Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Huff... snakk om kortidsminne.... Ble plutselig veldig usikker på om jeg tok en eller to tabletter av Trio B. Hva bør jeg gjøre ? Noen som vet om det er farlig ? Mest sannsynlig var det bare en jeg tok,,, men gikk litt fort. Telte som ca hva som var i boksen før jeg tok de,,, og så etterpå at det (etter hva jeg regnet før) at to manglet. Men jeg klarer ikke huske om jeg tok en eller to. Sliter litt med kortidsminne. Har panikkangst,,, bare tanken på at jeg kanskje tok to fikk meg til å få hjertebank, tetthet i halsen og svimmel... Hva er reaksjonen på om en tar to...?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 slapp av, dette er ikke farlig. Triobe er et B-vitaminpreparat og ser du i felleskatalogen så finner du at det skal veldig mye til for å få en forgiftning av dette. Overdosering/Forgiftning: Folsyre har lav toksisitet. Det er ikke registrert bivirkninger hos voksne som har inntatt enten 400 mg/dag i 5 måneder eller 10 mg/dag i 5 år. Ved langtids høydosebehandling med pyridoksin har en del personer utviklet perifere neuropatier. Cyanokobalamin har lav toksisitet. Selv ikke ved høye doser forventes symptomer. Se Giftinformasjonens anbefalinger felleskatalogen
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Om du tok to spiller ingen rolle. Det skjer ingenting, B12 er ikke farlig før det blir veeeeldig høye doser, så bare ta det med ro. :-) Men hvis du sliter med korttidshukommelsen og du kanskje tar flere medisiner, kan det være lurt å kjøpe en dosett på apoteket. Det er en boks hvor det er ulike rom for ulike dager og ulike tidspunkter på dagen. Så fyller du i alt du skal ta i løpet av hele uka, og da vil du hele tiden se om du har glemt å ta noe, og du vil aldri ta for mye medisiner heller.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Tusen takk for raske svar... fikk litt hetta her. Var nok mest angsten for å gjøre noe feil som ble værst. Er overfølsom\alergisk for svært mange medikamenter\ medisiner. Og legene har skremt "vanne av meg" med mye av det. Så jeg blir nok kanskje litt vel fort "på tuppa". Nå har det nå gått flere timer og jeg merker ingen bivirkninger. (ikke annet en normale reaksjoner på angsten) Takk for tipset om slik pilleeske,, det skal jeg høre om de har på apoteket. Tar ikke andre medisiner nå, kun TrioBe. Må ta slikt til fast tid på dagen..ellers glemmer jeg bare om jeg har tatt de eller ikke. ( Irriterende med den hukommelsen, gjør ikke ting enklere akkurat)
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Sett glasset på benken om kvelden før du legger deg, og sett det på plass i skapet når du har tatt tablett. Står glasset på benken har du tatt, står det i skapet har du ikke tatt. TrioBe er en vitamin, og det kan du ta veldig mye for mye av. (selv om det sikkert er best å la være...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå