Gå til innhold

Far som flytter inn og ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min x mann og jeg prøver å finne tilbake til hverandre, men det er jo ikke helt problemfritt.

Mitt spørsmål er: Har noen her erfaringer med barns reaksjoner på at far flytter litt inn og ut?

Jeg har to små på 3 og 4, og de skjønner jo litt, men ikke alt. Jeg er selv ikke skilsmissebarn, så det er litt vanskelig å sette seg helt inn i situasjonen dems.

Er det noen gode råd å henter her?

Videoannonse
Annonse
Gjest en nabo
Skrevet

Min nabo flyttet hjemmefra fordi samboeren fant seg en annen mann, det var hennes leilighet kjøpt med arvede penger så det var naturlig at han flyttet - i tilfelle kommentarer fra "bitre" menn.

De var fra hverandre noen år og så flyttet den nye mannen ut og den gamle mannen inn igjen. Ungene der var eldre da han flyttet inn igjen men jeg tror det var stor stas å få pappa hjem igjen. Nå har det gått noen år og de bor fortsatt sammen, har endret på noe men har falt i samme fella på andere ting. Men det virker som de har det bra sammen. Nå virker det som om ungene har glemt at de har vært fra hverandre.

Så det er opp til dere hvordan det skal bli, her gikk det tid mellom flytte ut og inn og jeg vil kanskje tro det blir mer ustabilt hvis det er noe som skjer hyppig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg understreker at jeg VET ikke, men jeg TROR at det kan bli veldig usikkert for barna. Hvis pappa flytter for mye ut og inn så kan det hende de for alltid blir usikker på om pappa skal bo der eller ikke, selv om dere til slutt finner ut at dere skal bo sammen hele tida og det i de voksnes øyne er blitt stabilt.

Men dette avhenger nok veldig av hvordan dere framstiller ting for barna. Hva sier dere når pappa flytter ut? Vet de at han kommer tilbake, eller henger ting i lufta og alt er usikkert?

Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

Min x mann og jeg prøver å finne tilbake til hverandre, men det er jo ikke helt problemfritt.

Mitt spørsmål er: Har noen her erfaringer med barns reaksjoner på at far flytter litt inn og ut?

Jeg har to små på 3 og 4, og de skjønner jo litt, men ikke alt. Jeg er selv ikke skilsmissebarn, så det er litt vanskelig å sette seg helt inn i situasjonen dems.

Er det noen gode råd å henter her?

At han flytter ut og inn, er ustabilt og lite forutsigbart for barn. Også for dere voksne.

Ja,hadde det slik en tid. Jeg fikk en usikker og sint 4 åring.

Det er stas når far kommer,men de blir engstelig for når far drar igjen.

Syns dere utsetter barna for en belastning voksne skulle hatt.

Har dere søkt hjelp? tydeligvis,så klarer dere ikke finne det dere leter etter.

Og hvor lenge orker dere dette selv?

Er det to flyttinger, eler er det ut og inn som du skriver. ut og inn kan jo være mange ganger.

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt at han flyttet ut og inn. Det blir veldig ustabilt for barna. Da må dere heller finne sammen igjen uten at han flytter inn og ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Min far flyttet ut, inn og ut igjen, og jeg synes fremdeles det var utrolig unødvendig. Voksne folk bør kunne bestemme seg før de involverer barna!

Gjest Lise Lotte
Skrevet

Jeg og mannen min var separert i litt over 2 år, gikk i parterapi og flyttet sammen igjen.

Ungene mine var sjeleglade - jeg er faktisk ganske sikker på at det var den beste dagen i deres liv.

Mange tenker rett og slett ikke over hvor traumatisk og sorgfullt det er for barn å oppleve at foreldrene flytter fra hverandre og gjerne flytter inn med nye partnere - som igjen har egne barn .. så får de felles barn. Hjelpe meg - det høres ut som et skrekkens eksempel for meg.

Se alle de innleggene her på KG som dreier seg om problemer med stebarn, stemødre, stefedre, stebesteforeldre, osv ..

Skrevet

Nå er det slik at vi ikke er involvert med nye parnere, så for barna er det usikkerheten med om pappa er her eller ikke som sliter i meg.

Jeg synes jo ikke at barna skal vite årsaken til at vi har problemer. Jeg ser ikke noen grunn til at de skal ha et annet bilde av mamma og pappa en det de former selv, ikke vår konflikt.

Ddet som sliter i meg er at far her har flyttet inn og ut 2 ganger. Vi ønsker jo og få det til og hver gang har det vært et helhjertet forsøk.

Hvis han flytter inn igjen lurer jeg på om barna vil være usikre på om han bare er her midlertidig? Vi har jo lovet den at nå er pappa her alltid før, og klart og bryte det løftet. Det er for meg vanskelig, selv om barna er små og selvfølgelig ikke skjønner alt.

Man vil jo være gode forbilder og skape trygge gode hjem.

Gjest Patti Labella
Skrevet

Jeg er enig i at dette skaper usikkerhet og ustabiliet for barna. Du må få han til å bestemme seg, ikke godta denne vinglingen. Du må først og fremt ta hensyn til barna dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...