Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #441 Del Skrevet 16. januar 2010 Denne tråden kunne jo døpes om til "sparetips" Ser at de fleste historiene er om andre folk, det er få som synes de er gjerrige selv. Men jeg kom på en ting jeg gjør som er gjerrig. Jeg handler i to ulike butikker, en tar trumfkort, den andre ikke. Helt automatisk og av gammel vane passer jeg på å pante flasker når jeg er i butikken som ikke tar trumf. For hvis jeg gjør det i den andre så trekkes jo summen fra og jeg får mindre i trumf. Men når jeg regner etter så sparer jeg ikke mer enn ca 1 krone og 50 øre måneden på denne måten Noen synes visst det er flaut og gjerrig å pante i det hele tatt. En venninne av meg synes alltid det er flaut at jeg går ut av kinoen med den tomme flasken i hånda, istedenfor å kaste. Har tilbudt meg å ta med hennes også, men da blir hun enda flauere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 16. januar 2010 #442 Del Skrevet 16. januar 2010 Å pante flasker finner jeg ikke flaut. Det sparer miljøet vårt! Og vi "tjener" på det, så jeg synes det er bare fint du gjør det slik jeg da i grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meja Skrevet 16. januar 2010 #443 Del Skrevet 16. januar 2010 mine innlegg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 17. januar 2010 #444 Del Skrevet 17. januar 2010 Denne tråden kunne jo døpes om til "sparetips" Ser at de fleste historiene er om andre folk, det er få som synes de er gjerrige selv. Men jeg kom på en ting jeg gjør som er gjerrig. Jeg handler i to ulike butikker, en tar trumfkort, den andre ikke. Helt automatisk og av gammel vane passer jeg på å pante flasker når jeg er i butikken som ikke tar trumf. For hvis jeg gjør det i den andre så trekkes jo summen fra og jeg får mindre i trumf. Men når jeg regner etter så sparer jeg ikke mer enn ca 1 krone og 50 øre måneden på denne måten Noen synes visst det er flaut og gjerrig å pante i det hele tatt. En venninne av meg synes alltid det er flaut at jeg går ut av kinoen med den tomme flasken i hånda, istedenfor å kaste. Har tilbudt meg å ta med hennes også, men da blir hun enda flauere. Bare til en opplysning: Du får trumf for alle varer du har handlet! Om du panter flasker blir ikke den summen trukket fra trumfgrunnlaget! Jeg hadde en veninne som tenkte omvendt! Hver gang hun skulle ta ut penger, tok hun ut i kassen på meny, i stedet for minibanken på utsiden. Hun trodde at dersom hun tok ut 1000 kroner ville hun få trumf for det! (Siden kortet da ble belastet med 1000 kroner mer!) Men du får bare for varene du handler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke gjerrig, sparsom. Skrevet 17. januar 2010 #445 Del Skrevet 17. januar 2010 Må forsvare den som tar med tomflaska ut fra kinoen. Hva er galt med det? I alle fal tåpelig å kste panteflasker i søpla. Glassflasker likeså. Noe helt annet: Hvorfor er det kun to-tre ord som brukes til bekreftelseskode for hvert anonyme innlegg? De samme går igjen. Er det svakhet med mine cookies i nettleseren som gjør dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #446 Del Skrevet 17. januar 2010 Bare til en opplysning: Du får trumf for alle varer du har handlet! Om du panter flasker blir ikke den summen trukket fra trumfgrunnlaget! Det var kjekt å vite! Da kan jeg pante flasker på Meny uten å tape flere øre på det Men unntaket er vel hvis jeg har mer på pantelappen enn jeg handler for, da trekker jeg ikke kredittkortet. Eller går det an å sette det i kun for trumfens skyld? Trekker jeg vanlig trumfkort får jeg jo bare 1%. Genial tråd Forresten, får man trumf for panten når man kjøper flasker? Hvis man får det så har man jo fått trumf for penger man får igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 17. januar 2010 #447 Del Skrevet 17. januar 2010 Det var kjekt å vite! Da kan jeg pante flasker på Meny uten å tape flere øre på det Men unntaket er vel hvis jeg har mer på pantelappen enn jeg handler for, da trekker jeg ikke kredittkortet. Eller går det an å sette det i kun for trumfens skyld? Trekker jeg vanlig trumfkort får jeg jo bare 1%. Genial tråd Forresten, får man trumf for panten når man kjøper flasker? Hvis man får det så har man jo fått trumf for penger man får igjen Nei. det du kan gjøre er å betale varene først og ta ut panten i kontanter etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 17. januar 2010 #448 Del Skrevet 17. januar 2010 (vi har to like butikker med ganske liten avstand mellom) Hadde en kunde som kom inn og sto lenge og så på en type leppepomade, så sier hun til meg at på den andre butikken, så koster disse 34,50 og ikke 37,50 som det står på prisen hos oss.... Jeg forklarer at det er en feil fra deres side, for den koster det samme i hele kjeden. Så om det står noe annet på deres label, så er det fordi de har glemt å bytte den ut ved prisøkning. Kunden så ganske fornermet ut, og begynte å kverulere om at når det sto en pris på lappen, så var det den prisen hun skulle betale. Joda, jeg var enig med henne jeg, MEN, det gjeler i den aktuelle butikken, ikke i en annen butikk i samme kjede! Kunden gikk så ut. Noen få minutter senere var hun tilbake, sto fortsatt og stirret på denne leppepomaden. Nå var det datoen som var problemet, denne hadde nemlig en best før dato på 06/10 (dette var rett før nyttår) og det var for dårlig. Så da burde hun jo ikke betale full pris. Hun hadde også sett samme produktet i andre butikker, men med nytt design, og da hadde de hatt bedre dato. Igjen, jeg måtte forklare at ja, det er kommet ett nytt design på det produktet, men at vi ikke hadde fått det inn enda, men at de kom med neste bestilling på den typen vare. Og så klart, nyere produkter har jo også en annen dato. Kunden sto lenge og så sur ut, kommenterte fortsatt dette med pridforskjellen, samt dette med datoen og at dette var gammelt design, OG at vi bare hadde to igjen... Hun kjøpte disse to leppepomadene tilslutt, men så alt annet enn blid ut. Over 6 kroner og noen få uker ekstra i dato på et produkt som brukes opp på god margin til den.... Også hatt folk inne som har spurt etter den maskaraen som har mest innhold og skylt på finanskrise Gjerne mens det blir kommentert at en maskara med 6,5ml koster mer enn en med 11,5ml og hvor forferdelig dette er... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gulli_* Skrevet 17. januar 2010 #449 Del Skrevet 17. januar 2010 Det MEST iriterende er å få en melding av en vennine "Ring meg" fordi de ikke gidder å bruke 10 kr av kontantkortet sitt til å ringe meg. Greit at en kanskje har 2 kr igjen på kontantkortet en sjelden gang, men når det er de samme vennene mine som gjøre det hver gang de skal ringe meg så.. Ene gangen sendte jeg melding tilbake: "Det kan sikkert vente til i morgen på skolen, siden det er nok ikke så viktig om du ikke gidder å bruke 10 kr på å ringe meg" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huffsa Skrevet 17. januar 2010 #450 Del Skrevet 17. januar 2010 Det MEST iriterende er å få en melding av en vennine "Ring meg" fordi de ikke gidder å bruke 10 kr av kontantkortet sitt til å ringe meg. Greit at en kanskje har 2 kr igjen på kontantkortet en sjelden gang, men når det er de samme vennene mine som gjøre det hver gang de skal ringe meg så.. Ene gangen sendte jeg melding tilbake: "Det kan sikkert vente til i morgen på skolen, siden det er nok ikke så viktig om du ikke gidder å bruke 10 kr på å ringe meg" Jeg gjør dette tett og ofte. Fordi jeg har et abonomang hvor jeg får 200kr, 10 mms og 2000sms i mnd. Jeg har da "uendelig" med meldinger, mens ringepengene går relativt fort bort. Så som regel har jeg ikke penger til å ringe overhode, men har godt over 1000sms å bruke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 17. januar 2010 #451 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg gjør dette tett og ofte. Fordi jeg har et abonomang hvor jeg får 200kr, 10 mms og 2000sms i mnd. Jeg har da "uendelig" med meldinger, mens ringepengene går relativt fort bort. Så som regel har jeg ikke penger til å ringe overhode, men har godt over 1000sms å bruke Så det er bedre at venninnene dine bruker penger på å ringe deg? De eneste jeg ber ringe meg er foreldrene mine... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 17. januar 2010 #452 Del Skrevet 17. januar 2010 Det MEST iriterende er å få en melding av en vennine "Ring meg" fordi de ikke gidder å bruke 10 kr av kontantkortet sitt til å ringe meg. Greit at en kanskje har 2 kr igjen på kontantkortet en sjelden gang, men når det er de samme vennene mine som gjøre det hver gang de skal ringe meg så.. Ene gangen sendte jeg melding tilbake: "Det kan sikkert vente til i morgen på skolen, siden det er nok ikke så viktig om du ikke gidder å bruke 10 kr på å ringe meg" Skjønner godt hva du mener! Har en kusine som bor i London og fordi det visstnok er billigere å ringe fra Norge til England enn det er å ringe fra England til Norge så hun sender alltid mail om at hun gjerne vil snakke med meg og oppgir et tidspunkt det passer at jeg ringer på. Det var greit nok så lenge hun studerte og jeg var i full jobb, men hun var ferdig med studiene i fjor og nå jobber hun fulltid og tjener bra så da blir det bare teit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gerd_* Skrevet 18. januar 2010 #453 Del Skrevet 18. januar 2010 Hadde engang en kjæreste som hadde vært ungkar meste av livet.. En gang jeg skulle overraske han med å lage et bedre måltid hjemme hos han, lette jeg etter stekepannen og fant den nede i et mørkt kjøkkenskap fylt med en centi tykt, smeltet smør av ukjent dato.Jeg tok den ut og vasket den da eieren kom byksende fra stuen og skrek jeg måtte stoppe å vaske bort margarinen for den kunne brukes oppigjen på en ny middag:-P! Dette var bare starten på hans sparetips. Han hadde forresten et par hundretusen på konto..:$ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 18. januar 2010 #454 Del Skrevet 18. januar 2010 Skjønner godt hva du mener! Har en kusine som bor i London og fordi det visstnok er billigere å ringe fra Norge til England enn det er å ringe fra England til Norge så hun sender alltid mail om at hun gjerne vil snakke med meg og oppgir et tidspunkt det passer at jeg ringer på. Det var greit nok så lenge hun studerte og jeg var i full jobb, men hun var ferdig med studiene i fjor og nå jobber hun fulltid og tjener bra så da blir det bare teit. Da jeg bodde i Storbritannia ringte vi til Norge fra fasttelefon, men via et annet nummer. Jeg husker ikke hva det var, men vi ringte til et slags digitalt sentralbord, og slo videre nummeret til Norge derfra, og betalte lokal takst. Dette var helt vanlig blant alle "utlendingene" som bodde der. --- Jeg har en stemor som er så grådig at hun serverer den samme oppkuttede agurken over tre julefrokoster. Hun er superhyggelig ellers, men den derre agurken altså.. Dere kan jo tenke dere hvordan agurken smakte på dag 3 etter å ha stått i skiver i kjøleskapet... Ser ikke helt poenget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 19. januar 2010 #455 Del Skrevet 19. januar 2010 Og alle de kunden på jobb som skal prøve å få alt til en billigere penge. "ja,men nå skal jeg til å kjøpe så mye av dere (så er det snakk om 200-300kr) så jeg bør jo kunne få litt avslag på prisen!" Så sier jeg nei,dessverre,og da er det SÅ dårlig kundeservice... Ha, ha! De har vi mange av også! 'Jeg har vært kunde hos dere i alle år!' Og da har de allerede fått 1000,- i avslag pga en eller annen kampanje. *Men det får jo alle!' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #456 Del Skrevet 19. januar 2010 Så det er bedre at venninnene dine bruker penger på å ringe deg? De eneste jeg ber ringe meg er foreldrene mine... Synes sånt er kjempefrekt. Det er jo ikke sånn at det er vanskelig å finne et billig abonnement i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #457 Del Skrevet 19. januar 2010 Hadde engang en kjæreste som hadde vært ungkar meste av livet.. En gang jeg skulle overraske han med å lage et bedre måltid hjemme hos han, lette jeg etter stekepannen og fant den nede i et mørkt kjøkkenskap fylt med en centi tykt, smeltet smør av ukjent dato.Jeg tok den ut og vasket den da eieren kom byksende fra stuen og skrek jeg måtte stoppe å vaske bort margarinen for den kunne brukes oppigjen på en ny middag:-P! Dette var bare starten på hans sparetips. Han hadde forresten et par hundretusen på konto..:$ Herlig kom med flere av tipsene hans! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 20. januar 2010 #458 Del Skrevet 20. januar 2010 Ha, ha! De har vi mange av også! 'Jeg har vært kunde hos dere i alle år!' Og da har de allerede fått 1000,- i avslag pga en eller annen kampanje. *Men det får jo alle!' Prøv å gi dem litt avslag neste gang, de blir så veldig fornøyde. Jeg har selv solgt en del fyrverkeri, noe som har relativt gode marginer, så når folk handler for en del så gir jeg gjerne litt rabatter. Folk blir så utrolig glade, selv om det ikke store beløp det er snakk om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 20. januar 2010 #459 Del Skrevet 20. januar 2010 Prøv å gi dem litt avslag neste gang, de blir så veldig fornøyde. Jeg har selv solgt en del fyrverkeri, noe som har relativt gode marginer, så når folk handler for en del så gir jeg gjerne litt rabatter. Folk blir så utrolig glade, selv om det ikke store beløp det er snakk om... Har gjort det også, selv om vi egentlig ikke har lov. Rundet av til 2000,- fra 2395,- eller noe, men han var ikke fornøyd. Da blir jeg bare litt oppgitt. Men, men... Jobber for en optikerkjede og vi gir neseputer og skruer og sånn gratis. Det går på service. Slenger med noen ekstra par hvis du spør også. Det gjelder alle kunder, ikke bare de gode gamle) Noen blir kjempeglade, mens andre synes det skal være sånn Da jeg jobbet på bensinstasjon var det alltid noen som reagerte på at Dent'en hadde gått opp med 1 kr (gjerne rett etter nyttår) og vi ikke hadde fått skiftet labelsene. Gav dem snopet til gammel pris Og så var det de som alltid måtte prøvesmake på smågodtet - uten å betale for det selvsagt. Bestemoren min prøvesmaker alltid på druene på butikken forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessipn Skrevet 21. januar 2010 #460 Del Skrevet 21. januar 2010 Har mange eksempler fra et tidligere vennepar av meg. Når jeg var på besøk hos de måtte jeg kjøpe/ha med meg absolutt alt. Mat, drikke, godteri osv. Var vel egentlig heldig om jeg fikk et glass vann. Det i seg selv er jo ikke så galt. Men da de var hos meg på fest fant DE ut at de var sultne og bestilte pizza fra peppes. Når pizza'n kom ble de sure fordi jeg ikke hadde tenkt og betale. Syns det bare var flaut å stå der å krangle forran pizzabudet så jeg betalte og tenkte jeg fikk ta det senere, men de ga seg ikke. De mente det var en selvfølge å få mat når de var borte.. Vi bodde ca 1,5 time fra hverandre og derfor måtte de ta toget. Når jeg de kom hjem fikk jeg mld om jeg kunne sette inn de 100 kr jeg skyldte dem. Skjønte ikke helt hva det var for og spurte. Joda, de mente vi skulle spleise på utgiftene de hadde hatt for og komme. De hadde jo så dårlig råd. Det ble med den ene gangen de var hos meg.. Var hos de på fest hos de, da jeg fikk 2 drinker som de bladet til meg uten at jeg hadde bedt om det. Dagen etter krevde de 100 kr for ingrediensene. Vi pleide ofte og bestille pizza da vi var hos dem, da bestilte de alltid 8-10 rømmedressing og gjerne en ekstra pizza som DE to skulle ha til senere. Da regninga kom ble den delt likt på alle som var der. De har også prøvd å få igjen penger for ting de skulle ha selv. Hadde en gang en laaaaaaaaaang handlelapp på ca 1500-2000 kr som de mente vi gjestene skulle dele. Da vi så litt nærmere på denne lappen var det vel kanskje 3 ting som hadde vært til festen, resten var til dem selv. Jeg tok ofte bilen når jeg var hos dem, tok det det alltid som en selvfølge at jeg skulle kjøre dem hit og dit. Fikk aldri tilbud om penger og ikke så mye som et takk noen av gangene. Men det værste var en gang hadde jeg nesten ikke penger og lite med bensin så jeg sa nei. De kranglet litt på det, men ga seg tilslutt. Hun skulle absolutt ha meg med inn til naboen og vise meg noe, og han sa han måtte ut og møte en kammerat.. Da jeg skulle hente en tyggis fra jakka mi oppdaget jeg at bilnøklene var borte. Da hadde han TATT bilen, mens vi var hos naboen Da sprakk det for meg, jeg sa akkuratt hva jeg mente om dem og det var også siste gangen jeg så dem. Maken til oppførsel. Til og med i bryllupet dems måtte gjestene betale maten og drikken selv. Glad jeg ikke var der Dette er bare noen eksempler på hva disse 2 har funnet på, de ble bare verre. Virka som det var om og gjøre å få mest mulig penger igjen hver gang noen var på besøk. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå