AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4061 Del Skrevet 28. november 2022 Kaffekrus skrev (På 23.10.2022 den 11.23): Har jobbet i bar. Har opplevd at noen stjal dokost fra toalettet. Heeeelt normalt. Jobber på ferge, og regelen vår er at alt som ikke er sveiset fast før eller seinere forsvinner. Eksempler fra min karriere: dokost, dopapir, såpe, vaskeutstyr (renholderne kan ikke snu ryggen til trallene sine uten at noe forsvinner), brannslukningsapparat, søppelbøtter (bare posene ligger igjen). Hvor mye som forsvinner fra kioskene tør jeg ikke tenke på. Anonymkode: 879dd...a14 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4062 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da jeg var student bodde jeg i bofellesskap men tre andre. Hver gang jeg kjøpte toalettpapir forsvant det tre ruller med en gang. Når det så var tomt på badet hadde de andre hver sin rull som de bar med seg frem og tilbake når de skulle på do. Dermed endte det med at jeg måtte kjøpe en ny pakke. Så forsvant det tre ruller av den nye pakken, og etter en stund måtte jeg kjøpe enda en pakke. Sånn gikk det til at jeg sponset dem med toalettpapir et helt år. Anonymkode: 3cca6...d92 du valgte jo selv å støtte dem da! hvis du hadde valgt å gjøre akkurat som dem, så ville du selvfølgelig sluppet å "sponse" dem med dass-papiret. Anonymkode: c0401...e35 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 28. november 2022 #4063 Del Skrevet 28. november 2022 Djungelvrål skrev (3 timer siden): Hvorfor var det du som måtte kjøpe hver gang? Er ikke det noe en burde kjøpe f.eks en uke hver? Og hvorfor i alle dager fortsatte denne personen å sette dorullene på badet når de forsvant gang etter gang? Etter et par ganger med det der hadde jeg beholdt hele pakken på mitt eget rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4064 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor gjorde du dette?😂Da kunne du jo bare kjøpt og hatt på rommet ditt? Anonymkode: e0cc1...32a Jeg prøvde på det, men det føltes så dumt 🙃 Etter hvert ble det litt morsomt å se hvor lenge de andre syntes dette var greit. Jeg tror de var veldig fornøyd med seg selv der og da, men at de kanskje synes det er flaut å tenke tilbake på i dag. Jeg hadde i alle fall følt skam dersom det var meg. Jeg kjøpte billigste type, så det ble ikke så dyrt. Dessuten hadde jeg mange eksamener det året, og orket ikke bruke energi på å krangle om toalettpapir. Og så var jeg nok litt konfliktsky 😔 Anonymkode: 3cca6...d92 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4065 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 18.21): Heeeelt normalt. Jobber på ferge, og regelen vår er at alt som ikke er sveiset fast før eller seinere forsvinner. Eksempler fra min karriere: dokost, dopapir, såpe, vaskeutstyr (renholderne kan ikke snu ryggen til trallene sine uten at noe forsvinner), brannslukningsapparat, søppelbøtter (bare posene ligger igjen). Hvor mye som forsvinner fra kioskene tør jeg ikke tenke på. Anonymkode: 879dd...a14 Jeg "stjal" faktisk en fjernkontroll fra ColorLine i oktober🙈🥺 Datteren min hadde lagt kontrollen oppi kofferten imens jeg pakket også fikk jeg det ikke med meg. Så da vi kom hjem så lå den i kofferten😅 Følte meg sååå teit, men hadde ikke turt å kontakte de og levert tilbake😂👀 Anonymkode: 09419...feb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4066 Del Skrevet 2. desember 2022 Dette er noen år siden, som historien nok vil bære preg av, men dòg... Moren til en av min sønns klassekamerater var "verdenskjent" i bygda vår for å være eksepsjonelt gnien. Hun kjøpte ALLE julegavene på salg i januar, og oppbevarte dem i et skap til jul. Pakket gjerne inn i gavepapir som hun tok vare på fra julen før (men hun var "god" nok til bare å gjenbruke papir som ikke så ut som det var brukt tidligere). Hennes sønn og min sønn skulle på kino. Hennes sønn hadde spart selv, til bussbillett og kinobillett. Min sønn fikk penger til begge. Så måtte det bestilles billetter på nettet (siden kinoen var en times tid unna, og det var en populær film). Hennes sønn tilbød seg å bestille billettene (og skulle selvfølgelig få tilbake penger av min sønn når de møttes for å ta bussen). RAMASKRIK! Sånn gikk det altså ikke an å gjøre ting! Hennes sønn skulle absolutt ikke "lures" til å "sponse" kinobillett på min sønn! For pengen fikk han helt sikkert ikke tilbake, altså! Vi tilbød oss å bestille billetter for begge, siden de jo da fikk seter ved siden a hvenradre. IKKE TALE OM! Vi skulle absolutt ikke bestille billetter, fordi dét ga inntrykk av at de var fattige(?!?). Det endte opp med at de dro til kinoen, og måtte kjøpe billetter flere seter fra hverandre, fordi det var nesten fullt i salen. Og det kostet mer å kjøpe billett "på stedet" enn om de ble kjøpt på nett. Anonymkode: d701b...f3d 26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 2. desember 2022 #4067 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg "stjal" faktisk en fjernkontroll fra ColorLine i oktober🙈🥺 Datteren min hadde lagt kontrollen oppi kofferten imens jeg pakket også fikk jeg det ikke med meg. Så da vi kom hjem så lå den i kofferten😅 Følte meg sååå teit, men hadde ikke turt å kontakte de og levert tilbake😂👀 Anonymkode: 09419...feb Men det er jo ikke å være gjerrig, det er bare en tilfeldig hendelse. Du er ikke den første og ikke den siste, så det er nok ikke problem om du sier ifra. Samtidig har de nok funnet en ny fjernkontroll allerede, så du får gjøre som du vil 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #4068 Del Skrevet 6. desember 2022 Jeg måtte le litt av en historie den ene venninna mi fortalte meg forrige uke. Mannen hennes er kjent for å være en gjerrigknark på høyt nivå forøvrig. (Begge to har utdannelse og gode jobber, venninna er gjerne mer spandabel til mannen men han er virkelig ikke det) Hun fortalte meg at mannen la fram at de ikke kunne ha sex mer enn x antall ganger i uka, basert på spotprisene a strøm, det ble jo så voldsomt dyrt å hoppe i dusjen Viktig å spare der man kan! Anonymkode: 0b5b7...ccc 30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4069 Del Skrevet 9. desember 2022 Er i gang med å planlegge årets nyttårsaften, og det fikk meg til å huske fjorårets. En venninne inviterte til seg, og sa at hun stilte med kalkun så kunne vi andre stille med tilbehør/dessert. Jeg tok med potet, gulrot og asparges. En tok med waldorfsalat, en tok med hjemmelaget karamellpudding og en tok med to gode viner til maten. Den siste skulle ha med seg kake. Så deilig tenkte jeg, kanskje hun skal lage oreokake eller en god sjokoladekake med mousse eller noe. Hun tok med seg en boka berthas pepperkaker (de som koster 6-7 kr). Anonymkode: ebeb5...bc0 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4070 Del Skrevet 9. desember 2022 Faren min er så gjerrig at han ikke en gang tåler at vi andre i familien bruker av våre egne penger. Får jo kjeft for å kjøpe Gilde pølser i stedet for euroshopper sine, og vanlig coca cola i stedet for First price cola. Jeg må ha cola i helgene, og ikke den fra First price. Og euroshopper pølsene smaker helt jævlig. Han begynner å kjefte og sier at det er ikke sånn han har oppdratt meg, og at han er veldig skuffet over meg osv… Han blir jo også helt hysterisk hvis en skjøteledning ryker og han må kjøpe ny som han jo ikke vil. Høres jo ut som det er står om livet eller noe… Anonymkode: 57113...638 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4071 Del Skrevet 10. desember 2022 For mange år siden:Vi var en venninne/kollegaer gjeng på 5 som var mye sammen.Et år ble vi bedt til den ene på førjulskaffe.Vi fikk servert 5 små serinakaker på en asjett.Riktignok var hun kjent for å være sparsommelig,men selv ti henne å være var det litt stusslig. Anonymkode: b7c3d...64e 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4072 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For mange år siden:Vi var en venninne/kollegaer gjeng på 5 som var mye sammen.Et år ble vi bedt til den ene på førjulskaffe.Vi fikk servert 5 små serinakaker på en asjett.Riktignok var hun kjent for å være sparsommelig,men selv ti henne å være var det litt stusslig. Anonymkode: b7c3d...64e I den situasjonen hadde jeg tatt med meg noe bakst. Og forventet at de andre også hadde med noe, så det ble 5 slag . Anonymkode: ebeb5...