Gjest Mamma er lei seg Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Dette er egentlig helt grusomt så får skrive dette utlogget. Jeg har et problem. Det har seg sånn at jeg ikke klarer å kontrollere sinnet mitt. Jeg bare klikker helt plutselig når jeg blir sint og det går ut over ungene mine. Jeg slår dem hver dag og kaller de stygge ting, og gjerne for små ting. Jeg angrer sånn etterpå, men det bare skjer, jeg klarer ikke å kontrollere det. I dag gikk det litt for langt, jeg ble så sint på sønnen min fordi han ikke ville spise middag at jeg tok tak i han og kastet han inn på rommet sitt, men det var nok litt for hardt for jeg klarte å forstue hånda hans og han ble litt blå rundt øyet også. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Jeg blir så lei meg etter på og angrer veldig. Begynner nesten å bli redd for at det kan bli skikkelig ille en dag. Barna mine bruker å tilgi meg fort, vanligvis etter noen timer og da er alt bra ei lita stund, men nå vil ikke sønnen min komme ut av rommet sitt og han vært der i 7 timer. Tror han har lagt seg nå da, har vært stille der noen timer. Men kan jeg kontakte barnevernet? Men burde jeg da si sanheten til dem og hva vil da skje med meg? For jeg tror ikke dette kan fortsette.
Gjest Pablo Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Dersom det er tilfelle det du skriver så er det ikke bra. Du forstår det selv at dette ikke er løsningen! Forstår at du blir frustrert men din frustrasjon når ungen er umulig, men din vrede SKAL IKKE gå utover barna dine! Å slå barna sine når man er sint på dem eller seg selv løser ingenting. Det blir bare værre av det!!!!! Dett er faktisk MEGET viktig! Hadde du selv likt å bli slått av en du stolte på og som var 8 ganger så stor som deg?
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Dette er egentlig helt grusomt så får skrive dette utlogget. Jeg har et problem. Det har seg sånn at jeg ikke klarer å kontrollere sinnet mitt. Jeg bare klikker helt plutselig når jeg blir sint og det går ut over ungene mine. Jeg slår dem hver dag og kaller de stygge ting, og gjerne for små ting. Jeg angrer sånn etterpå, men det bare skjer, jeg klarer ikke å kontrollere det. I dag gikk det litt for langt, jeg ble så sint på sønnen min fordi han ikke ville spise middag at jeg tok tak i han og kastet han inn på rommet sitt, men det var nok litt for hardt for jeg klarte å forstue hånda hans og han ble litt blå rundt øyet også. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Jeg blir så lei meg etter på og angrer veldig. Begynner nesten å bli redd for at det kan bli skikkelig ille en dag. Barna mine bruker å tilgi meg fort, vanligvis etter noen timer og da er alt bra ei lita stund, men nå vil ikke sønnen min komme ut av rommet sitt og han vært der i 7 timer. Tror han har lagt seg nå da, har vært stille der noen timer. Men kan jeg kontakte barnevernet? Men burde jeg da si sanheten til dem og hva vil da skje med meg? For jeg tror ikke dette kan fortsette. Du vet du gjør noe galt. STOPP det før du gjør noe mere enn galt! Barna dine bør bli plasert hos andre inntil du selv har blitt normal. Barnevernet hjelper til med sånne saker og ikke tro at barnevernet er onde, de er der for å hjelpe!
Gjest dioxide Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Har du foreldre/søsken som du kan spørre om hjelp? Spør om de kan ta vare på barna for deg mens du går og får orden på problemene dine. Fortell dem hele situasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Hei ts. Jeg skal gi deg et råd, men først tar jeg et forbehold. Dette ligner en tråd som ble skrevet for noen uker siden, hvor mamma hadde påført gutten et blått øye, og det hele ble noe vel voldelig og usannsynlig utover i tråden. Slike teme skal man ikke lage trolle-tråder om... Din historie har også snev av usannsynligheter, jeg skal likevel svare: Barn skal ikke slås. Uansett. Du oppnår ingenting annet enn at de blir redde, får vondt og mister tilliten til deg som mor og voksenperson. Om du vet alt dette allerede, og ønsker hjelp, da synes jeg du umiddelbart skal snakke med legen din, evt helesøster dersom du har et godt forhold til henne. Dersom du vil, kan du ta direkte kontakt med Barnevernet, de er til god hjelp og ønsker ikke å flytte barna ut av hjemmet uten å prøve andre ting først. I ditt tilfelle kan det være nyttig med avlastning. For å få kontroll med sinnet ditt, så arrangeres det sinnemestringskurs. Jeg tror ett av disse heter Alternativ til vold? Men de er først og fremst rettet mot menns voldelighet. Kanskje andre her inne vet om mestringsteknikker/kurs. Men samtidig har dette gått så langt at du er nødt til å skaffe deg avlastning. Hvis du veldig fort finner et sinnemestrinskurs å delta på, og samtidig skaffer deg nødvendig avlastning så du får tid til egne behov, så kan dette gå helt fint uten å koble inn Barnevernet: Nettopp fordi du selv vet at dette er galt, og du har definert dine problemer. Men om du etter å ha fått avlastning og deltatt på sinnemestringskurs likevel slår barna en eneste gang, så skal du bare ringe Barnevernet. Da kommer du deg ikke ut av sirkelen din uten deres hjelp, og om du ikke klarer det, så kan iallfall Barnevernet sørge for at barna dine får et tryggere sted å vokse opp. Lykke til.
Gjest annen gjest Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Til ts! Lytt til gjest i innlegg 5. Det er kloke råd. Og vær så snill, ikke lag tulletråder om slike ting.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 Jeg mistenker også at dette er en tulletråd, men jeg tenker at det kan hende noen som faktisk er i en tilsvarende situasjon leser her, derfor svarer jeg seriøst. Hvis du har noen i slekt/nettverk som kan være fosterfamilie for barna dine en periode så bør du snakke med dem nå. Finn ut om noen kan hjelpe deg. Har du funnet en familie du stoler på og som kan ta vare på barna, så tar du kontakt med barnevernet. Si at du er i en vanskelig livssituasjon og at du vil la barna dine bo hos noen andre en stund. Det kalles en frivillig plassering, i motsetning til der barnevernet går inn og tar barna ut fra familien. Vær ærlig med barnevernet om dine problemer, og vær åpen for alle krav de stiller om behandling osv for å bli kvitt problemet.
liv Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Snakk med legen din - han vil kunne henvise deg til psykolog som har erfaring med sinnemestring.
Gjest 768 Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 Jeg har et spm angående slike sinnemestringskurs, vil de TYSTE? Jeg mistenker at terskelen for å få hjelp er høyere, fordi en risikerer å miste barna, eller frykter at en kan miste barna. Barnevernet booker jo suksess når de fjerner barn fra foreldrene, ikke lar dem være. For meg høres det ut som det beste for mammaen er å fortsette å ha ungene og slå dem, for på den måten mister hun dem i alle fall ikke. Sånn er det bare. Eller?f
lillemeg123 Skrevet 26. mars 2009 #10 Skrevet 26. mars 2009 Jeg har selv blitt mishandlet i min oppvekst. Hadde en far som slo flere dager i uka. Min mor brydde seg ikke, og bare satt i sofaen og så på tv'n. Det var flere ganger hvor jeg rømte inn på rommet, men faren min kom å skrudde opp døra, og tok døren ut av hengslene, kun for å ta meg. Det her er noe av det værste et barn kan oppleve. Barn er så lojale mot sine foreldre, så få barna til et trygt sted så fort som mulig!!
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #11 Skrevet 26. mars 2009 Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg meldt deg til Politiet for vold. Stakkars barn !!!!
lillemeg123 Skrevet 26. mars 2009 #12 Skrevet 26. mars 2009 Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg meldt deg til Politiet for vold. Stakkars barn !!!! Må bare si meg helt enig!
Gjest misantrop Skrevet 26. mars 2009 #13 Skrevet 26. mars 2009 (endret) Fint at dere ikke vet hvem TS er da, så går det fremdeles an å spørre om slike ting uten å bli hengt. Det er tross alt bedre med en mamma som slår, og som kan få tips til sinnemestring, enn en mamma som slår, og som ikke har muligheter til å få tips, fordi hun da blir straffet for det. Hva er viktigst lissom. Hevn eller ungens beste? Endret 27. mars 2009 av jolie
PecanPie Skrevet 26. mars 2009 #14 Skrevet 26. mars 2009 Velger å tro at dette er en seriøs problemstilling. Mange gode råd i svar nummer 5, ja. Du må hvertfall slutte å slå barna dine, dette er noe de mest sannsynlig vil ta med seg videre. Du kan også ta direkte kontakt med barnevernet. Deres mål er at familiens problemer blir ordnet opp i, og at barna får bli værende hos foreldrene. I noen tilfeller blir barna fjernet fra familien, men dette er aller siste utvei. Det er uansett bedre at du tar kontakt og forklarer dine problemer, enn at du bli meldt til barnevernet av utenforstående.
Solskinnsbolla Skrevet 26. mars 2009 #15 Skrevet 26. mars 2009 Dette er egentlig helt grusomt så får skrive dette utlogget. Jeg har et problem. Det har seg sånn at jeg ikke klarer å kontrollere sinnet mitt. Jeg bare klikker helt plutselig når jeg blir sint og det går ut over ungene mine. Jeg slår dem hver dag og kaller de stygge ting, og gjerne for små ting. Jeg angrer sånn etterpå, men det bare skjer, jeg klarer ikke å kontrollere det. I dag gikk det litt for langt, jeg ble så sint på sønnen min fordi han ikke ville spise middag at jeg tok tak i han og kastet han inn på rommet sitt, men det var nok litt for hardt for jeg klarte å forstue hånda hans og han ble litt blå rundt øyet også. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Jeg blir så lei meg etter på og angrer veldig. Begynner nesten å bli redd for at det kan bli skikkelig ille en dag. Barna mine bruker å tilgi meg fort, vanligvis etter noen timer og da er alt bra ei lita stund, men nå vil ikke sønnen min komme ut av rommet sitt og han vært der i 7 timer. Tror han har lagt seg nå da, har vært stille der noen timer. Men kan jeg kontakte barnevernet? Men burde jeg da si sanheten til dem og hva vil da skje med meg? For jeg tror ikke dette kan fortsette. Det er ikke barna som oppfører seg dårlig, det er du som sliter med mindreverdighetskomplekser med en gang du føler at du ikke har full kontroll på de. Det er viktig at du søker hjelp fra feks: Fastlege, helsesøster, barnevernet, kirkens familievernkontor e.l. Det er mange steder du kan ringe og de fleste har en prosedyre på slike saker og veit hvor de kan sende deg videre.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #16 Skrevet 27. mars 2009 "Begynner nesten å bli redd for at det kan bli skikkelig ille en dag." Det du skriver er skikkelig ille allerede.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #18 Skrevet 27. mars 2009 Dersom dette er seriøst.. Du ødelegger ungene dine.. Du burde ALDRI hatt omsorg for barn!! jeg fatter ikke hvordan noen kan være så slem mot unger... Håper barnevernet blir koblet inn..
Karry Skrevet 27. mars 2009 #19 Skrevet 27. mars 2009 Jeg synes det er kjempebra at du endelig tør si fra! For du har åpenbart et problem. Jeg ville kanskje begynt å se på nettet om det er noen hjelpeinstans som kan hjelpe deg før du begynner å blande inn barnevernet. Aletrnativer mot vold, eller hva det nå henter. Du trenger hjelp til å kontrollere sinnet ditt, og det finnes hjelp å få. Gå igang med en gang! Dette klarer du!
Lalle Skrevet 27. mars 2009 #20 Skrevet 27. mars 2009 Ikke "farlig" og gå til barnevernet. De hjelper deg faktisk. Dette vet jeg via ei jeg kjenner som innså at hun trengte hjelp, og fikk dette. Hun mista ikke barna. De fikk det alle mye bedre. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå