Gå til innhold

Middag når man er single


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva bruker dere som er singel vanligvis å ha til middag?

Går det stort sett i fast food og lettvindt mat? Spiser dere mye på gatekjøkken eller restaurant?

Hender det at dere lager store middager me d masse tilbehør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Charming

Her blir det mye kinamat i helgene. Og alt for mye pasta - da dette er så lettvindt. :\ Ikke noe flink til å lage mat heller, så enda en grunn til jeg ikke lager stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker dere som er singel vanligvis å ha til middag?

Går det stort sett i fast food og lettvindt mat? Spiser dere mye på gatekjøkken eller restaurant?

Hender det at dere lager store middager me d masse tilbehør?

Jeg lager stort sett middag hver dag, jeg, til meg og poden (2 år).

Er opptatt av han skal få i seg sunn mat, og middag hver dag synes jeg er viktig.

Lager ofte litt for mye, sånn at vi har rester. Veldig greit de dagene man kanskje har det litt travelt, da er det bare å varme opp i mikro`n. Jeg lager begge deler, både med tilbehør til og veldig enkle ting. Spiser aldri på gatekjøkken, men det har hendt seg at vi har hatt en pizza i fryser`n. Har vært på Mc Donalds et par ganger. Ikke vært på restaurant med han, ennå. Det kommer det også.

De gangene jeg er uten poden spiser jeg også middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_idapida_*

blir mye enkel mat, f eks pasta med kyllingsaus og kyllingbiter. Salat til hvis jeg er flink :) Syns jeg er ganske god til å lage akkurat passe middag til bare meg, sjelden det er mye rester.

Spiser sjelden ute, bare hvis jeg er med venner. Av økonomiske grunner lager jeg heller maten hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager stort sett middag når ungene ikke er her også. Liker i grunn å lage mat, selv om jeg ikke er kjempeflink. Står jeg først på kjøkkenet, lager jeg gjerne ganske mye og fryser det ned i passe porsjoner. Så har jeg alltid middag i frysen om jeg ikke gidder å lage. Helgetilbudene til Kiwi er også kjekke. En slik pakke er akkurat nok til meg. Kjøper litt inn så jeg har i frysen, og dermed er det bare å lage tilbehøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg spiser aldri hurtigmat.

Jeg lager da akkurat samme type mat som da jeg ikke bodde alene. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle la være å lage ordentlig mat bare fordi jeg spiser den alene? Det er da like viktig å ta vare på seg selv og kose seg med god og sunn mat om man er alene?

Jeg lager fiskegratenger, kjøttkaker, fiskekaker, moussaka, gryteretter og alt mulig rart. Lager gjerne store porsjoner, og fryser ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Methuselah

Jeg lager den middagen jeg føler for. Noen ganger ferdig mat andre anger lager jeg det helt fra bunnen av. Noen ganger ting som tar 10 minutter andre ganger ting som tar 1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fyren
Hva bruker dere som er singel vanligvis å ha til middag?

Går det stort sett i fast food og lettvindt mat? Spiser dere mye på gatekjøkken eller restaurant?

Hender det at dere lager store middager me d masse tilbehør?

Jeg lager mye rart, taco med karbonadedeig feks er sunt som få og lett å porsjonere til 1 synes jeg.

Ellers er en favoritt laks i folie med dijonsennep på og hvitløk og løkringer inni folien + andre grønnsaker man har i kjøleskapet. Og bakte poteter... Man setter inn potetene på 200 grader og de skal stå en time, når det har gått en halvtime så setter man inn fisken og da er begge deler ferdig samtidig samt at det er null oppvask - sunt og herlig godt.

Hamburgere med løvstek synes jeg er godt, de 2 løvstekene er en ganske grei middagsporsjon som burgere.. litt lite kanskje, men da har man plass til litt is etc. etter maten og ;)

... Har mange andre ting og, men det skal enten være kjapt å lage med relativt stor arbeidsinnsats (typisk taco). Ellers så kan det ta lang tid, men da med liten arbeidsinnsats aka bakte poteter og laks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager middag hver dag, mer eller mindre. Av og til bare enkel middag eller småretter og andre ganger en bedre middag. Men jeg synes det er viktig å lage seg ordentlig mat. Av og til blir det å bestille mat. På en søndag eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager alltid middag selv. Noen ganger lager jeg dobbel porsjon slik at jeg har i to dager :) Som oftest blir det enkle retter på hverdager også noe som tar litt mer tid i helgene.

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg lager middag til meg selv omtrent hver dag. Det går gjerne i wok, kyllingfilet med grønnsaker og fullkornspasta, laks med ris og grønnsaker, pølsepanne, omelett, diverse pastaretter, etc. Noen ganger lager jeg mye fra bunnen av, andre ganger blir det mer lettvinte varianter. Synes normalt ikke det er noe stress å lage middag kun til én person. Dersom det blir rester til overs spiser jeg dette enten til kvelds eller til lunsj/middag neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager også middag til meg selv..

Liker ofte lettvinte løsninger hvor det ikke blir mye oppvask (har ikke oppvaskmaskin)

- Fiskegrateng

- Wok

- Spaghetti og kjøttdeig

- Potetmiddager.

- Laks

Er også veldig enkelt for single å bare kutte ut pasta/ris/poteter, er ganske deilig :)

Laks/kylling/svinekjøtt med grønnsaker er veldig vanlig.

Kan også fint lage Taco/Pizza og større retter og bare ha restene neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg er heller dårlig på å spise sunn mat. jobber sent og da orker jeg ikke stå å diske opp den gode middagen. går alt for mye i pasta , men nå har jeg bestemt meg for å begynne å spise sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente38

Innrømmer at jeg er dårlig på å spise sundt og gidder ikke å lage "ordentlig" middag bare for meg selv. Det blir mye ferdigmat a' la Fjordland pakker, eller brødmat og pasta. Fastfood spiser jeg sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mye i wok når jeg er alene. Lager saus i en bolle - fersk ingefær, soyasaus, buljong. Woker litt kjøtt/fisk eller kylling, tar ut og legger i sausen. Woker grønnsaker, heller sausebollen oppi igjen og knuser oppi en pakke mr.lee nudler. Står noen minutter og ferdig. Spiser av samme bolle til slutt. Raskt sunt,billig godt og lite oppvask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...