Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg må med tid og stunder handle inn uteklær til pjokken vår. Han starter i barnehagen til høsten. Her vi bor er det ganske lang vinter og mange dager med regn på vår og høst, så han trenger bra klær. Siden dette er første unge, aner jeg ikke hva som er og bra og ikke. Det er så mange merker der ute, og kjedelig å kjøpe noe dyrt om man ikke får valuta for pengene osv.

1. Hvilken vinterdress vil du anbefale?

2. Hvilken vår/høstdress vil du anbefale?

3. Hvilke regnklær er best?

4. Hvilke merker bør jeg styre unna når det gjelder uteklær?

Legger mest vekt på komfort, kvalitet og brukervennlighet. Pris er forsåvidt ikke avgjørende, men vi har selvsagt noen grenser.

Et annet spm: Gutten vår vil være 1 1/2 år neste vinter. Bør jeg kjøpe 86 eller 92 i vinterdress da? Han vil sannsynligvis være ganske lang og slank, har hele tiden ligget litt over snittet i lengde, og begge foreldrene er høye. Regner med dressene varierer litt i størrelse, men er de generelt store eller små...?

Alle erfaringer og anbefalinger mottas med takk :)

Endret av Ella*
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Reima og Reflex har mye bra uteklær..

hvilken dress du velger har ikke så mye å si egentlig..bare du velger enn som barnet passer og som det er plass til noe under..

samme gjelder regntøy også..

noe som er veldig greit å ha under dresser er tynne ulldresser eller fleece dress :)

Endret av dreamer8
Gjest Purple Haze
Skrevet

Som ansatt på en småbarnsavdeling i barnehage, vil jeg si at vinterdressene til Reima er de beste. Vann og vindtette, gode å ha på og bevege seg i, god plass til ull/fleece under og lette å kle på og av.

Noen Reimadresser kan man ta ut foret av, og bruke som vår/høstdress.

Dresser jeg ikke vilo anbefale, er dressene fra Troll. Trange å ha på, vonde å få kledd på, og ikke så myke og bevege seg i.

Av rengtøy liker jeg det myke settet fra Reflex. Den har tynt for inni, og er behagelig å ha på, lett å bevege seg i, og holder regnet ute.

Ellers så kan jeg anbefale dressen B&G dressen fra Europris. Gummidress med for. Den er forbausende bra!

Størrelser må du nesten bare prøve deg fram på. Kjøp dressen litt for stor, ikke akkurat passe. Plutselig vokser barnet noen cm, og dressen er for liten.

Gjest Gjest
Skrevet

Anbefaler: Reima vinterdress

Polarn og Pyret regntøy ( gjerne sydvest i tillegg ) / Reflex /

Ull innerst/ sovedress (ute i vogn) fra nøstebarn)

Ligg unna: Sparkjøp sitt regntøy holder ikke, de blir våte ganske fort.

Skrevet

Jeg har Trolldress til min 1,5 åring. Er veldig fornøyd med den, og de skryter av den i barnehagen også. Kjøpte str 98 til han, så den er litt stor, men jeg regner med at han kan ha den iallfall frem til jul da. Har en dress med ulldress som kan tas ut inni, veldig greit siden han da kan bruke utedressen i sommer også.

Kjøpte en Stormbergdress i høst, str 86, den vokste han ut av like etter jul. Var veldig fornøyd med den også, egentlig. Han var iallfall aldri våt eller kald i den.

Barnehageprsonalet hos oss anbefaler Reima Tec dresser, eller Trolldresser. Coop sine dresser kommer jo også godt ut i tester, men de har jeg ikke prøvd.

Det er også veldig viktig å har riktige klær under dressen. Ull innerst!!! Vi har en heldress i ullfleece utenpå der.

Vår 1,5 åring er foressten 85 cm lang og 12 kg tung.

Skrevet

Vi har vært veldig fornøyd med Reima Tec vinterdresser, mens vi til vår og høstdresser har satset på Helly Hansen. Har valgt Helly Hansen på regntøy også. Prøvde Reflex regntøy en gang, og det var tabbe. Tykt og hardt, ikke spesielt godt for ungen å ha på. Dessuten har buksene en snodig passform. Nei, Reflex likte vi ikke!

Skrevet

testen i foreldre og barn i fjor høst viste vel at det ikke var så stor forskjell på dyr og billige dresser..

Jeg har kjøpt vinterdresser til mine barn på cubus, h&M og lignende butikker.. Har aldri hatt problemer med de.. Har til dags dato aldri gitt mer enn 100 kr for en vinterdress - halv pris av halv pris salg er en fin ting :jepp:

Men barna har ull innerst - stillongs og trøye. Så har de en haug med hjemme strikket ullbukser og ullgensere - både tynne og tykke.

Så barna holder seg varme :)

noe regntøy kan jeg ikke anbefale deg enda... har prøvd maaaange - men eldste jenta blir alltid våt... (kanskje jenta mi det er noe feil med :regn: )

minsten har gummidress fra europris - den er jeg veldig fornøyd med. Eneste som er litt dumt er at foret er såpass tykt at det dressen kun kan brukes når det er kaldt ute - for de blir fort varme...

reima har mange fine vår/høst dresser.. disse tåler mye. Begge mine brukte samme dressen i krabbestadiet (begynte i bhg før de kunne gå...) og det ble aldri høl! Enda de krabbet på asfalt, grus og gress...

Skrevet

Reflex regntøy er bra, slitesterkt og holder vannet ute.

Parkdresser og vinterdresser sjekker jeg mange ganger testene foreldre & barn har, da har jeg kjøpt de rimelige vinterdressene som har kommet likt ut som Reima sine. Istedenfor å betale 1500,- for en reima dress, har jeg heller kjøpt en av de andre som feks. Boys & Girls ( best i test 2007/08) selges på Europris (!!) , og Coop sin vinterdress som var best i test i år. Begge disse dressen har kostet rundt 500,-

Ull, ull, ull innerst og evt fleecedress utenfor ull undertøyet.

:)

Skrevet

Har selv en gutt på 2,5 og jobber i bhg på småbarnsavdeling, så har fått "testa" ut en del merker....

Jeg har selv aldri kjøpt en reimadress til min sønn, rett og slett fordi jeg ikke synes de er bedre enn de billigere dressene.

Vi har hatt reflex både i vinter og vårdress og er kjempefornøyd, vil absolutt anbefale det videre.

Av regntøy kjøpte vi først HH - det skulle jo være ett bra merke.....

Ble våt uansett, bytta det inn 2 ganger, men forlangt tilslutt pengene tilbake.

Endte opp med å kjøpe reflex regndress - har ikke blitt våt etterpå.... (når han sitter og ligger i pyttene så kryper det selvfølgelig litt oppover armene og nedi støvlene, men det skjer uansett..)

Så jeg har anbefalt reflex til mange forelde i bhg, og der er kjempefornøyde de også, og til bare en tredjedel av prisen så er ingenting bedre;)

Skrevet

Tusen takk for gode tips!

Kjempefint om flere vil dele sine erfaringer med meg og andre her inne :)

Skrevet

Jeg har brukt Reima Tec(høstdress??) og Reflex dress i vinter til Tulla. Og begge disse er vi fornøyde med. Reima`en er tykkere i foret, så best på kalde dager. Brukte ullundertøy og en tynn fleece dress under(strikket ulldress på di kaldeste dagene. Kjepme fornøyd med begge dressen

Samme som over, har brukt disse 2 siden tidlig våren i fjor, på høsten og i vinter.

Jeg vil si Reflex sitt foret regntøy,selv om de tørker litt seiner, er det godt å varmt. Og med foret inni,blir det ikke så klamt som med andre typer regntøy.

Troll, har jeg hørt. Men ellers vet jeg ikke helt. Hver sin smak,tror jeg :)

Skrevet

Jeg har brukt Reima Tec(høstdress??) og Reflex dress i vinter til Tulla. Og begge disse er vi fornøyde med. Reima`en er tykkere i foret, så best på kalde dager. Brukte ullundertøy og en tynn fleece dress under(strikket ulldress på di kaldeste dagene. Kjepme fornøyd med begge dressen

Samme som over, har brukt disse 2 siden tidlig våren i fjor, på høsten og i vinter.

Jeg vil si Reflex sitt foret regntøy,selv om de tørker litt seiner, er det godt å varmt. Og med foret inni,blir det ikke så klamt som med andre typer regntøy.

Troll, har jeg hørt. Men ellers vet jeg ikke helt. Hver sin smak,tror jeg :)

Nei!! Troll er kjempebra! vi har Trolldress til vår sønn på 1,5 år. Og er veldig fornøyde med den. Han er aldri våt eller kald, og barnehagepersonalet skryter også av de dressene.

Gjest Gjest
Skrevet

Veldig fornøyd med Reflex sitt regntøy og fleecesett. Fleecesettet består av ganske tynn fleece genser (ikke glidelås og lommer) og bukse med seler. Kjøpte 2 sett av dette i høst og minsteungen har stort sett bare brukt dette i hele vinter.

Kjeledresser sluttet ungene med da de ble rundt 4. Gikk da over til jakke og bukse. Har prøvd litt av hvert, men ingen klare favoritter å anbefale.

Gjest Gjest
Skrevet
Veldig fornøyd med Reflex sitt regntøy og fleecesett. Fleecesettet består av ganske tynn fleece genser (ikke glidelås og lommer) og bukse med seler. Kjøpte 2 sett av dette i høst og minsteungen har stort sett bare brukt dette i hele vinter.

Kjeledresser sluttet ungene med da de ble rundt 4. Gikk da over til jakke og bukse. Har prøvd litt av hvert, men ingen klare favoritter å anbefale.

Fortsetter litt:

Fleecesettet hos Reflex er forresten veldig rimelig. Da jeg kjøpte det kostet det 199,- for genser og bukse.

Av ullklær bruker ungene Janus. Genser og stilongs. Anbefaler ikke undertøy som har blanding av ull og bomull (som bla selges på Cubus).

Har også hatt en del Reflex kjeledresser til vår/sommer/høst. Veldig fornøyd.

I slaps, regn og snø er det også veldig bra med tynne ullsokker. Trenger ikke være Ulvang-sokker, de er ofte dyre og forsvinner fort i barnehagen. Veldig fornøyd med ullsokker jeg kjøpte på Bunnpris (eller var det Rema?).

Strømpebuker er upraktiske fordi alt mange plagg må av dersom ungene blir våte på beina (noe de ofte blir). Mye bedre med stilongs.

Skrevet

Anbefaler faktisk Mikk-line dress jeg.

Det er ikke så utbredt i Norge, men de har fått best i test både i Sverige og Danmark.

Av regntøy vet jeg egentlig ikke. Vi har hatt bokklubben sitt, og har vært fornøyd.

Ellers anbefaler jeg Dock-boots eller andre neoprenstøvler fremfor gummistøvler og cherrox. (De kan brukes hele året! Bare ha ullsåle i om vinteren.) De er MYE mykere å bevege seg i, og har godt grep i sålen. Dessuten blir de ikke så klamme og tette.

Har vært fornøyd med både Troll og Reima, men Mikk-line dressen vår synes jeg har bedre passform, og dessuten er den langt billigere enn Troll og Reima.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...