Gå til innhold

Hvor i london er det billig å handle klær?


fløtepia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Primark, enden av oxford street. Men kvaliteten er ikke så god, da. Man bør i allefall sjekke at knappene er sydd på ordentlig og så videre. Likevel har de mange basisplagg som er utrolig billige. Jeg pleier å kjøpe strømpebukser, hansker og slikt der. Stor bygning, fylt til randen av folk på jakt etter billige klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare støtte opp om Primark, men som i det andre innlegget, sjekk at alt er som det skal før du kjøper :) Når det er sagt, så kjøpte jeg en dongeribukse der for snart 2 år siden til £12, og den har skikkelig bra kvalitet, i motsetning til dongeribukser som jeg har betalt over 600 kr for og som blir slitt i løpet av 1 år!

Andre steder med billige klær er New Look, ikke langt fra Primark på Oxford Street. For sånne som meg som ikke bor i Oslo, så er besøk på Zara og Mango også et "must" når jeg er i London.

Det skader jo heller ikke å ta en tur til Camden og Spitalfields Market, man kan finne mye der, men det er ikke alltid så billig som man skulle ønske.

Nei, nå kjenner jeg at jeg trenger en Londontur! God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Helene_*

Ta tuben til Marble Arch, da har du Primark på ene siden av veien og New Look på andre siden av veien. Jeg har faktisk aldri opplevd denne utrolige dårlige kvaliteten på Primark, og da har jeg shoppet der 2-3 ganger i året i 4 år. Ja, noe er ikke super kvalitet, men når du får en topp til 3 pund så overlever du det.

Ellers er TK Maxx kjempebra. Det er en outlet butikk med mye forskjellig. Jeg pleier å handle på den i Hammersmith, men de har visst åpnet en rett i nærheten av tubestasjonen High Street Kensington også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primark er flott, men pass på å ihvertfall ikke dra dit på en lørdag! Det er så sinnsykt mange mennesker der til alle tider at man blir helt gal. Et tips er å komme når det åpner om morgenen på en ukedag. (Det står alltid folk å vente utenfor!) Da får man ihvertfall en time uten kaos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for mange gode tips :D alle er notert og skal besøkes når jeg skal til london i sommer :D gleeeeder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

New Look, gode og fine klær (fantastiske jeans) til en helt okey penge, rundt H&M priser om jeg ikke husker helt feil. Oxford street. Også mye sko og mye fint og billig undertøy av overraskende god kvalitet.

Top Shop, flaggbutikken deres ligger helt i andre enden av Oxford street. Tre (fire hvis man regner med manneavdelinger) etasjer fulle av klær. Top Shop varierer i priser, fordi de fører mange forskjellige designere og merker. Jeg anbefaler å sette av en egen dag til Top Shop...

Ourban Outfitters og American Apparel ligger også i Oxford Street, enda lenger ned enn Top Shop igjen. AA har kun basicplagg, men gud for en kvalitet i forhold til pris! Ikke la "åttitalls"utseendet til butikken skremme deg. Der får du gensere, t-skjorter, singleter, tights, cardigans osv osv i alle former og farger. Urban Outfitters er fantastiske butikker med en vill blanding av second hand, vintage og nytt design.

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være enormt mye salg i London om sommeren, så da kan man jo være heldig :) Jeg var der i begynnelsen av august et år, da var salget på siste innspurt, men fant masse fint på bl.a. fcuk til 50-70% off, selv om det var litt utplukka endel steder.

Riktig god tur, jeg er ikke misunnelig i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til London om 2 uker ( :hoppe: ) og lurer på om disse butikkene er vanskelige å finne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Alt jeg har nevnt ligger i Oxford street. Men dropp pumpsene, Oxford street er laaaaaaaaaaaaaang, du trenger behagelige sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Alt jeg har nevnt ligger i Oxford street. Men dropp pumpsene, Oxford street er laaaaaaaaaaaaaang, du trenger behagelige sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan
Alt jeg har nevnt ligger i Oxford street. Men dropp pumpsene, Oxford street er laaaaaaaaaaaaaang, du trenger behagelige sko.

Må si meg enig i denne! Vi var i London i 3 dager, og jeg tror aldri jeg har gått så mye på 3 dager før. Gode sko er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal til London om 2 uker ( :hoppe: ) og lurer på om disse butikkene er vanskelige å finne?

Så det var en tidligere som nevnte Marble Arch t-bane stasjon. Det er et utmerket utgangspunkt! Ta t-banen dit, begynn med et besøk på Primark og så er det bare å jobbe seg nedover Oxford Street.

New Look og Jane Norman ligger på andre siden av gaten enn Primark. På vei nedover mot Oxford Circus så passerer man også Selfridges (dyrt, men fantastisk kjøpesenter, må oppleves!) og flere GAP, French Connection, Zara osv.

God fornøyelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...