Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Min ex har kalt inn til megling hos Bufetat. I følge det han har sagt til meg er dette kun for endringer i det økonomiske (reduksjon i bidrag). Han har på ingen måte gitt utrykk for endringer av samværsordning (noe jeg ønsker- at han skal ha mer samvær med barnet sitt). Men nå sitter jeg å ser litt på papirene jeg har fått. Og der kan jeg ikke se at det står et eneste ord om bidrag/økonomiske ordninger. Derfor blir jeg pluselig usikker på hva han egentlig vil. Jeg har jo nå i 5 år forsøkt å fa han til å ha mer samvær med barnet- så han vet jo at det ikke skulle være nødvendig å ha megling for... Derfor spør jeg her. Er det vanlig at det kalles inn for megling kun for det økonomiske?
Mamma1 Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Viss han bare vil endre bidraget så snakker man bare med nav. Det er de som fastsetter bidraget. Bufetat har da ingenting med bidraget å gjøre?
Gjest ts Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Er nettopp det jeg synes er så rart også... Trodde jeg skulle bli kalt inn til møte hos nav- men plutselig kom det brev fra Bufetat....
Gjest #utlogget" Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Har ikke det med barnevernet å gjøre? Bufetat= barne-, ungdoms- og famielieetaten. Før, familiekontoret. Ts, det høres litt fjernt for meg òg. Det at du blir kalt inn til bufetat og ikke NAV. Hva med å kontakte dem og spørre hva det gjelder?
Gjest ts Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Velger å vente jeg. Tar mer en gjerne en prat om samvær! Har kjempet i 5 år nå- for at han skal ha mer enn "annenhver helg"-løsning. For meg må han gjerne redusere bidraget til 0, bare han kan være litt mer med barnet (som gjerne vil se pappan sin oftere). Er *****lei av at barnet alltid må stå på vent for at han skal "fikse" alt mulig først....
Emoticon Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 Da vi var til megling var dette kun for å lage avtale om omsorg/samvær, men det kan jo være de hjelper til med andre typer avtaler også, selv om jeg trodde man da henvendte seg til andre enn Bufetat...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå