Gå til innhold

Norsk smålighet og egoisme i bryllupsplanleggingen


Gjest Gjest_Janne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Varsia_*
Tror nok det alltids finnes et annet lokale enn en restaurant å få tak i, det med samfunnshus var bare for å gjøre eksempelet enklere å forstå. Og når man ennå ikke har satt bryllupsdato, er det enda enklere å tilpasse seg eldige lokaler.

Skal man ha bryllup på et mindre sted er det nok garantert et eller annet forsamlingslokale å bruke.

Men klart, hvis man ikke vil se muligheter, så fnnes de ikke - du skjønner det eller?

Mulig jeg er jævlig sær, men jeg vil heller i et bryllup der man må kjøpe egen alkohol i fine lokaler, enn i bryllup med fri bar og nedslitte samfunnshus-lokaler. For i mange bygder rundtomkring er samfunnshusene noe av det styggeste man kan oppdrive. Har selv vært i noen samfunnshus og gymsal-brylluper med fri alkohol, og for min del kan lokalet ødelegge mye (sikkert et fett for de som drikker seg fulle, men jeg drikker meg ikke full i bryllup, og er derfor avhengig av litt atmosfære). I mange samfunnshus og gymsaler blir området for stort, åpent og kjølig, og man sitter metervis fra hverandre.

Lokalet har selvfølgelig ikke alt å si, og jeg har aldri vært i hotell/restaurantbryllup, så hvordan disse fungerer vet ikke jeg. Det viktigste er jo atmosfæren. Men lokalet har faktisk en god del å si, og jeg forstår godt at noen velger vekk fri alkohol for å slippe å ha fest i et nedslitt råttent samfunnshus - det er nemlig ikke koselig!!!

Og bare så det er sagt, jeg mener ikke at det er noe galt i å bruke samfunnshus, har vært i en del fine samfunnshus også. Men mange steder er det nå bare et samfunnshus og en gymsal og da forstår jeg at man heller velger å finne noe annet hvis disse to er ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Om man setter bryllupsdatoen til fire aar frem i tid, saa har man litt spillerom, ja. Om man derimot har lyst til aa gifte seg i aar eller neste aar, saa har man ikke saa mye aa velge i. Om man i tillegg skal ta hensyn til slekt og venner som man virkelig vil skal vaere der, og disse ikke kan vaere til stede med mindre man har bryllupet da og naar, saa har man enda mindre aa velge i. Og om man bor paa et lite sted, hvor det er svaert faa lokaler aa velge i i utgangspunktet, saa sliter man litt.

Det finnes ikke alltids et ledig lokale, nei ;) Selv om det er slik du bor, saa er det ikke sikkert at det er slik der andre bor. Du skjoenner det eller?

Å kommentere det du skriver er bare tull Minni. Du dikter og svarer på noe annet enn det de du siterer har skrevet.

Litt usikker på hva du klarte å lese, men ser du at det er en mulighet for å finne ledig lokale hvis man ennå ikke ahr bestemt seg for når man skal gifte seg? Ser du da at det er en mulighet for å tilpasse bryllupsdatoen etter ledig lokale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest hos flere
Jeg kommenterte argumentet med for å ikke ha drinker til gjestene under middagen.

Er det vanlig med drinker under middagen, det har aldri jeg opplevd. Vin eller øl, men ikke drinker. Drinker hører til kvelden og natta det, og har jeg fått champagne ved velkomst, vin til den 3-retters middagen og cognac og bailys til kaffen så hadde jeg vært mettet av alkohol for en stund og derfor ikke brukt så mye penger i baren.

Jeg tror noen ikke helt ser forskjell på type alkohol og når det skal serveres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mulig jeg er jævlig sær, men jeg vil heller i et bryllup der man må kjøpe egen alkohol i fine lokaler, enn i bryllup med fri bar og nedslitte samfunnshus-lokaler. For i mange bygder rundtomkring er samfunnshusene noe av det styggeste man kan oppdrive. Har selv vært i noen samfunnshus og gymsal-brylluper med fri alkohol, og for min del kan lokalet ødelegge mye (sikkert et fett for de som drikker seg fulle, men jeg drikker meg ikke full i bryllup, og er derfor avhengig av litt atmosfære). I mange samfunnshus og gymsaler blir området for stort, åpent og kjølig, og man sitter metervis fra hverandre.

Lokalet har selvfølgelig ikke alt å si, og jeg har aldri vært i hotell/restaurantbryllup, så hvordan disse fungerer vet ikke jeg. Det viktigste er jo atmosfæren. Men lokalet har faktisk en god del å si, og jeg forstår godt at noen velger vekk fri alkohol for å slippe å ha fest i et nedslitt råttent samfunnshus - det er nemlig ikke koselig!!!

Og bare så det er sagt, jeg mener ikke at det er noe galt i å bruke samfunnshus, har vært i en del fine samfunnshus også. Men mange steder er det nå bare et samfunnshus og en gymsal og da forstår jeg at man heller velger å finne noe annet hvis disse to er ræva.

Helt enig i denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mulig jeg er jævlig sær, men jeg vil heller i et bryllup der man må kjøpe egen alkohol i fine lokaler, enn i bryllup med fri bar og nedslitte samfunnshus-lokaler. For i mange bygder rundtomkring er samfunnshusene noe av det styggeste man kan oppdrive. Har selv vært i noen samfunnshus og gymsal-brylluper med fri alkohol, og for min del kan lokalet ødelegge mye (sikkert et fett for de som drikker seg fulle, men jeg drikker meg ikke full i bryllup, og er derfor avhengig av litt atmosfære). I mange samfunnshus og gymsaler blir området for stort, åpent og kjølig, og man sitter metervis fra hverandre.

Lokalet har selvfølgelig ikke alt å si, og jeg har aldri vært i hotell/restaurantbryllup, så hvordan disse fungerer vet ikke jeg. Det viktigste er jo atmosfæren. Men lokalet har faktisk en god del å si, og jeg forstår godt at noen velger vekk fri alkohol for å slippe å ha fest i et nedslitt råttent samfunnshus - det er nemlig ikke koselig!!!

Og bare så det er sagt, jeg mener ikke at det er noe galt i å bruke samfunnshus, har vært i en del fine samfunnshus også. Men mange steder er det nå bare et samfunnshus og en gymsal og da forstår jeg at man heller velger å finne noe annet hvis disse to er ræva.

Les noen innlegg lenger opp i tråden du, så ser du at de mest minnerike og vellykkede bryllupene nødvendigvis ikke avholdes i fine lokaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror noen ikke helt ser forskjell på type alkohol og når det skal serveres. :)

Også er det visst noen som ikke leser hele tråden før de svarer. :)

Ble rettet opp den skrivefeilen der skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kommentere det du skriver er bare tull Minni. Du dikter og svarer på noe annet enn det de du siterer har skrevet.

Prøver du å si at det er jeg som har skrvet det som "Gjest" har skrevet? Hvorfor stiller du meg et spørsmål og siterer gjest? Jeg skriver ikke som gjest...

Og hva er det jeg dikter og hvorfor er det tull og kommentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mulig jeg er jævlig sær, men jeg vil heller i et bryllup der man må kjøpe egen alkohol i fine lokaler, enn i bryllup med fri bar og nedslitte samfunnshus-lokaler. For i mange bygder rundtomkring er samfunnshusene noe av det styggeste man kan oppdrive. Har selv vært i noen samfunnshus og gymsal-brylluper med fri alkohol, og for min del kan lokalet ødelegge mye (sikkert et fett for de som drikker seg fulle, men jeg drikker meg ikke full i bryllup, og er derfor avhengig av litt atmosfære). I mange samfunnshus og gymsaler blir området for stort, åpent og kjølig, og man sitter metervis fra hverandre.

Lokalet har selvfølgelig ikke alt å si, og jeg har aldri vært i hotell/restaurantbryllup, så hvordan disse fungerer vet ikke jeg. Det viktigste er jo atmosfæren. Men lokalet har faktisk en god del å si, og jeg forstår godt at noen velger vekk fri alkohol for å slippe å ha fest i et nedslitt råttent samfunnshus - det er nemlig ikke koselig!!!

Og bare så det er sagt, jeg mener ikke at det er noe galt i å bruke samfunnshus, har vært i en del fine samfunnshus også. Men mange steder er det nå bare et samfunnshus og en gymsal og da forstår jeg at man heller velger å finne noe annet hvis disse to er ræva.

Jeg er nok veldig sær jeg også. Heller vakre omgivelser og noen få drinker som jeg betaler selv. Det er nok ikke det som ruinerer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite og intimt med kun forelde, søsken og forlovere på tinghuset – Noen blir fornærmet fordi det ikke er kirkelig og/eller fordi de ikke ble invitert.

Stikke av og gifte seg i utlandetMange blir fornærmet over å ikke bli invitert

Holde bryllupet på et samfunnshus eller lignende med fri bar – Noen synes lokalene er for stusselig til å holde et bryllup i og noen vil mislike at det er fri flyt av alkohol og kanskje synlig berusete mennesker

Holde bryllupet på et samfunnshus og ikke ha fri bar – Ja, da har du i alle fall vært gjerrig!

Holde bryllupet på hotell, restaurant eller annet fint lokale og ikke ha fri bar – Noen vil irritere seg over hvor frekke brudeparet er som ikke gir gratis alkohol utover kvelden/natta

Holde bryllupet på hotell, restaurant eller annet fint lokale og ha ha fri bar – Noen vil synes at brudeparet skal vise frem hvor mye penger de har lagt i bryllupet og hvor god råd de har og synes at dette er ufint.

I tillegg vil noen bli fornærmet hvis de får servert suppe, skinkestek og is eller lignende fordi det er ikke et bryllup verdig, men andre blir fornærmet hvis de får servert gourmetmat fordi det er så mye ”sært” og nytt, små porsjoner og brudeparet prøver sikkert å vise at de er bedre enn gjestene på ett eller annet vis siden det liker slik ”annerledes” mat.

Og så er man kravstor hvis man setter op ønskeliste, mens hvis man ikke gjør det så spør ”alle” etter ønskelisten og lurer på hvorfor det ikke finnes.

Jeg er glad jeg er gift og har tatt beslutninger om vielsesform/lokale/fri bar/ønskeliste, etc. I fremtiden vil jeg nyte de bryllupene jeg er så heldig å bli invitert i uansett hvordan brudeparet har valgt å gjøre det :)

Endret av ~Minni~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Lite og intimt med kun forelde, søsken og forlovere på tinghuset – Noen blir fornærmet fordi det ikke er kirkelig og/eller fordi de ikke ble invitert.

Stikke av og gifte seg i utlandetMange blir fornærmet over å ikke bli invitert

Holde bryllupet på et samfunnshus eller lignende med fri bar – Noen synes lokalene er for stusselig til å holde et bryllup i og noen vil mislike at det er fri flyt av alkohol og kanskje synlig berusete mennesker

Holde bryllupet på et samfunnshus og ikke ha fri bar – Ja, da har du i alle fall vært gjerrig!

Holde bryllupet på hotell, restaurant eller annet fint lokale og ikke ha fri bar – Noen vil irritere seg over hvor frekke brudeparet er som ikke gir gratis alkohol utover kvelden/natta

Holde bryllupet på hotell, restaurant eller annet fint lokale og ha ha fri bar – Noen vil synes at brudeparet skal vise frem hvor mye penger de har lagt i bryllupet og hvor god råd de har og synes at dette er ufint.

I tillegg vil noen bli fornærmet hvis de får servert suppe, skinkestek og is eller lignende fordi det er ikke et bryllup verdig, men andre blir fornærmet hvis de får servert gourmetmat fordi det er så mye ”sært” og nytt, små porsjoner og brudeparet prøver sikkert å vise at de er bedre enn gjestene på ett eller annet vis siden det liker slik ”annerledes” mat.

Og så er man kravstor hvis man setter op ønskeliste, mens hvis man ikke gjør det så spør ”alle” etter ønskelisten og lurer på hvorfor det ikke finnes.

Jeg er glad jeg er gift og har tatt beslutninger om vielsesform/lokale/fri bar/ønskeliste, etc. I fremtiden vil jeg nyte de bryllupene jeg er så heldig å bli invitert i uansett hvordan brudeparet har valgt å gjøre det :)

Damned if you do damned if you don't!

Ærlig talt, en kan ikke ta hensyn til alle. Folk flest er jo idioter, det er jo derfor FRP er på vei til å bli det største partiet her til lands. Så det er nok best å bare sørge for fri flyt av alkohol og røyk så er de fleste fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damned if you do damned if you don't!

Ærlig talt, en kan ikke ta hensyn til alle. Folk flest er jo idioter, det er jo derfor FRP er på vei til å bli det største partiet her til lands. Så det er nok best å bare sørge for fri flyt av alkohol og røyk så er de fleste fornøyd.

Hmmm... god idé, dropp alkoholen og istedenfor fri alkohol har du fri røyk, røyk utdelt til de som røyker ved ankomst, etter middag og et par ganger ut over kvelden! Killer idé :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...