Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Når vi er en gjeng som er ute på byen skjer det ofte at folk som skal i baren tilbyr seg å ta med til de andre og jeg har en kompis som alltid ber folk om å ta med en pils til ham. Når han skal betale for den har han selvsagt bare store sedler og sier at han skylder vedkommende en pils og skal kjøpe det neste gang. Før det blir akutelt forsvinner han gjerne sammen med noen andre og dukker opp litt senere med et omtrent fullt glass.. Det skjer ganske ofte og er ganske irriterende fordi dette er en fyr som har god råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt de som kvir seg for å spandere runder på byn. Vi pleier å starte med forspill før vi går på byn. Og da holder det lenge med 2 halvlitere resten av kvelden for meg. For det første, så liker jeg øl (klarer ikke søte drinker), for det andre, så tåler jeg ikke så skrekkelig mye alkohol, og for det andre, så hadde jeg ikke rukket å drikke opp ølen min i takt med de andre uansett. Så hvis jeg skal drikke 2 halvlitere på byn til 60-70 kr stykket, hvorfor skal jeg være med å spleise på alle rundene hvor de andre drikker gjerne 5-8 drinker/øl/vinglass/whatever? Da må jeg heller bli hjemme, for da har jeg ikke råd til å gå på byn!

Jeg synes det er helt greit å ikke spandere runder, men da bør man heller ikke ha som vane å drikke på de andres runder. Kjenner noen som er ramme til å alltid takke ja når noen spanderer, men som aldri har lyst på alkohol om de må betale selv. Nå skal det sies at det ikke er så ofte jeg spanderer jeg heller, og at jeg antagelig har fått påspandert noe mer enn jeg har gitt tilbake. jeg synes egentlig også det er bedre når man bare tar med øl til de to-tre-fire som sitter nærmest, om det er ti stk rekker man jo aldri å komme rundt bordet og det blir veldig dyrt for de få som rekker å kjøpe en runde.

Men som sagt, det er jo ingenting galt i å ikke spandere runder når man ikke drikker noe særlig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare en gjest

Har selv opplevd gjerrige mennesker, og dårlig moral, og i det hele tatt. Hadde besøk av en tysk jente som skulle jobbe her en stund. Hun skulle bo hos meg og noen andre, og jeg spurte henne om hun ville ha mat.

Neida, hun var ikke sulten, og dessuten så hadde hun operert magen sin, så hun trengte ikke så mye mat. Men det tok ikke særlig mange timene før stjelingen var i gang. Hun rappet mat fra meg, fra den jeg bodde sammen med, og hver gang jeg konfronterte henne, så blånektet hun.

Tilslutt så rant det over for meg, og jeg ba henne om å betale for det hun hadde tatt. Det gjorde hun, men hun var jammen meg dyktig til å gi MEG dårlig samvittighet!!! For da hun skulle reise hjem igjen, gjett hvem som spanderte på henne drosjeturen??? Til mitt forsvar så er jeg student, og har ikke all verdens råd, mens hun kommer fra en rik familie, og kunne ringt og bedt familien om å overføre penger til henne.

Snakk om å bli manipulert og ført bak lyset av en dustekjerring :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Kunne skrevet bok om min gjerrige bestefar, men skal bare trekke fram et par episoder.

Da eksen og jeg giftet oss, fikk vi 25 kr i bryllupsgave. Det var jo rett og slett bare komisk.

En annen gang skulle jeg handle for han til jul. Huskelappen inneholdt 3 ting, han sendte med meg 200 kr, og fikk igjen penger på den. Og klaget sin nød over at han hadde brukt så mye penger til jul. Da jeg fortalte hvor mye jeg hadde handlet til jul, så han ut som han skulle få hjertestans.

Ikke rart han hadde mye penger etter seg da han døde.

En klassekamerat var veldig gjerrig. Vi hadde klassefest, han hadde med 1,5 liters flaske med hjemmelaget vin. Kom på døra på søndagen og ville ha det som var igjen. Og det var en liten slant på bunnen :overrasket:

Endret av Purple Haze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne skrevet bok om min gjerrige bestefar, men skal bare trekke fram et par episoder.

Da eksen og jeg giftet oss, fikk vi 25 kr i bryllupsgave. Det var jo rett og slett bare komisk.

En annen gang skulle jeg handle for han til jul. Huskelappen inneholdt 3 ting, han sendte med meg 200 kr, og fikk igjen penger på den. Og klaget sin nød over at han hadde brukt så mye penger til jul. Da jeg fortalte hvor mye jeg hadde handlet til jul, så han ut som han skulle få hjertestans.

Ikke rart han hadde mye penger etter seg da han døde.

Det kan tenkes at han levde litt i ''gamle dager''

mange eldre som gjør det...! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig artig tråd! Har en historie selv også :kjefte:

Jeg hadde god kjemi med en kar for et par år siden, og vi ble enige om å være sammen en helg (han bodde langt unna, og jeg hadde brukt flere hundrelapper på reisen).

Han hadde en godt betalt jobb, og snakket lenge om en fancy restaurant han ville ta meg med på. Jeg var student med dårlig råd, noe han visste, men han ville ikke godta at vi skulle spise på noe annet sted enn nettop dette. Det skulle jeg ikke tenke på.

Vi spise og koste oss, kjemien og maten var topp! Da regningen kom, spurte han om ikke jeg kunne betale.... Fordi han ikke hadde så mye penger akkurat da! (Må bare tilføye at jeg i utgangspunktet syns det er litt ubahagelig å bli påspandert, liker at det skal være likt).

Neste dag skulle vi handle inn til taco. Jeg regnet med at vi skulle spleise, men nei. Han hadde fremdeles lite penger, så jeg ble nødt til å tilby meg å betale! Og det verste er; han plukket med seg masse andre ting i handlekurven, dusjsåper, andre middager som kun var til han osv... Og lurte på om han bare skulle slenge det på rullebåndet også?!! Ble så paff at jeg sa "eh.. ja ok:s"... dette kom til sammen på over 600kr.

Siste dagen tilbydde han meg ikke mat i det hele tatt, før han utpå ettermiddagen varmet opp litt blomkålsuppe. Jeg var forferdelig sulten. Men han fant frem en bolle og spiste alene. :kjefte:

Da jeg dro takket han for en "fantastisk helg", og mente han var forelska!!:O Så ikke han noe mer gitt!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare en gjest
Utrolig artig tråd! Har en historie selv også :kjefte:

Jeg hadde god kjemi med en kar for et par år siden, og vi ble enige om å være sammen en helg (han bodde langt unna, og jeg hadde brukt flere hundrelapper på reisen).

Han hadde en godt betalt jobb, og snakket lenge om en fancy restaurant han ville ta meg med på. Jeg var student med dårlig råd, noe han visste, men han ville ikke godta at vi skulle spise på noe annet sted enn nettop dette. Det skulle jeg ikke tenke på.

Vi spise og koste oss, kjemien og maten var topp! Da regningen kom, spurte han om ikke jeg kunne betale.... Fordi han ikke hadde så mye penger akkurat da! (Må bare tilføye at jeg i utgangspunktet syns det er litt ubahagelig å bli påspandert, liker at det skal være likt).

Neste dag skulle vi handle inn til taco. Jeg regnet med at vi skulle spleise, men nei. Han hadde fremdeles lite penger, så jeg ble nødt til å tilby meg å betale! Og det verste er; han plukket med seg masse andre ting i handlekurven, dusjsåper, andre middager som kun var til han osv... Og lurte på om han bare skulle slenge det på rullebåndet også?!! Ble så paff at jeg sa "eh.. ja ok:s"... dette kom til sammen på over 600kr.

Siste dagen tilbydde han meg ikke mat i det hele tatt, før han utpå ettermiddagen varmet opp litt blomkålsuppe. Jeg var forferdelig sulten. Men han fant frem en bolle og spiste alene. :kjefte:

Da jeg dro takket han for en "fantastisk helg", og mente han var forelska!!:O Så ikke han noe mer gitt!

For en idiot!! :rope:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MadamMim: Du skulle invitert han til deg, og latt han betale maten. Og hvis han ikke betalte, så fikk du legge på plass alle middagsvarene igjen (drit i om det er pinlig der og da), evt. kjøpt noe en-porsjons-greier, og latt han sitte der uten mat. Hvis han hintet med at han var sulten, henvis han til bensinstasjonen en km unna hvor de selger pølser, boller og burgere. Si at han burde da vitterlig tenkt på å ta med seg niste når han skal være hjemifra i en hel helg! Og gavmildt tilbudt han litt fryseboks-plass.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tidligere kollega av meg innrømmet at han planla alle gavekjøp til jul og bursdager slik at han satt igjen som den som fikk mest.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på noe min bestefar pleide å si når han satt fra twist, nonstop e.l. på bordet til kaffen. Han sa "ta så mange du vil, ta to!" Vi pleide bare å le av det, men er egentlig usikker på om han mente det seriøst eller ikke nå i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei venninde som var på syden tur nå nettopp. Før hun reiste spurte hun om hun skulle kjøpe noe for meg på taxfree, ja det ville jeg jo gjerne hvist hun kunne legge ut for meg på forhånd, siden jeg ikke hadde penger akkurat da, å det kunne hun gjøre for meg. Da hun kom hjem å jeg skulle møte henne for å hente varene å betale henne, skulle hun ha norsk pris, hun hadde bestemt seg for å tjene noen kroner på en venninde. Enda det var hun som kontaktet meg for å spørre om hun skulle handle for meg for det var så billig.

Det skal være sagt at det var ikke mer enn en 50 lapp hun tjente på det, å jeg vet at hun skal på en reise i februar, da skal hun få handle for meg igjen, da får hun igjen kun for det det koster, og minus det jeg betalte over forrige gang. Har bestemt meg for å ikke si noe, men gi henne en skikkelig på tryne da. For skal det være på den måten at man skal tjene penger på venninder på den måten, så skal vi sette oss ned sammen å regne over hvem som er skyldig hvem penger, da jeg har kjørt henne gratis hit og dit. Noe jeg egentlig synes er greit, men hun legger opp til et annet løp så skal hun få det slik.

Må legge til at hun tjener det dobbelte av meg, å lever stort sett i sus og dus, med reiser, resturangbesøk osv, noe jeg meget sjelden er med på. Å hun har også nettopp motatt en stor arv. HUN SKAL PÅ PÅ TRYNET TIBAKE, GLEDER MEG VANVITTIG TIL Å SE TRYNE PÅ HO DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninde som var på syden tur nå nettopp. Før hun reiste spurte hun om hun skulle kjøpe noe for meg på taxfree, ja det ville jeg jo gjerne hvist hun kunne legge ut for meg på forhånd, siden jeg ikke hadde penger akkurat da, å det kunne hun gjøre for meg. Da hun kom hjem å jeg skulle møte henne for å hente varene å betale henne, skulle hun ha norsk pris, hun hadde bestemt seg for å tjene noen kroner på en venninde. Enda det var hun som kontaktet meg for å spørre om hun skulle handle for meg for det var så billig.

Det skal være sagt at det var ikke mer enn en 50 lapp hun tjente på det, å jeg vet at hun skal på en reise i februar, da skal hun få handle for meg igjen, da får hun igjen kun for det det koster, og minus det jeg betalte over forrige gang. Har bestemt meg for å ikke si noe, men gi henne en skikkelig på tryne da. For skal det være på den måten at man skal tjene penger på venninder på den måten, så skal vi sette oss ned sammen å regne over hvem som er skyldig hvem penger, da jeg har kjørt henne gratis hit og dit. Noe jeg egentlig synes er greit, men hun legger opp til et annet løp så skal hun få det slik.

Må legge til at hun tjener det dobbelte av meg, å lever stort sett i sus og dus, med reiser, resturangbesøk osv, noe jeg meget sjelden er med på. Å hun har også nettopp motatt en stor arv. HUN SKAL PÅ PÅ TRYNET TIBAKE, GLEDER MEG VANVITTIG TIL Å SE TRYNE PÅ HO DA.

Herregud! Gjør den jenta en tjeneste, og kutt kontakten med henne - hun fortjener ikke en "venninne" som deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt noen ganger at samboeren min har kommet hjem med gave til meg, en flaske vin, blomster eller lignende, men så viser det seg at han har betat disse gavene med felleskortet vårt, felles penger som skal gå til mat og regninger. Synes det er merkelig at han da framstiller det som en gave, når jeg jo egentig har betalt halvarten. Men jeg har ikke hatt hjerte til å si det til han, hva jeg synes om dette. Han synes selv han er generøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt noen ganger at samboeren min har kommet hjem med gave til meg, en flaske vin, blomster eller lignende, men så viser det seg at han har betat disse gavene med felleskortet vårt, felles penger som skal gå til mat og regninger. Synes det er merkelig at han da framstiller det som en gave, når jeg jo egentig har betalt halvarten. Men jeg har ikke hatt hjerte til å si det til han, hva jeg synes om dette. Han synes selv han er generøs.

Det lyser ikke akkurat av generøsitet nei... Synes ikke det er greit, i det hele tatt. Dette er penger dere begge har jobbet for, og som skal gå til "fellesskapet". Vil han gi deg noe pent får han jammen meg betale det også, av sin egne penger!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...