Siiw Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 hei...! jeg er veldig imot dyremishandling og alt som følger med...! men nå ser jeg ut til og bli dyremishandler;'( jeg har en chinchilla, og når jeg skulle fange han istad så gikk han under et tv bord - og holdt halen hannes! trodde ikke jeg holdt hardt og så plutselig holdt jeg tuppen av halen hannes i hånda! og med det fulgte det noen tråder/nerver! og jeg er så lei meg for det..! og får ikke tatt han til dyrlege før i morgen!! og jeg vet ikke om det er livsfarlig! men bare tenke meg smerten han har! og det blør! men ikke sånn fossblør! jeg er så redd for han! og glad ihan! og jeg tror jeg skal prøve og finne et nytt hjem til han!.. kan ikke bo her han lider...! og det er så fælt!
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Det var et uhell, var det ikke? Så sant du ikke har tenkt til fortsette å dra han i halen, så er det da ikke nødvendig og omplassere han... Ellers har jeg ingen erfarning med chincilla, og vet ingenting om deres anatomi, men siden faktisk en del av halen falt av så kan det jo tenkes at den er laget slik av hensyn til forsvar ute i naturen... At dersom den blir angrepet i halen så har den evnen til å slippe deler av den f. eks... Uansett, den blir helt sikkert bra igjen, og imellomtiden så kan du skjemme han litt bort synes jeg...
Telys Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Chinchillaen er i slekt med Degusen. Og degusene slipper halen sin om noen holder dem fast. Men vet ikke helt om chinchillaen gjør det samme,men det virker jo nesten slik,for det skal jo faktisk litt til for å rive av litt av halen. Chinchilla skal man holde i halen,ikke på tuppen,men inderst ved haleroten. Og man skal ikke bare holde i halen,man skal også støtte opp kroppen. Du kan trygt beholde chinchillaen din,det var et uhell,slikt skjer! Men du må bare være litt mer oppmerksom på det neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå