hilde1 Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Var i en annen by og handlet meg en tights for noen uker siden. Da jeg skulle ta den på meg nå såg jeg at alarmen fortsatt hang igjen, og det ser ikke ut som jeg får den av uten å ødelegge tightsen.. Tør heller ikke gå på en butikk her hjemme å spør om de kan hjelpe meg,da jeg ikke lenger har kvitteringen, og er redd de tror jeg har stjålet den Kan heller ikke reise tilbake til byen jeg kjøpte den i, og jeg er uansett like langt uten kvitteringen .. Hva skal jeg gjøre?
cilja Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Alarmen er jo en alarm, og burde ha hylt da du gikk ut av butikken med alarmen fremdeles paa klesplagget... Du faar proeve med avbitertang...
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Hva med å ringe butikken først og forklare situasjonen og spørre om de an hjelpe deg med å ta den av.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Alarmen er jo en alarm, og burde ha hylt da du gikk ut av butikken med alarmen fremdeles paa klesplagget... Du faar proeve med avbitertang... Alarmer kan også være defekte Å ta den av med avbitertang kommer til å ødelegge plagget. Ring til butikken, og forklar situasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Betalte du med kort? I så fall finner du jo betalingen i nettbanken og kan bruke denne som kvittering (kanskje)
hilde1 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2009 Takk for svar ja jeg betalte med kort,så jeg kan sikkert vise frem dette:) Jeg kjøpte den i en annen by, så det blir litt vanskelig å be dem om å hjelpe meg, siden jeg ikke kan reise dit på noen mnd..
Arwen Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Hvis du har en veldig sterk magnet liggende kan det hende du får den av, de fleste alarmer jeg har vært borti tas av med det. Legg en magnet på motsatt side av der den knotten sitter. Er forresten ikke alltid kjeder har samme alarmsystem, så det er ikke sikkert de får hjulpet deg selv om du går til samme kjede. Det hendte folk kom med alarm og kvittering fra andre butikker hos oss, og så lenge de hadde kvittering så prøvde vi alltid å hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Var i en annen by og handlet meg en tights for noen uker siden. Da jeg skulle ta den på meg nå såg jeg at alarmen fortsatt hang igjen, og det ser ikke ut som jeg får den av uten å ødelegge tightsen.. Tør heller ikke gå på en butikk her hjemme å spør om de kan hjelpe meg,da jeg ikke lenger har kvitteringen, og er redd de tror jeg har stjålet den Kan heller ikke reise tilbake til byen jeg kjøpte den i, og jeg er uansett like langt uten kvitteringen .. Hva skal jeg gjøre? Har du betalt med kort,så kan du skrive ut fra nett. Jeg har ikke turd å dra til en butikk med dette uten kvittering. Skjedde meg en gang også. Dette var i Frankrike. Kom hjem med et klesplagg, så oppdager jeg at alrmen var på. Takker for at den ikke ulte ved utgangen...kan jo ikke språket engang. heldigvis så fik jeg hjelp, og det ikke var fARVEAMPULL I
linel Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 Har opplevd akkurat det samme som deg! Kjøpte noen kjempestilige bukser i en by 2,5 timer fra der jeg bor, og når jeg kom hjem, satt alarmen på. Hadde heldigvis kvitteringen jeg, da.. Ringte til butikken, og de var kjempebehjelpelige! De ville jeg skulle sende buksa til dem, så skulle de betale frakt og alt! Men saken var den at buksa (som jeg synes var uimotståelig tøff) skulle brukes på et julebord samme helga... Så hadde liksom ikke tid til å sende den i retur! :gjeiper: Men det jeg avtalte med dem var at jeg skulle ta med buksa og kvittering, og stikke innom de klesbutikkene her jeg bor for å høre om de kunne fjerne alarmen, og hvis betjeningen ble i tvil, så kunne de bare ringe butikken jeg hadde kjøpt buksa i så skulle de bekrefte det MEN ingen av butikkene hadde jo samme alarmsystem.. Men, så har jeg en handymansambo som klarte å få av alarmen, tror det var en avbitertang han brukte.. Så ikke når han gjorde det MEN! Før du prøver å fjerne alarmen må du forsikre deg om at ikke det er sånn fargestoff inn den som ødelegger klærne!
Gjest Catwoman Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Har opplevd det samme som deg. Hadde vært i en annen by og handlet, så fikk ikke reist tilbake dit. Men gikk innom samme butikk her jeg bor -( hadde heldigvis kviteringen, så slapp jeg å føle meg som en tyv.) Men de hadde annet alarm-system, så de kunne ikke hjelpe meg. Så da tok jeg runden innom flere klesbutikker, til jeg fant en som hadde samme alarmsystem og kunne fjerne den for meg. Det var ikke noe problem - bortsett fra at jeg måtte innom mange butikker før jeg faktisk fant en som brukte samme type alarmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå