Gå til innhold

♥ Slutt på froskekyssing ♥


Nelly Pelly

Anbefalte innlegg

Kjæresten min gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med han julen 2008, etter nesten 5 måneder som kjærester kunne vi endelig sette bryllupsdatoen, 8. august 2009.

Jeg så prinsen for første gang for 9år siden(jeg var akkurat fylt 18år), og falt totalt head over heals pladask. Han var den peneste jeg noen gang hadde sett, og lille, sjenerte meg klarte ikke å ta øynene fra denne vakre, selvsikre, frekke og 7år gamlere sjarmøren. Det gikk som det måtte gå etter noen uker med flørting, :sengekos: .

Men det ble ikke oss pga forskjellige ting. Han var i et "forhold", (type "its complicated" i disse facebooktider), og jeg ville leve livet etter et langt forhold. Vi holdt kontakten over sms, msn, fyllasamtaler i helgene og tilfeldige møter i 9år. Det var 9år med mye koseprat, småkyssing, krangling og diskutering. Når to personer med en vannvittig tiltrekning, men med en stolthet som gjør at de ikke vil ta første skrittet, møtes, blir det problemer. Men etter 9år møttes vi endelig igjen. Det sa klikk ved første blikk, begge la bort stoltheten, etter 5minutter klinte vi, og så tilbrakte vi hele helgen sammen. Uken etter datet vi hver ettermiddag/kveld, fikk bekreftet at vi begge var stormforelsket, og så var vi et par :klemmer:

Og som sagt, etter 5 måneder fridde han, og jeg skal gifte meg med min store kjærlighet :rødme:

Når det gjelder planleggingen av bryllupet er det viktigste på plass, men har endel ting igjen å fikse.

Det som er helt klart er:

- Kirke og prest

- Lokale for middag og fest

- Fotograf (fra jeg står opp og hele dagen)

- Brudepiker/svenner

- Band

- Brudekjole - Giga fra In Love

- Forlovere

Komprimert liste på det som gjenstår:

- Middagskonseptet - maten er ikke helt avklart

- Invitasjoner er under arbeid - (de fleste er informert muntlig allerede)

- stash brud (

- Klær/stash brudgom (Han har funnet det han vi ha, men er ikke kjøpt)

- frisør/sminke (ikke helt bestemt)

- Toastmaster

- Farger, pynt og blomster - konseptet

- Klær brudepiker/svenner

- Hjelpedame/hovmester

- Serveringsdamer/vaskedamer

Da er det bare å peisa på :)

Endret av Nelly Pelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei. :velkommen: hit. :)

Gratulerer så mye med bryllupsplaner. :)

Dere gifter dere ei uke før oss. Skal bli gøy å følge med dere framover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsthilsning Maye :)

Nå ser det ut som bandet er i orden, får bekreftelse i løpet av ett par dager. Krysser alt av fingre og tær, og starter sparingen av bandpenger :danser:

Ellers så skal jeg reise til Oslo sammen med forloveren min og finne brudekjole. Jeg har 3 dager på meg og mange prøvetimer booket, så håper jeg finner den rette. Blir tre stressende dager, men forhåpentligvis veldi koselig.

Ellers så kan jeg si at vi blir ca 100 gjester, ingen kaffegjester. Vi vil ha alle med hele dagen, så vi fant ut at en grillfest er tingen. Vi blir å lage en stor buffet med salater, sauser, dressinger, grønnsaker, lett tapas ol. I tillegg kommer vi til å ha en kokk(eller to) som står for grilling av kjøtt og fisk. Det kan hende vi blir å servere en forrett ved bordet først, og evt dessert. Har ikke bestemt alt helt enda.

Når det gjelder pynt, blir det markblomster på bordene i forskjellig type vaser. Telysestaker, kandelabre, kubbelysholdere, lysestaker i en salig blanding. Fargene som blir å gå igjen er rosa, lilla, sølv/stål og en eller annen hvitfarge. Hvite duker.

Når det gjelder invitasjonene skal fotografen (som er en god venninne) ta bilder av oss i en eller annen kul setting. Bildene skal brukes som utgangspunkt for innbydelsene. Har ikke helt bestemt oss for utforming enda.

Nei, det viktigste er å finne brudekjole, så krysser fingrene for at den er i boks søndag :hjerte:

Endret av Nelly Pelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudekjoleprøving er gøy :hoppe: Jeg har hatt min hengende her siden før jul. :)

Høres koselig ut med grilling synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ute etter litt "løs" sommer og feststemning, og da passer det perfekt med grilling. Lokalet har stor veranda, så satser på godt vær for grillkokkene :)

Tror det blir grilling av marinert tørrfisk, marinert hvalkjøtt og enten indrefilet av okse eller lam. Vil tro at alle finner noe de liker. :spise:

Hvis det blir servert forrett tenker jeg på scampi på spyd med en mango eller jordbærsalsa til. Gleder meg veeeeeeeldig til å sette meg ned med forloveden og fastsette menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som det er noe for enhver smak der ja. :)

Vi hadde planer om å ha grillfest kvelden før, men nå lurer vi på om det blir litt travelt, så foreløpig er de planene lagt på is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjolen er i boks :)

Verdens aller aller fiiiiiiiiiineste kjole. Følte meg virkelig som en prinsesse da jeg prøvde den. Klump i halsen og tårer i øyekroken. Viste med en gang at dette - det er "the ONE".

Det var den første kjolen jeg prøvde, og de andre kunne ikke måle seg :) Følte meg litt som Carrie Bradshaw i sex in the city. Åhhhhhhhhh, gud hvor jeg gleder meg til å bruke kjolen når jeg skal gifte meg med verdens deiligste mann.

Bandet er også i boks, så dette går rette veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å starte opp et lite "stram opp kroppen" prosjekt frem mot bryllupet. Det finnes ikke bedre motivasjon en et bryllup :) . Kondisen er helt ræva, og det gjør ingenting om jeg får litt mer muskler. Om jeg går ned noen kg gjør det heller ikke noe. Nå er det litt over 4mnd til bryllupet, og hvis jeg reduserer vekten med ca 8kg på denne tiden hadde det vært supert. Men hovedpri er god kondis og strammere muskler. Jeg er en liten livsnyter, så et strengt regime er ikke tingen for meg. Koser meg når jeg føler for det, men tenkte å begrense meg litt nå. Heldigvis liker jeg sunn mat best, så kostholdet skal gå helt greit. Jeg tåler sukker, hvetemel og melkeprodukter DÅRLIG. Er ikke flink å unngå dette, så tenkte å prøve dette nå. I tillegg skal jeg prøve å spise mye mer grønnsaker (og frukt). Og ikke minst, ordne opp i den uregelmessige spisingen min(3 måltider om dagen).

Planen er:

Trening 4 dager i uken

2 gåturer i uken på ca 1.5-2timer

Regelmessige måltider - 5stk

Reduser inntaket av hvetemel, melkeprodukter og sukker

2stk frukt/bær om dagen

Grønnsaker til alle måltider

Reduser mengde fin pasta og ris (spiser egentlig ikke mye av dette)

Hovedplanen er å ikke spise godis i ukedagene(jeg er en sucker etter potetgull)

Spis enda mer fisk

Vær aktiv på fritiden sammen med forloveden :sjarmor:

Nedtelling - 20 uker til bryllupet:

80 treninger

40 gåturer

Let the games begin :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan uke 12

Torsdag: Spinning 2 - 60min

Fredag:

Lørdag: Spinning 2 - 60min

Søndag: Tur + balltrening

Dette gikk veldig dårlig ettersom jeg har holdt sengen med omgangssyke. Er i god form nå og starter på ny frisk idag(mandag).

Endret av Nelly Pelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg midt i invitasjonsplanleggingen. Har hatt 1000 ideèr, men forkastet det meste etterhvert pga pris. Tror jeg har funnet ut hvordan jeg skal gjøre det nå, så skal bestille det jeg trenger. Eneste problemet er at jeg ikke har peiling på hva jeg skal skrive i invitasjonene, ingenting klinger perfekt :frown:

Edit

Nå har jeg bestilt off-White kort med slik "merkelig" utbretting, konvolutter, off white satinbånd, diverse lilla perler og cellofanposer. Eneste jeg mangler er en til type bånd i lilla/rosa, tråd til perler, sølv brads og papiret som skal være på innsiden(mønster og transparent). :danse:

Endret av Nelly Pelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alt til invitasjonene i boks :) Håper det kommer snart, klør i fingrene etter å komme igang....

Nå snuser jeg rundt for å få inspirasjon til bordkort, sanghefter, kirkeprogram ol. Dette er så morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan trening uke 13

Mandag: Spinning 60min

Tirsdag:Spinning

Onsdag: Gå tur (evt. skitur)

Torsdag: Styrke mage, armer, bryst, skuldre og rygg.

Fredag:Intervallspinn 60min

Lørdag: En eller annen aktivitet

Søndag: Gå tur 2timer (evt. skitur)

Endret av Nelly Pelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden snuser vi litt rundt etter bryllupsreise. Vi blir å reise at halv år etter bryllupet for å spare opp litt mer penger. Har tenkt på safari og strandliv i Afrika :) Det høres helt fantastisk ut, og ikke avskrekkende dyrt ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner materialet til invitasjonene å komme, spennende :) Gleder meg sååååå til å begynne arbeidet med dem. Forloveren min skal hjelpe meg.

Jeg har også bestilt meg litt forskjellige smykker fra e-bay, er veeeeeldig usikker på hva jeg skal bruke til kjolen, så det er greit å ha litt å velge i.

Jeg har bestandig vært bombesikker på at jeg ikke skal ha slør, men etter å ha sett modellen i kjolen med slør, så er jeg litt usikker. Kanskje jeg kjøper et billig ett og prøver litt med frisøren.

post-25328-1238149310_thumb.jpg

post-25328-1238149334_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å ha små organzaposer med ett eller annet til hver gjest. Tenkte å blande flere forskjellige typer, og etter en tur på e-bay sitter jeg her med en haug forskjellige poser.. Må prøve å få tak i noen rosa også. Ser at det lilla har tatt litt over...

Edit: Der var de rosa posene i boks :)

post-25328-1238149509_thumb.jpg

post-25328-1238149514_thumb.jpg

post-25328-1238149520_thumb.jpg

post-25328-1238149526_thumb.jpg

post-25328-1238149531_thumb.jpg

post-25328-1238158841_thumb.jpg

Endret av Nelly Pelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk takk :) Koselig at det er noen inne og titter :) Har lest litt i dagboken din også. Morsom bryllupsbok.

Ellers så er alt til invitasjonene dumpet ned i postkassen. Gleder meg til å ta fatt på skapeprosessen :) Det lilla armbåndet er også kommer, og det var såååååå søtt. Har lyst til å begynne å bruke det med en gang, men skal ikke bruke det før jeg evt skal bruke det i bryllupet :)

Ellers så går det dårlig med treningsplanen. Masse masse overtid på jobben og et vannvittig savn etter kjæresten gjør sitt. Men vekten går nedover pga dårlig matlyst og forholdsvis sunt kosthold :)

Leter for fullt etter sko, men de eneste jeg har fallt for koster så mye som 2700kr, og det er litt dyrt synes jeg. Men forloveden sier at man bare gifter seg en gang, så jeg skal bare slå til. Tror jeg må tenke meg litt mer om. Her er linken til skoene: De med organza

eller disse:

alternativ 2

Endret av Nelly Pelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...