tar oftast kveldsstellet.

Skrevet

Jeg er av den "gammeldagse" typen... Mamma tar stell og mating og pappa er lek og herjing!

Men må bare få sagt at jeg syns begge kan ta del i det dersom det er ønskelig! Jeg elsker bare å kunne stelle og kose og lage mat til ungene mine og har valgt det. :tongue:

Gjest *Mim*
Skrevet

Begge. Skal ikke si vi slåss om bæsjebleiene, men det er en selvfølge at vi deler når begge er hjemme.

Skrevet

Begge.

Vi har begge fulltidsjobber og begge tar sin del av jobben når vi er hjemme.

Skrevet

Begge.

Pappaen tok faktisk alle bleieskift på småttens første halve døgn, siden jeg fortsatt var utslitt etterfødselen. Og siden så har vi delt ganske jevnt på det. (Om en av oss er alene hjemme, så må jo denne ta alt, selvfølgelig.)

Ellers har det jo i perioder vært variasjoner, som at pappaen alltid tok kveldsdusjen med lillegutt når behovet var der. (Mens han nå dusjer alene, og ikke vil ha med pappaen mer.)

Skrevet

Jeg tar meg av matingen, siden jeg ammer. Ellers så bytter vi både på bleieskifte og bading etter hva som passer. Om natten og om dagen på arbeidstid, tar jeg alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...