Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #1 Del Skrevet 17. april 2002 Hei Fant for litt siden ut at jeg er gravid, og har etter mye frem og tilbake bestemt meg for å ta abort.. Dette har ikke vært noen lett avgjørelse, og jeg vet det vil bli tøft fremover. Er ikke kommet lenger enn 5 uker på vei, så har hørt at man da kan få den såkalte "abortpillen". Lurte derfor på om det er noen andre som har gått gjennom det samme her og evt kan gi meg tips og råd..? Vet det er dumt å trekke økonomiske spørsmål inn i en sånn sak, men prismessig, er det forskjell på medikamentell- og kirurgisk metode? Og hva koster en medikamentell metode? Håper på svar.. -linn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #2 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg bare lurer på en ting: Hvorfor vil du ta abort? Jeg vet ikke om denne abortpillen. Men jeg tror den skal tas ganske tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #3 Del Skrevet 17. april 2002 Det skal ikke koste noe å ta abort i Norge. Det offentlige helsevesen tar seg av sånt. Henvend deg til en lege så fort som mulig og få mer informasjon om de ulike metodene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. april 2002 #4 Del Skrevet 17. april 2002 Hei Linn, beklager at jeg ikke så meldingen din før nå, når det er spørsmål om abort pleier jeg som regel og hoppe inn skjønner du. Abortpillen fungerer på følgende måte; Du kommer på sykehuset, får en pille som stopper utviklingen av fosteret så drar du hjem og kommer tilbake til sykehuset 2 dager etterpå. Da får du nye piller som gjør at det som er inni livmoren støtes ut. Det kan gjøre ganske vondt men du får smertestillende slik at du klarer deg fint. Etter utdrivingen slapper at du på sykehuset ett par timer før du drar hjem. Det er skjelden nødvendig med sykemelding selv om du er litt "sår" noen dager etterpå. Abortpillen er adskillig mer skånsom for kroppen din enn en kirurgisk abort for her gjør din egen kropp mesteparten av jobben selv. Men siden du allerede er 5 uker på vei bør du få opp farta, jo tidligere du får dette utført jo lettere går det (for kroppen din altså). Lykke til, og ikke bry deg om "anonym" sine yrtinger. Du trenger aldeles ikke forklare ovenfor noen her inne hvorfor du mener at dette er best. Dessverre er det slik på KG at når noen skriver om at de vil ta abort så blir endel svært provoserte. Beklagelig men slik er det bare. Enklte har ikke kommet lengre dessverre Uansett, lykke til Linn. Husk at det er smart og registrere seg, da kan du også sende private meldinger feks. til meg som ingen andre kan se hvis det er mer du lurer på. Så slipper du mer skittkasting fra folk som ikke har bedre og ta seg til. Milla *pro choice* 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #5 Del Skrevet 17. april 2002 Milla: Takk for positivt svar! =) -Linn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 17. april 2002 #6 Del Skrevet 17. april 2002 Anonym: jeg forstår deg hvordan du har det. Det å skulle bestemme seg for det ene eller det andre er et lite? helvete. Uansett det er forskjellige grunner til at man velger abort. Håper det går greit med deg iallfall!!! Til alle dere som blander dere: En hver kvinnes kropp er hennes kropp og hva som skjer med den er hennes valg!. Ingen må tro at det å ta abort er et enkelt valg- det er det ikke!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Gemini Skrevet 18. april 2002 #7 Del Skrevet 18. april 2002 Kontakt lege så fort som mulig, og de vil kontakte sykehuset for deg. Det kommer antageligvis ikke til å ta mange dagene før du får komme inn der til undersøkelse og samtale. Så blir det satt en dag hvor du skal komme inn til inngrepet. Det er ingen lett avgjørelse du har tatt, og jeg lyver om jeg sier at det føles lett etterpå. Kanskje fint om du har noen for å snakke med? Jeg føler med deg, ønsker deg alt godt og lykke til. Klem fra meg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #8 Del Skrevet 18. april 2002 Abortpillen må tas før uke 9 bare så en er klar over det. Ikke alle leger er begreistret for dette. Det kan ta mange timer fra man tar siste pillen til det er overstått og man må bli på sykehuset hele dagen. Mange leger mener derfor at inngrepet blir utført under narkose. Normalt kan man da reise hjem ca 2 timer etter inngrepet. Og man trenger som regel ingen smertestillende underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #9 Del Skrevet 18. april 2002 Jeg synes det er litt merkelig at abort skal forsvares så voldsomt, blir det snakk om at gravide røyker så er det fritt frem for skittkasting.Da har alle lov å slenge dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
symre Skrevet 22. april 2002 #10 Del Skrevet 22. april 2002 Full støtte til den originale Milla's innlegg! Flott at flere her kan noe om hva det spørres etter, og skjærer unna det som IKKE spørres etter - nemlig råd om abort/ikke abort. For eller imot abort kan eventuelt tas opp i et eget innlegg, dersom noen ønsker det - på lik linje med røyking! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #11 Del Skrevet 22. april 2002 Enig! Men er det virkelig sånn at staten dekker utgiftene ved abort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin Skrevet 22. april 2002 #12 Del Skrevet 22. april 2002 Det er helt riktig at det ikke koster noe å ta abort, uansett om det er kirurgisk eller ikke. Til Anonym: det er ikke vits å svare på ting det ikke blir spurt om. Hold din mening for deg selv imens, eller lag et nytt innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå