Gå til innhold

selge bil når del 2 i vognkort mangler


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Del 2 i vognkortet finner vi ikke (??) Vegvesenet sa at vi måtte levere det inn for å få omregistrert bilen. (det er vi som selger) Vi har lastet ned fra statens vegvesen skjemaet "melding om kjøretøy som skifter eier" og både vi og kjøper har skrevet under på det. Hun tok det imot, men ville ha del 2 i vognkortet. Jeg dro hjem for å lete hjemme, kjøper har sett i bilen.

Skal ringe vegvesenet og høre, men slenger spm inn her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere ikke finner del 2 må eier av bilen melde dette tapt. Del 2 kan/skal brukes som salgsmelding og inneholder koder som andre ikke skal finne.

Fullmakt / legitimasjon:

Dersom tapsmeldingen leveres i skranken på en trafikkstasjon, skal den som melder tapet vise legitimasjon. Dersom tapsmeldingen sendes trafikkstasjonen, skal det vedlegges en kopi av legitimasjon på den som underskriver tapsmeldingen. Hvis tapsmeldingen underskrives av andre enn kjøretøyets eier, skal det i tillegg til kopi av legitimasjon vedlegges fullmakt til dette fra eieren.

Legitimasjonen blir makulert på trafikkstasjonen og det blir ikke registrert fødselsnummer.

http://www.vegvesen.no/binary?id=14981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det må leveres ja. Har lett og lett, men finner den ikke.

Takk for link.

Bilen er registrert på mannen min, men han reiser bort idag så jeg må levere denne i skranken i morgen. Tar kopi av hans leg og tar med en bekreftelse fra han på at dette stemmer og at jeg kan levere den. Har og med mitt leg.

Må vi også bekrefte på nytt i den bekreftelsen at bilen skal selges/er solgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har kjøpt en bil uten vognkort nå, han må bare troppe opp på statens vegvesen og få et nytt, da trenger man rammenummeret på bilen, slik at man ser den ikke er stjålet, og de fikser et nytt vognkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det må leveres ja. Har lett og lett, men finner den ikke.

Takk for link.

Bilen er registrert på mannen min, men han reiser bort idag så jeg må levere denne i skranken i morgen. Tar kopi av hans leg og tar med en bekreftelse fra han på at dette stemmer og at jeg kan levere den. Har og med mitt leg.

Må vi også bekrefte på nytt i den bekreftelsen at bilen skal selges/er solgt?

Det holder med salgsmeldingen dere har fylt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har kjøpt en bil uten vognkort nå, han må bare troppe opp på statens vegvesen og få et nytt, da trenger man rammenummeret på bilen, slik at man ser den ikke er stjålet, og de fikser et nytt vognkort.

Det er nok ikke så enkelt..... Hvis det er utskrevet vognkort del 2 på bilen, må del 2 eller tapsmelding for del 2 innleveres før nytt vognkort kan skrives ut til ny eier..

Men hvis det er en gammel bil med gammelt type vognkort, så er det nok at vanlig salsmelding er fylt ut.

Uansett så skrives ikke vognkort ut av Statens vegvesen, de har en ekstrern leverandør som skrive rut alle vognkort i hele landet, og de skriver bare ut vognkort to dager i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett så skrives ikke vognkort ut av Statens vegvesen, de har en ekstrern leverandør som skrive rut alle vognkort i hele landet, og de skriver bare ut vognkort to dager i uka...

Man får midlertidig vognkort over disk når tapsmelding innleveres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får midlertidig vognkort over disk når tapsmelding innleveres

Hvis vognkort del2 mangler for å fullføre eierskiftet, er det bare den som er registrert som eier som får midlertidig vognkort også.

Det er ikke nok å ha levert salgsmelding.

Hvis alt er i orden med omregistrering, dvs at vognkort del2 er innlevert, vognkort bestilt og man venter på originalt vognkort, DA kan man få midlertidig vognkort i ny eiers navn.

Men det er ikke et "ekte" vognkort. Man kan f.eks ikke kjøre i utlandet med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...