Gå til innhold

Røde flekker ved stress, alkohol osv.


Modic

Anbefalte innlegg

Har noen funne ut en god løsning på dette problemet?:) og hvordan gikk det i brylløpet?

Har slitt med desse røde utsletta nå det siste året. Har alltid blitt lett rød i ansiktet, og når jeg trener er jeg helt rosa! Men det er desse utsletta jeg får når jeg stresser, og spesielt drikker, som plager meg mest. Med en gang jeg kommer på vors og begynner å drikke plopper de opp på halsen , armene og brystkassen min. De klør ikke eller noe, men jeg merker at de er litt varmere enn resten av huden min, og de er forferdelig stygge! Får alltid spørsmål om hva jeg har gjort meg, og det er ikke noe gøy:/

Etter at jeg går ut av dysjen flammer hele ansiktet mitt opp. Kan ikke sminke meg med en gang, for er så rød. og aldrig i livet om jeg dysjer på offentlige plasser slik jeg ser ut i huden. folk hadde jo fått sjokk. sliter og med utrolig fuktfattig hud. nesen er alltid tørr, og det er resten av ansiktet, ørene og hodebunnen og.

dette ødelegger livskvaliteten mi utrolig mye. har dårlig nok selvtillit og tro på meg selv fra før av. trenger virkelig hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Fortsetter under...

Noen som har funnet noen gode løsninger? Jeg har samme problemet, å vil veldig gjerne bli kvitt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest rødflekket

Godt jeg ikke er alene!

Slitt med problemet i flere år nå. Alt fra å prate med en fremmed person til å ha sex fører til røde flekker spesielt på bryst og hals, men også ansiktet. Flekkene kan vedvare en god stud etter at pulsen går ned.

Forebyggende:

Det som hjelper for med er å ikke ha for mye varme klær på meg når jeg vet jeg skal sosialisere med folk jeg ikke kjenner så godt, fordi jeg tenker at kroppen ikke trenger å bli unødvendig varm. Tar ofte på meg et skjerf i halsen spesielt hvis jeg sitter i et møte eller skal ha et foredrag. Jeg bruker et pudder som har mer grønn-gul-toner i seg i stedet for røde toner, slik at det motvirker rødtonen i huden (spør i en sminkebutikk som vet sitt fag).

Jeg er fryktelig glad i spesielt rødvin og sterkt krydret mat, men vet at dette kan by på problemer. Prøver derfor å unngå dette hvis jeg skal på fest/selskap.

Når det har skjedd:

Å holde en kald klut over områdene kan hjelpe litt.

Prøve å stresse ned ved å gjøre avslapningsteknikker, som å puste dypt sette seg ned.

Ha alltid litt pudder i veska, som kan påføres de røde flekkene.

Drikk iskaldt vann, gjerne med isbiter.

Tror noe av årsaken til at jeg får disse flekkene kan være at jeg har generelt tynn hud i ansiktet og på brystet, har f.eks til vanlig veldig røde lepper, og når jeg trener blir jeg nærmest knæsj lilla i ansiktet. Når pulsen øker, øker størrelsen på blodårene rett under huden, og dette syns rett og slett mer på meg enn på andre. Prøver å akseptere at jeg bare er sånn, og gjør alt for å unngå stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Hei alle sammen.

Hei alle sammen, jeg har hatt dette problemt i 2 år nå og jeg har testa ut litt på kropen min. Jeg får detta når jeg streser eller bare blir får varm. Jeg kaller det varmskjokk, når jeg får det blir jeg drit sterk! jeg kan løfte biler og hoppe fra tak til tak..ok det hvar kødd. Jeg har 2 Løstninger enten bli kald eller varm velg en side. varme siden ble jeg vant til og bli varm trente push ups og spiste sunt dusjent i exstra varmt vann, den første 1,5 uken hvar det jevelig fikk varmeutslett hele tiden av dusj push ups ect, men etter det hadde jeg ikke varmeutslett i 2 månder! kunne stresse dusje trene uten varmesjokk helt vidunderlig! men etter det bynte jeg og bli lazy og så fikk jeg de i gjen da sa jeg bare ut FUCK! ikke kødde med meg kropp! vi trenger teamwork! En ting til, BRUK SOLARIUM! hjelper jevelig når du skal bli vant til varme!

