Gjest oslo gjest Skrevet 17. mars 2009 #1 Del Skrevet 17. mars 2009 Tittelen sier vel det meste.. kommer sydfra E18, lurer på om det er no parkeringshus eller et område som lønner seg å parkere? Jeg skal til området rundt Egertorget. Ikke lett å være fra landet når man skal til storbyen..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #2 Del Skrevet 17. mars 2009 Det er ingen p-hus helt i nærheten av Egertorget. Der er det mest gateparkering og den er som regel veldig tidsbegrenset. Dersom du skal dit på kveldstid derimot, kan du finne plasser i Øvre / Nedre Vollgate. "Nærmeste" parkeringshus som jeg vet om er i Vika, ved Jernbanetorget eller Ibsen p-hus (som jeg tror nå er døpt om til Sentrum p-hus). Dersom du kommer fra Drammensiden og ikke liker å kjøre i Oslo sentrum, ville jeg satset på å parkere i Vika. Da tar du av rett før du skal kjøre ned i Festningstunnelen og kjører rett frem i rundkjøringen. Etterhvert kan du svinge til høyre til Aker Brygge eller vente litt til å svinge venstre under House of Oslo. Det er også utendørs parkering på Vestbanetomten og ved Oslo Konserthus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #3 Del Skrevet 18. mars 2009 På dagtid er det mulig å finne parkeringsplass på gaten, for da har noen bebeoere tatt bilen på jobb. På kvelden derimot, så kommer beboerne hjem, og det er liten rotasjon igjen. Hva med å parkere litt utenfor sentrum og ta kollektivtransport siste biten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Osloboer Skrevet 18. mars 2009 #4 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg vet om et sted der man oftest kan stå gratis. Men sier jeg det? Nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 18. mars 2009 #5 Del Skrevet 18. mars 2009 Det jeg har gjort noen ganger er å parkere på Ikea Slependen, og så ta Ikeabussen til og fra Oslo. Den var i hvert fall gratis før, regner vel med at den fortsatt er det. Og for dere som synes denne måten er for sleip; jeg tar alltid en tur innom Ikea og ender opp med å kjøpe noe. Når jeg kjører inn til Oslo (E 18 sørfra) så pleier jeg enten å ta av ved Lysaker og parkere oppe ved Ullevaal stadion (gratis i et boligstrøk der), for da slipper jeg å kjøre inn i sentrum, og så ta T-banen ned til byen. Hvis jeg skal på konsert eller noe sånn at det blir sent og jeg vil unngå offentlig transport så følger jeg skiltene til Stena Line båten et stykke for da vet jeg hvor jeg skal ta av i tunellen, og da er det enkelt å finne frem til Paleet parkeringshus rett ved jernbanetorget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropehus Skrevet 19. mars 2009 #6 Del Skrevet 19. mars 2009 Du kan parkere i Grand Garasjen (under Grand hotel) som ligger i selve Karl Johan men det er ikke direkte gratis.. Eller du kan parkere ved noen av parkeringshusene ved Aker Brygge. Evt kan du kan stå i P-hus ved Oslo S/Fred Olsensgate eller det i Kvaderaturen og gå de 300 meterne til Egertorget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 19. mars 2009 #7 Del Skrevet 19. mars 2009 Hvor lenge skal du være i byen? Hvis det bare er snakk om 1 times tid, hadde jeg funnet meg et parkeringshus (av de som er nevnt tidligere i tråden). Skal du være i byen en hel dag ville jeg nok parkert utenfor byen og heller tatt tbanen inn til sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå