Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man skal jo faktisk ikke fylle vinglasset helt opp, da :vin: Utover det hørtes det ut som han ikke burde skrytt på seg så mye :fnise:

Høhø, det var nok ikke derfor glasset blei halvfullt. Små, gjerrige og stygge glass var det også. Ikke akkurat korrekte vinglass en "såkalt" vinkjenner ville hatt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Kamikatze: :skratte: Herlig. Han fyren i klassen min slutte å bomme av alle når vi presenterte han for tallet. Han trodde faktisk ikke at han bomma SÅ innmari mye :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En jeg jobber med bruker samme matpapiret på matapkken hver dag!

Hvis hun er syk en dag men vet at vi skal få noe å spise, så går hun på jobb den dagen, for så å være syk dagen etter.

En gang hadde vi frokost på jobben, da tok hun med seg alle de små pakkene med syltetøy som var igjen. Hun hadde syltetøy på matpakken den neste måneden :fnise:

På julebordet hadde hun med seg en stor veske med god plass til mye mat!! (var hennes egene ord)

Moren hennes døde nettop og etter begravelsen hadde hun invitert familien på kneipbrødskiver og pålegg (ost og skinke). Men det verste var at hun fortalte meg at hvis moren hadde dødd 3 mnd seinere, så kunne hun spart 1000kr på begravelsen! Så hun angret på at hun ikke hadde bedt legen holde liv i henne litt til!

Hun kommer også på jobb hver dag når det regner ute og klager på at hun er våt på beina, for det er hull i alle skoene hennes! Men nye vil hun ikke ha.

Hun har godt over millionen i banken, så hun er langt fra fattig.

Hun er ikke flau over dette og forteller gjerne både hva hun har av penger og hva hun har gjort i det siste for å spare et par kroner

Hun må jo være psykisk syk! tvangstanker eler noe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I undommen var vi jo ute en god del på byen ( er godt voksen nå da)

Siden ingen hadde så god råd til å kjøpe all drikken ute hadde vi fårspil hos en av oss først. Da skulle vær ta med seg det de ønsket å drikke og gjerne litt potetgull og slikt.

Da hadde vi et par stykker som ALTID "glemte" å ta med seg drikke og digg,, selv og gikk runt og forsynte seg hos alle andre. Og de drakk og spiset mye også, var gjerne de som var mest påseilet før vi gikk ut. Da vi omsider kom ut på byen hadde de "selfølgelig" glemt lommeboka hjemme og ba andre om å spandere på dem. Av og til sa de at de skulle låne, men så aldri noe til pengene senere.

Greit å dele på det en har,, men ikke vær eneste gang.

Ingen av oss hadde jo god råd på den tiden og vi tok jo med det vi faktisk hadde tenkt å drikke å spise selv.

Veldig kjedelig å ha med en flaske vin som en nesten ikke fikk smakt på selv.

Var flere som til slutt blandet ferdige drinker i brusflasker. Da så det ut som blannevann og det ville de jo ikke ha. he he.

Har hatt en periode med dårlig råd selv dengang jeg skulle etablere meg, men å "snylte" på andre kunne jeg ikke tengt meg å gjøre alikevel. Har en ikke råd så får en heller stå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shelob

Jeg sto bak en av advokatene i kantina. Han forlangte 1/2 porsjon av dagens (veldig enkle og billige) rett, og betalte sine 10,- kroner. For så å fylle tallerkenen til randen med mat. (Altså verdi 20,- kroner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en kompis tidligere, som var med og spleisa på pizza (vi var 3 stykker på 1 stor), og når vi skulle spise, gafla han nedpå maten så fort han klarte, og fikk i seg over halve pizzaen på rekordtid, mens jeg og andremann satt igjen litt betenkte. Dette viste seg å være en vane, så vi sluttet å bestille pizza med ham.

(Jeg synes det er ekkelt med mennesker som grafser til seg langt over sin tildelte part uten å tenke på andre)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, kom på mer, på jobben har vi ofte utdeling av varer til ansatte, være seg evt nye produkter som ikke er i salg ennå (smaksprøver) eller varer som ikke kan selges grunnet feilmerking eller feilpakking m.m. Da settes det opp plakat med info "så og så mye per person", men alikevel er det folk som tar dobbelt/tredobbelt opp av hva de skal, og blir kjempesure hvis man påpeker det, og kommer da med frasen "men firmaet har jo så mye, så de trenger ikke være gjerrige på det", hvorpå jeg svarer at det er satt slik, så alle skal få, ikke bare du. Det skjønner de altså ikke :klaske:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trine_*

Faren min og en kompis hadde vært på hyttetur. På veien hjem gikk de innom en bensinstasjon. Denne kompisen gikk inn og kjøpte seg en softis, men rett ved bensinpumpen klarer han å mise softisen på bakken. Da begynner han å plukke opp igjen det som ikke har vært i kontak med asfalten :fnise: Dette kun for å spare de 20 kr for å sleppe å kjøpe ny. Skal sis at far min ble utrolig flau og ba han dra seg inn i bilen slik du kunne kjøre av gårde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har en bekjent som alltid forsøker å snike seg unna å ta sin del av regninga når vi er ute og spiser. Han gjør det på følgede måte:

Alle regner ut hva deres del er og legger jo på det + tips. Som regel runder man jo oppover, f.eks. om jeg skal betale 276 kr legger jeg på 300,-. Når det er hans tur til å legge på teller han over hvor mye som mangler og legger evt på så det blir nok + bittelitt tips. F.eks: Regninga er på 1850 kr, og på bordet ligger det 1750 kr. Han legger da på en 200 lapp, til tross for at hans del av regninga egentlig er 450 kr. (Han er alltid den som spiser de dyreste tingene og drikker den dyreste vinen, men han er utrolig flink til å slippe å betale for det.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg sto bak en av advokatene i kantina. Han forlangte 1/2 porsjon av dagens (veldig enkle og billige) rett, og betalte sine 10,- kroner. For så å fylle tallerkenen til randen med mat. (Altså verdi 20,- kroner)

Oj, sjarmerende fyr! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bekjent som alltid forsøker å snike seg unna å ta sin del av regninga når vi er ute og spiser. Han gjør det på følgede måte:

Alle regner ut hva deres del er og legger jo på det + tips. Som regel runder man jo oppover, f.eks. om jeg skal betale 276 kr legger jeg på 300,-. Når det er hans tur til å legge på teller han over hvor mye som mangler og legger evt på så det blir nok + bittelitt tips. F.eks: Regninga er på 1850 kr, og på bordet ligger det 1750 kr. Han legger da på en 200 lapp, til tross for at hans del av regninga egentlig er 450 kr. (Han er alltid den som spiser de dyreste tingene og drikker den dyreste vinen, men han er utrolig flink til å slippe å betale for det.)

Har sett andre gjøre dette også - ekstremt provoserende!!!!!!

Men for en herlig tråd da, dere.

Søsteren min var sammen med en fyr som bodde i et uappetittelig kollektiv. Var mest hjemme hos henne og koste seg. Etter et par måneder hvor han aldri betalte for noe, hverken mat hjemme eller øl ute spurte hun ham om å kjøpe dopapir da de var på butikken.

Mannen begynte faktisk å gråte. Så fryktelig syntes han det var...... Stakkars, må ha vært en fryktelig tanke for ham å betale for tørk han ikke fikk brukt selv....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har drevet med mange av de samme fritidsaktivitetene som meg opp gjennom årene, og foreldrene våre byttet på å kjøre oss hit og dit. Når mine foreldre kjørte ble venninnen min selvsagt hentet hjemme, og kjørt til døren etterpå. Når hennes foreldre skulle kjøre måtte jeg derimot gå hjem til dem først, og når vi ble hentet igjen om kvelden kjørte de rett hjem til seg, og jeg fikk pent gå tilbake også. De mente det var grådig av meg å kreve at de skulle bruke ekstra bensin på å kjøre en snau kilometer. :overrasket: Jaja, tenkte jeg, da trenger ikke mine foreldre å kjøre venninnen min helt hjem heller - men da vi prøvde oss på det ringte faren hennes etterpå og kjeftet foreldrene mine huden full for at de hadde latt jentungen gå alene hjem i tussmørket. Vi måtte jo skjønne at hun var mørkredd, og noe kunne skjedd, osv osv. Men når jeg gikk alene hjem i mørket var det visst ikke så farlig...

De samme foreldrene var også svært restriktive med telefonbruken hjemme hos seg. Hendte jo at vi trengte å ringe hjem for å spørre om lov til å bli litt lenger f.eks, og da sto alltid moren til venninnen min ved siden av og tok tiden på hvor lenge vi snakket. Oversteg samtalen ett (ETT!!) minutt ba hun oss legge på. Disse folka har på ingen måte dårlig råd heller. Heldigvis har ikke venninnen min arvet akkurat disse egenskapene fra foreldrene sine. :)

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Oh, kom på mer, på jobben har vi ofte utdeling av varer til ansatte, være seg evt nye produkter som ikke er i salg ennå (smaksprøver) eller varer som ikke kan selges grunnet feilmerking eller feilpakking m.m. Da settes det opp plakat med info "så og så mye per person", men alikevel er det folk som tar dobbelt/tredobbelt opp av hva de skal, og blir kjempesure hvis man påpeker det, og kommer da med frasen "men firmaet har jo så mye, så de trenger ikke være gjerrige på det", hvorpå jeg svarer at det er satt slik, så alle skal få, ikke bare du. Det skjønner de altså ikke :klaske:

Jobbet og engang på et sted som delte ut gratisvarer\ overskuddslager.

Dette var små og større ting, kjøkkenvarer, verktøy, julepynt ets. slik etter sesomgen var over for å få ryddet opp litt. Også prøver på div.

Med en "gedigen" plakat med "husk å dele"

Enkelte sto gjerne å ventet på at varene skulle komme (ble satt ut på en fast plass) Og nermest kastet seg over det som måtte være oppi kassene.

Tok med seg ting de helt sikkert ikke hadde bruk for og,, bare for å "berge sin part". Tror det engentlig var det samme for enkelte hva de fikk med seg bare de fikk nokk av det.. Utrolig gribbete.

Gikk en dit 10 min etterpå var det omtrent ingenting igjen, selv om det ble satt ut ganske så mye. Og eskene bar tydelig preg på at her har folk "grafset til seg" i full fart,, totale kaos.

Det ble så mye kritikk for at noen "grafset" til seg mye og ikke husket på å dele at ordningen ble slutt på. Så goden alle kunne få ble "ødelagt" av noen som ikke klarte å styre seg. Trist.

Etter hva ryktet sa ble heller disse varene kjørt på fyllinga, istedenfor å bli satt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ang. kjøring og slikt.

Ble minnet på når ungene var i speideren og skulle på speidertur.

Der gikk det jo mye på frivillighet fra foreldrene slik at ungene kom seg dit de skulle. Ikke noe fast opplegg på forhånd om hvem som skulle kjøre og ofte var det ganske langt for å komme dit de skulle.

Hadde gjerne et fast møtested som ungene skulle møtes på for å ha opptelling på hvor mange som skulle være med.

Ikke uvanlig da å se foreldrene svinge inn på parkeringplassen og nermest kaste ungene ut av bilen (ofte uten å gå ut selv) For så å kjøre i full fart videre med en gang. Livredd for at de kanskje skulle bli spurt om å kjøre.

Er jo greit av og til at en har det litt travelt og kanskje ikke har tid "akkurat den dagen". Men det merkelige var at det var ALLTID de samme foreldrene som gjorde dette. Og en nermest fast gjeng som kjørte ungene.

En gang de skulle på en slik tur var det en stor gruppe som skulle avsted på langtur. Da har de med ganske mye utstyr som også tar plass.

De samme foreldrene stakk av "som vanlig" og vi endte jo med at vi hadde for få biler med den "faste gjengen".

Så da ble det å ringe rundt til foreldrene til alle barna som var møtt opp å be de komme tilbake for å hjelpe til med kjøringen ellers ble det ikke noe tur.

D

et var så mange merkelige undskyldninger at dere aner ikke. Enkelte av de som kom tilbake var så sure forde de måtte kjøre alikevel.

En av de kom til og med å hentet ungen og opp-pakningen og reiste avsted,,, for å bruke bensin på å kjøre så langt det gadd han ikke.. Stakkars unge som hadde gledet seg til turen.

Leit for ungene når foreldrene ikke stiller opp for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Foreldrene til ei venninne som gikk i klassa mi. En gang hun kom på besøk til meg, og de hadde kjørt henne, kom de ut av bilen og spurte pappa om penger til bensinen som de da hadde måttet brukt for å kjøre jentungen sin til venninna si.... (!)

Pappa ble helt satt ut, men tok opp pengeboka, ga de en 50-lapp og sa "er det sånn at vi skal kreve penger av dere når jenta vår skal til dere også da eller?". De tok 50-lappen og unnskyldte seg med at det gikk mye bensin når de skulle kjøre ungene hit og dit, og at ungene ikke hadde råd til å betale for bensinen enda... Pappa gadd ikke svare annet enn et ironisk "akkurat ja..sikker på at 50 kr er nok nå da?", før han sa at han kunne svippe jentungen deres hjem igjen etterpå - gratis. (og det gjorde han!)

Det er rett og slett tragikomisk hvor gnien det går ann å bli.... Vi var ganske små denne gangen, og jeg vet at senere i livet - da hun (og søsknene) ble 15-16-18 år og trengte skyss, måtte de betale sine egne foreldre...!

Jeg vet ikke om mine foreldre har vært i overkant gavmilde til meg og søknene mine, når vi alle har fått sånn som bunad, førerkortet, og "spytte i" 10 000kr for å hjelpe alle av oss igang med den første bilen - men alt dette har hun også måttet betale selv uten det minste hjelp fra foreldrene sine. Foreldrene mine er nok ikke noe rikere enn foreldrene hennes, de har bare prioritert å hjelpe barna sine økonomisk istedet for å bruke pengene på sydenturer, dyre biler osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja - pluss at jeg ALLTID stilte med snacks til vorspielene...

Men dette var i Nederland, og der har jeg opplevd flere tilfeller av svært påholdne lommebøker. Folk som plutselig ikke hadde lyst på øl når det var deres tur til å betale runden, etc. Men denne jenta var et av de mer ekstreme tilfellene, da.

litt off topic, men Jeg hørte også at nederlendere var forsiktige med pengene sine! =)

Jeg flytta til Nederland i høst, kjæresten min er herfra, og jeg var også nervøs for at det skulle bli spikking og sparing på alle kanter. Men jeg er veldig positivt overrasket, når 1 går for å kjøpe øl på bar, så kjøper han til hele gjengen, og sånt er jeg ikke vant til i Norge. Fikk noen venninner på besøk for en tid tilbake siden ( fra Norge alså ) og de var ikke interessert i å kjøpe øl til runden, men kun til seg selv, selvfølgelig, skal da ikke nekte noen.

Men jeg syns det var litt artig, Nederlenderne har visst en tendenes til å være forsiktig! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic, men Jeg hørte også at nederlendere var forsiktige med pengene sine! =)

Jeg flytta til Nederland i høst, kjæresten min er herfra, og jeg var også nervøs for at det skulle bli spikking og sparing på alle kanter. Men jeg er veldig positivt overrasket, når 1 går for å kjøpe øl på bar, så kjøper han til hele gjengen, og sånt er jeg ikke vant til i Norge. Fikk noen venninner på besøk for en tid tilbake siden ( fra Norge alså ) og de var ikke interessert i å kjøpe øl til runden, men kun til seg selv, selvfølgelig, skal da ikke nekte noen.

Men jeg syns det var litt artig, Nederlenderne har visst en tendenes til å være forsiktig! =)

Samboer fra Holland her :hallo: , og ja, de er forsiktig med pengene sine, men aldri gjerrige overfor andre (de jeg har møtt).

Var på fest sist vi var i Holland, og da stilte vertskapet med ett par kasser øl, samt snacks, og gjestene kasta frivillig inn penger i kassa etterpå, noen mer, andre mindre, men alle forsynte seg fritt. Er ikke alltid jeg opplever det i norge.

Men har merket at jeg er sammen med en hollender, for her i huset spares det penger, dog ikke på alt, men det blir ikke mye unødvendig shopping på meg :sukk::skratte:

Endret av Nique
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer fra Holland her :hallo: , og ja, de er forsiktig med pengene sine, men aldri gjerrige overfor andre (de jeg har møtt).

Var på fest sist vi var i Holland, og da stilte vertskapet med ett par kasser øl, samt snacks, og gjestene kasta frivillig inn penger i kassa etterpå, noen mer, andre mindre, men alle forsynte seg fritt. Er ikke alltid jeg opplever det i norge.

Men har merket at jeg er sammen med en hollender, for her i huset spares det penger, dog ikke på alt, men det blir ikke mye unødvendig shopping på meg :sukk::skratte:

Ja det er helt sant.

Jeg fikk sjokk da jeg fikk høre at det er vanlig når man f.eks sier man har grillfest i helga, da er det verten som kjøper inn alt grillmat mat og drikke...Og at man bare drakk det man ville ha osv.. Og noen ganger kaster man penger i kassa etterpå osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xen til venninna mi er en ubeskrivelig gjerrig fyr. Han er knallrik, har en dyr, fin bil, men leier en 20kvadrats leilighet som han DELER med en annen, ukjent mann. Nuvel. Når han og venninna mi var sammen (hun var student by the way, og han hadde full jobb med ca 40 000,- i mnd lønn og har over 1mill i banken + bil) levde han praktisk talt av henne. Hun betalte det meste av mat, snacks, alkohol og røyk, selv om de ikke engang var samboere. En gang fikk hun aller nådigst låne 20kr av ham fordi hun var kjempeblakk, og de skulle han ha igjen dagen etterpå, selv hvor mye hun har betalt for ham. Fikk hun en røyk av ham en gang, maste han om den helt til han hadde bomma opp halve røykpakken hennes.

Har så mange historier om denne "mannen", men kjenner jeg blir så sinnsykt provosert at jeg gidder ikke ta på meg tenkehetta :kjefte:

For noen år siden var vi på jentetur til syden. En kveld vi alle sammen spiste ute sammen, skulle vi jo finne ut hvem som skulle betale hva. Alle la på bordet det de hadde spist/drukket for, + tips SELVSAGT. Tipsen ble vel 10,- pr pers (noe som den tiden utgjorde ganske mye da det var superbillg der vi var). Da var det ei av jentene som nekta plent å betale tips. Hun ble alvorlig dritsur fordi hun måtte betale litt ekstra selv om både maten og servicen var upåklanderlig, og det er normen der. Hun klikka, kjefta alle rundt bordet huden full og sutra resten av kvelden. Jeg ble så flau!

Når jeg tenker meg om, så vet jeg om/kjenner endel gjerrige mennesker. Felles for alle disse, er at de er rikere enn gjennomsnittet. Er det kanskje noe i ordtaket "Mye vil ha mer?"

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...