Gå til innhold

Hvor mange voksne er det i en bhage?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet

Lurer på hvor mange voksne per barn det normalt sett er i en barnehage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I småbarnsavdelinger (0-3 år) er det alltid en voksen per tredje barn. Foer eksempel 9 barn - 3 voksne:)

Skrevet

Min jente går i privat familiebarnehage. Der er det 8 barn i alder 0-3 år.

Det er alltid minst 2 voksne til stede.

Skrevet

Et barn blir regnet som to enheter til det året de fyller tre (samme om de er født i jan eller des.). Fra det året de fyller tre er de en enhet. Det er beregnet 6 enheter pr voksen, der en av de voksne skal ha pedagogisk utdanning. Når det gjelder denne "regelen" så er den ikke konstant men en anbefalling fra staten. Det finnes INGEN regel som sier hvor mange voksne det skal være, bare at en voksen skal være førskolelærer.

Det er andre regler for familiebarnehager.

Gjest Bekymringsfull
Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage og der skulle det være en voksen på 6 barn så lenge de er over 4 år.. Er de under skal det være en på 4 mener jeg og huske :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Barnehageloven sier: 1 pedagog pr 9 barn under tre år, 1 pedagog pr 18 barn over 3 år. Forøvrig tilstrekkelig bemanning.

Altså er det ingenting i loven som sier hvor mange assistenter det skal være, bare en norm som de fleste følger.

Det mest vanlige er 3 voksne på avdeling 3-6 år, og 3-4 på småbarn, alt etter hvor stor barnegruppen er.

I barnehagen hvor jeg jobber, er vi 2 førskolelærere og 2 assistenter på 14 barn på småbarnsavdeling. 1 førskolelærer og 2 assistenter på 20 barn på 3-6 årsavdeling.

I tillegg har vi en to støttepedagoger på huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...