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #4073 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I den situasjonen hadde jeg tatt med meg noe bakst. Og forventet at de andre også hadde med noe, så det ble 5 slag . Anonymkode: ebeb5...bc0 Om så alle hadde med seg egen bakst (og dette måtte det jo vært kommunisert på forhånd), så hadde man tatt med mer enn én serinakake til hver. Anonymkode: 6f8f1...04f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. desember 2022 #4074 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For mange år siden:Vi var en venninne/kollegaer gjeng på 5 som var mye sammen.Et år ble vi bedt til den ene på førjulskaffe.Vi fikk servert 5 små serinakaker på en asjett.Riktignok var hun kjent for å være sparsommelig,men selv ti henne å være var det litt stusslig. Anonymkode: b7c3d...64e Folk som holder på slik kan ikke være helt riktige i hodet. Ikke vits å ha 17 slag men ville vel bydd på 2-3 slag samt kanskje lefser og julesnop + frukt. Veldig merkelig. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 10. desember 2022 #4075 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er i gang med å planlegge årets nyttårsaften, og det fikk meg til å huske fjorårets. En venninne inviterte til seg, og sa at hun stilte med kalkun så kunne vi andre stille med tilbehør/dessert. Jeg tok med potet, gulrot og asparges. En tok med waldorfsalat, en tok med hjemmelaget karamellpudding og en tok med to gode viner til maten. Den siste skulle ha med seg kake. Så deilig tenkte jeg, kanskje hun skal lage oreokake eller en god sjokoladekake med mousse eller noe. Hun tok med seg en boka berthas pepperkaker (de som koster 6-7 kr). Anonymkode: ebeb5...bc0 Herregud, hun må vel ha glemt å fikse kake, og så rasket med seg det første og beste hun fant i farta. Håper jeg, men da burde hun i hvert fall ha lagt seg flat og innrømmet tabben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4076 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2018 den 10.59): Jeg vet om en som samlet på prompene sine - han ville ikke la verdifull gass gå til spille. Sløseri, kalte han det for. Så kan prøvde å svelge sin egen promp, sirkulering, sa han også. ‘Gjenbruk’ er også et ord jeg erindrer ble nevnt. Jeg tenkte: wow, fantastisk. Du bruker gjenbruk på ekte, og ikke en og annen lekker melkekartong. Eller tom plastflaske med tøymykerduft av. Makrell i tomat? Eeehhhhhh.... hva sa du han samler også på steiner han finner på bakken. Han kaller det for ‘dugnad’. Han plukker opp kun tilfeldige og stygge steiner, han blir faktisk flau om han plukker opp diamanter og edelstener. Han har ikke hjerte til det, dessverre. Men jeg tror at han har en slags bevissthet om at andre kler diamanter bedre enn han... så han tar følgende ansvar. En ansvarsbevisst/-full mann. Selveste drømmemannen. Og når han kjøpe flybilletter prøver han alltid å prute, han sier at det er mer miljøvennlig, for når han sitter på flyet så konsentrerer han seg nemlig om å nøytralisere gift-utslipp, og siden han konsentrerer seg sånn blir flyturen så og si gratis for alle. Siden penger osv blir skapt av konsentrasjonen hans. Det faller penger ut av rævva på’n. Noen ganger snapper jeg opp pengene når han ikke ser på rævva si. Han merker ingenting. Men så er jeg smart da. Ikke min feil, veel. Anonymkode: 3a1f4...006 Dette innlegget skjønte jeg ikke en dritt av 😂 Anonymkode: 8491b...dcb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 13. desember 2022 #4077 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 2.18): Jeg måtte le litt av en historie den ene venninna mi fortalte meg forrige uke. Mannen hennes er kjent for å være en gjerrigknark på høyt nivå forøvrig. (Begge to har utdannelse og gode jobber, venninna er gjerne mer spandabel til mannen men han er virkelig ikke det) Hun fortalte meg at mannen la fram at de ikke kunne ha sex mer enn x antall ganger i uka, basert på spotprisene a strøm, det ble jo så voldsomt dyrt å hoppe i dusjen Viktig å spare der man kan! Anonymkode: 0b5b7...ccc Han hadde jeg flyttet fra😂 når man må planlegge sex har det gått for langt😂 jobbet på legekontor tidligere. Der leverte ei urinprøven sin på en slik liten beholder du får slike små parfymeprøver på. Vi lurte veldig på hvordan hun hadde fått urinen inni i det hele tatt. I tillegg var det