Metode 2 klade siden. Så jeg ble veldig vant til og site i kulde jeg spillte World of warcraft en stund og da inne på romet mitt sat jeg kanskje i 10 grader, var iskalt men når du sitter lenge nok så blir du vant til det. jeg drakk mye kalt vann klede meg ikke mye varmet vennene mine var drit sjokkert siden jeg hadde nesten ingen ting på meg av varme klær mitt i vinteren, jeg hvar så kald at varmesjokk kunne ikke røre meg! hvar aldri førkjøla heller ganske awesome tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Ååå, så godt jeg fant en tråd om dette! Har det helt likt og er drit lei disse kommentarene: "Åh herregud hybelkaninen, se på halsen din!!!" "Oi, hva har skjedd med armene dine?!" osv. Noen som har funnet ut hva som hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Sliter med samme problem. Ingen som har funnet ut hva det er? Og evt. hva som kan hjelpe mot dette?

Anonymous poster hash: c2c32...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Hei, ser denne linken har eksistert en stund så tenker jeg skyter min "kunnskap" i tilfelle noen ser det:)
Jeg har akkurat samme problem. Rød i ansiktet og på brystet etter dusj, når jeg blir nervøs osv. Klør som regel ikke og forsvinner samme dag. Jeg har mest problemer når det gjelder alkohol, så fort jeg rører en pils tar det 10 min så er ansiktet rødt på de samme stedene hver gang. Det positive med meg når det gjelder alkohol er at det som regel forsvinner etter 30-40 min (etter jeg har kjøla meg ned litt osv). Så min vane ble til at jeg alltid tok en øl eller 2 føre jeg dro på vorspiel, og det hjalp veldig.
Grunnen til at jeg svarer her er fordi for noen år siden skulle jeg i bursdag til vennen min, og jeg dukket opp litt tidlig. Da snakket vi fort om hvor fyllesyke vi kommer til å bli i morgen:P Da ga han meg "Cetirizin Sandoz". altså helt vanlig allergi tablett, fordi han påstod at hvis du tok den ble du ikke fyllesyk (noe han faktisk hadde rett i). Så lang historie kort, jeg ble ikke rød etter 2 piller av den typen.
Jeg tenkte selvfølgelig at jeg kanskje bare hadde flaks, så prøvde jeg det mer og det kom aldri igjen.
Første jeg gjorde var å dra til fastlegen å få det på resept. Forklarte rett og slett akkurat som jeg gjorde her, og han sa de pillene ikke var farlige i det hele tatt så det var ikke noe problem, du kan forøvrig få de reseptfrie også tror jeg.
Nå skal ikke jeg gi dere altfor høye forhåpninger, brått er det en placebo effekt for meg siden jeg mentalt tror på det etter første gangen, men det funker 100% for meg og får det kun etter en varm dusj, noe jeg kan leve med.
Tar kun de pillene når jeg drikker sosialt, vil ikke anbefale folk å ta de hver dag.
Håper det fungerer hvis dere prøver, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Stresser for tiden og har hele ansiktet fullt av desse flekkene, har vel ikke hjulpet at jeg har tatt noen drinker for å roe meg ned heller!

Anonymkode: 5a6b2...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg får det på armene og ribbeina etter jeg har dusjet. Er det farlig? 

Anonymkode: 05bdc...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg har dette problemet, men bare når jeg skal holde presentasjoner eller har møter med noen jeg er litt nervøse rundt. Skulle ha et skype-møte med en potensiell arbeidsgiver i stad, og allerede mens jeg satt og forberedte meg var hele halsen og brystet helt rødflammet. Som om det ikke er tydelig nok at jeg er nervøs fra før, så må kroppen sende ut et så sterkt signal liksom :P

Har noen andre det samme problemet, og er det noen som har råd for å fikse det? For meg skjer det altså bare når jeg er litt nervøs eller stresset i sosiale sammenhenger.

Anonymkode: 196cd...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at mirvaso hjelper, en krem som skal fjerne all rødhet i løpet av en halvtime. Tror egentlig det er psykisk, for jeg får disse flekkene ofte i stressende situasjoner. Jeg blir veldig nervøs blant folk og særlig i situasjoner hvor jeg ikke har kontroll. Trodde det hadde med temperatur å gjøre, men tror egentlig det spiller liten rolle. Har kledd meg i mindre klær, men det hjelper ikke pga reaksjonen skjer i kroppen uavhengig. 

Det hjelper for meg om jeg er trøtt og/eller sulten, har på meg komfortable klær eller har noe som distraherer meg. 

Anonymkode: 50f1f...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...