ikke nok urin til å ta begge prøvene vi skulle😅 så hadde du dei som ville ha tilbake urinprøveglassene, men ser jo den av miljøhensyn. venninnen min på ungdomsskolen førte regnskap hver gang noen måtte låne 1kr eller 5kr i kantinen. Hun hadde en liten notisblokk. Når hun kom opp i 10-20kr krevde hun tilbake. Vi burde gjort det samme tilbake 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4078 Del Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 31.12.2019 den 11.58): Har nylig vært på vennetur med totalt 8 stk (4 par), og det ene paret skilte seg kraftig ut: - Tre av parene ble enig om at vi bare skulle legge inn alle relevante utlegg på Vipps oppgjør og dele helt likt mellom alle der. Grunnen for dette er at vi spiser og drikker stort sett ca like mye på turen, men også fordi at vi inviterer hverandre på middag ellers også, så derfor går det opp i opp i det lange løp selv om det kanskje er en liten prisdifferanse akkurat på denne turen. Dette gjelder par 4 og. - Par 4 ønsket derimot å fordele fakturaen helt presis etter hva man hadde spist og drukket, og satt å finregnet på dette på restaurantene der de hadde tatt med kalkulator(!!) og penn + papir. Ble så flau, da vi spiste på fine restauranter og dette tok laang tid, ble også litt feilregning på grunn av annen valuta osv. Første dagen tok det nesten 15 min for dette paret å dele regningen mellom oss, vi andre nektet å hjelpe dem da differansen var knappe 40 kr på 8 hoder... Var ikke snakk om å gjøre opp internt senere, dette skulle fordeles der og da. Problemet var at differansen mellom å dele likt mellom oss og dele på faktisk utlegg var så latterlig liten. Typ. 30-100 kr per par på regninger som ble totalt over 6000 kr. Og som sagt: Par 4 har vi invitert på middag maaaaange ganger til oss, uten at vi har krevd noe tilbake for det. Dette er også et par som tjener 1,7 mill i året og de har ikke lån. Hver gang vi fikk en regning så studerte de den særdeles nøye. De ble også veldig sure fordi vi andre valgte å ta taxi istedenfor buss når vi skulle i dyreparken. Taxi kostet 80 kr og tok 15 min, bussen kostet 15 kr og tok over en time med bussbytte. Vi andre fant fort ut at taxi var beste alternativ når vi er så mange, men det endte med at vi måtte sitte i 45 min for å vente på dem. Vi seks betalte 13 kr per person for taxi, mens de betalte 15 kr per person for bussen😅 Anonymkode: 0ee5d...df2 Har lest så mange innlegg nå om skikkelige gjerrigknarker som har mye penger/tjener mye og da oftest sitter godt i det. Det er som mange sier, nok en grunn til at de har penger. Nå skal jeg som fattig ufør med de HORRIBLE prisene vi har på alt nå, gå inn for å bruke minst mulig og se hvor godt jeg kan klare meg. Bor alene, og nekter å f.eks. Spise knekkebrød til alle måltider, må ha mat jeg synes er godt. Blir nok aldri millionær på det, men blir gøy å prøve enda mer nøye og gjennomtenkt å spare/bruke mindre, enn å "bare" la være å kjøpe det og det, for det har jeg ikke råd til. Gjøre litt (på et ok komfortabelt nivå) sport i det 🤣 Anonymkode: 8491b...dcb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4079 Del Skrevet 17. desember 2022 Jeg er så gjerrig at nå har jeg fest hber dag på First Price skinken jeg kjøpte billig 30 stk av og la i frysen for 5 år siden. Anonymkode: 720e7...ab8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #4080 Del Skrevet 17. desember 2022 Observerte at på treningssenter og i svømmehallen var skohornet lenket fast med kjetting. Dette fordi alle løse skohorn ble borte. Ett skohorn kan du få veldig billig mange steder. Og på treningssenter jeg trener på hadde de før en hårføner liggende i garderoben. Det forsvant og de erstattet det 2 ganger. Da ga de opp. Og der har de såpe, sjampo og balsam i dusjen. De måtte låse fast beholderene og lokket for folk stjal dette og. Også opplevd at foreldre til venner krevde penger av oss hvis vi skulle hentes, kjøres noe sted. Dette var på slutten av 80 tallet og vi gikk fortsatt på skole. Min far tilbød seg å kjøre oss, men faren til hun ene insisterte på å kjøre. Når vi kom frem forlangte han penger for kjøre. Min far skulle kjøre oss gratis. Anonymkode: c9a64...056 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå