Gå til innhold

" Ekskjerringer, la oss være i fred "


Kisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det står ingenting galt her, men avsporinger kan medføre behov for rydding, og ettersom jeg er en av de som har bidratt mest i så måte, ba jeg moddene om å se over og vurdere om det er behov for rydding. ;)

Så er det opp til moderator å foreta den endelige avgjørelsen.

Jeg håper at skal aldri se deg her igjen! Du er ikke velkommen lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Det er det heldigvis ikke du som bestemmer.

Selfølgelig ikke jeg som bestemmer men dere virker altfor jævlige... Finn et annet sted å blåse ut sine frustrasjoner.Dette er mitt emne og dere har skapt masse tull her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Selfølgelig ikke jeg som bestemmer men dere virker altfor jævlige... Finn et annet sted å blåse ut sine frustrasjoner.Dette er mitt emne og dere har skapt masse tull her...

Jeg har da ikke skapt masse tull her. Jeg svarer deg, og bare fodi jeg er helt uenig med deg så skal jeg holde meg unna? Nei noen trenger tydeligv is å fortelle deg hvordan ting er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke skapt masse tull her. Jeg svarer deg, og bare fodi jeg er helt uenig med deg så skal jeg holde meg unna? Nei noen trenger tydeligv is å fortelle deg hvordan ting er...

HELDIGVIS,det finnes mange som er enige med meg!

Unnskyld,mulig at jeg var ufin.Dette er ikke din feil.Jeg bare ble så forbannet at noen sitter og bestemmer her at emnet skal ryddes...Hva er vits å diskutere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
HELDIGVIS,det finnes mange som er enige med meg!

Unnskyld,mulig at jeg var ufin.Dette er ikke din feil.Jeg bare ble så forbannet at noen sitter og bestemmer her at emnet skal ryddes...Hva er vits å diskutere da?

jeg har ikke nevnt noe om rydding, så da lar du det gå utover feil person.

Jo dette er et diskusjonsforum, og du må derfor tåle å høre at folk er uenige i hvordan du håndterer denne situasjonen uten å angripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel. :eeeh: Hvor hjemler du det?

Sorry,du er så barnslig...

1)Når man har sex og tror at alt OK med prevansjon og senere damen ble plutselig gravid...No comments!

2)Når to mennesker elsker hverandre og planlegger å ha barn og lagger dette barn FRIVILLIG...Det er noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at skal aldri se deg her igjen! Du er ikke velkommen lenger!

Det var da et veldig modent og reflektert utsagn. Du befinner deg på et diskusjonsforum og da bør man ta høyde for at følgende kan skje:

1. Avsporinger forekommer. I dette tilfellet har både jeg og du vært aktive. Det har ført til noen interessante diskusjoner som også, for min del, har vært lærerike. Du har selv vært med på å diskutere med meg, noe som gjør deg like medskyldig i avsporingen.

2. Mennesker har forskjellig syn på det meste her i livet, og derav kan uenighet oppstå. Dette er ikke et forum hvor alle er pålagt å si seg enig i alt som blir skrevet, og således kan heller ikke trådstartere forvente at folk skal jatte med og si seg enige i ett og alt. Slik fungerer det da ikke i samfunnet heller.

3: Trådstartere eier ikke tråden. Dersom avsporingene plaget deg, kunne du selv bedt om en rydding.

Selv om vi er veldig uenige, har jeg opp til flere ganger sagt at jeg tror du gjør en god jobb som stemor. Dette har du gjerne valgt å overse, og i noen av dine aller siste utsagn dømmer du mennesker som ikke nødvendigvis stryker deg medhårs som jævlige. Hvorfor er vi det? Fordi vi er uenige med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry,du er så barnslig...

1)Når man har sex og tror at alt OK med prevansjon og senere damen ble plutselig gravid...No comments!

2)Når to mennesker elsker hverandre og planlegger å ha barn og lagger dette barn FRIVILLIG...Det er noe annet!

Når noen kommer med en påstand om at barn som blir til bare ved sex MÅ tas bort, da velger jeg å spørre hvorfor. Hvor står det at det MÅ tas bort? Abort er en avgjørelse som ikke skal tas lett på.

Er ikke prevensjon like fullt mannens ansvar? Man kan også bli gravid til tross for prevensjon. Det er som regel ikke slik at Den Slemme Kvinnen sprer sine ben og planlegger fra første stund at nå skal jeg lure Den Dumme Mann til sengs, slik at jeg blir gravid og får penger av mannen.

Er man i stand til å ha sex, bør man også være voksen nok til å ta eventuelle konsekvenser av sex.

Det er klart at det ideelle er at barn blir til når to mennesker som elsker hverandre ønsker å ta det i mot. Planlagt eller ikke. Dog kan samlivsbrudd også skje etter barnet er kommet til verden. Da har denne før omtalte kjærligheten kjølnet, men ansvaret er der like fullt. Det selv om bruddet aldri er så stygt og konfliktfullt. Hva skjer med barnet da? Er dette også et av disse tilfellene som Den Slemme Kvinnen har planlagt ned til minste detalj, og fra første stund? Har ikke mannen også et ansvar her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Du kan slappe av og trenger ikke å delta i diskusjoner her!

Tror det er du som trenger å slappe av. Gå til en psykolog eller noe og få ut raseriet ditt.. Du må tåle at andre har andre meninger enn deg. Dette er en diskusjon, folk har ulike meninger. Grow up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Når noen kommer med en påstand om at barn som blir til bare ved sex MÅ tas bort, da velger jeg å spørre hvorfor. Hvor står det at det MÅ tas bort? Abort er en avgjørelse som ikke skal tas lett på.

Er ikke prevensjon like fullt mannens ansvar? Man kan også bli gravid til tross for prevensjon. Det er som regel ikke slik at Den Slemme Kvinnen sprer sine ben og planlegger fra første stund at nå skal jeg lure Den Dumme Mann til sengs, slik at jeg blir gravid og får penger av mannen.

Er man i stand til å ha sex, bør man også være voksen nok til å ta eventuelle konsekvenser av sex.

Det er klart at det ideelle er at barn blir til når to mennesker som elsker hverandre ønsker å ta det i mot. Planlagt eller ikke. Dog kan samlivsbrudd også skje etter barnet er kommet til verden. Da har denne før omtalte kjærligheten kjølnet, men ansvaret er der like fullt. Det selv om bruddet aldri er så stygt og konfliktfullt. Hva skjer med barnet da? Er dette også et av disse tilfellene som Den Slemme Kvinnen har planlagt ned til minste detalj, og fra første stund? Har ikke mannen også et ansvar her?

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hopeful

Selvfølgelig er man knyttet til dem man har barn med resten av livet. Man trenger nødvendigvis ikke ha et godt forhold, men som tidligere skrevet her så er det jo en rekke begivenheter som knytter en sammen gjennom barnas liv. dåp, konfirmasjon, bryllup, første skoledag, foreldresamtaler, skoleavslutninger, osv osv.. Og når man gjerne blir besteforeldre så er det samme rulla en, to og gjerne tre ganger til!

Jeg har selv skilte foreldre, og må si jeg hadde blitt svært skuffet hvis en av mine foreldre ikke hadde stilt opp i f.eks konfirmasjonen min, eller nå når jeg skal gifte meg i år. Foreldrene mine har hatt en godt samarbeid i alle år, og det er noe jeg verdsetter høyt. Jeg har aldri vært nødt til å høre dem slenge dritt om den andre parten, og har det vært noe spesielt har de begge stilt opp. Det er ikke barnas feil at foreldrene ikke kan leve sammen. Samlivsbrudd er tungt, men jeg synes alle foreldre burde sørge for et godt samarbeid for barnas del. Planlagt barn eller ikke. Når barnet først er der, er det både mor og far sitt.

Og man trenger samarbeid selv om barna er så store at de kan kommunisere selv, i forhold til grensesetting, osv.

Og til deg TS: Uansett om man bor mest hos mor eller far, er begge steder hjem. Hvis mannen din er så lite opptatt av barnet sitt og synes det er en plikt, ville jeg tenkt meg grundig om før jeg evt fikk barn med han. Tenk om du blir gravid og dere skull splitte opp?? Da håper jeg at barnet ditt evt får en stemor som aksepterer at mannen din har et barn fra før, og at gjør sitt beste for at barnet skal føle seg hjemme hos dem når han/hun er der!!

Og hvis du ikke vil ha debattert saken din, så foreslår jeg at du ikke skriver på et diskusjonsforum neste gang, men velger å blogge om dine frustrasjoner!!! Eller kanskje kjøper deg en dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_akk_*
Og til deg TS: Uansett om man bor mest hos mor eller far, er begge steder hjem. Hvis mannen din er så lite opptatt av barnet sitt og synes det er en plikt, ville jeg tenkt meg grundig om før jeg evt fikk barn med han. Tenk om du blir gravid og dere skull splitte opp??

Da sier han bare til neste dame at eksen har lurt han til å bli far, alt for å stille seg selv i mest mulig positivt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Miss_*

Jeg er også en stemor, men hater ordet...

I min situasjon er denne eksdamen en virkelig hykler og manipulerende.

De har hatt 50-50 i noen par år (barnet er 5 år). Men ikke på papir, det nekter hun.

For nav så er hun alenemor, hun får dobbel barnebidrag, skatteklasse 2. Hun får alle ”godene” som alenemødre får, og i tillegg må faren betale for halve barnehagen. Lurer på hva nav hadde sagt?? ?… hun snylter på staten.

Hun truer faren stadig på at hun ikke skal fjerne de 50 % fra han, fordi hun ønsker mer tid med barnet. Men i de to årene vi har vært sammen, har hun aldri vært villig til å kunne ta en ekstra dag, eller bytte dag som ikke er hennes dager. Hun er så hykler, har aldri møtt henne, men bare tanken på henne blir jeg virkelig provosert .

Hun driver stadig å påminne min samboer at han ikke må glemme hun, barnet og han er en liten familie og at de kommer alltid til å være det.

Jeg prøver ikke og ønsker heller ikke, å spille en mor for barnet, men kun en annen voksen person som ungen kan forholde seg til. Jeg er blitt glad i barnet og ønsker barnet det beste.

Nei, dette er ikke lett til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke din kjære ta opp dette med Nav på egenhånd? Gi beskjed om at hun er en trygdesvindler, og dermed også en lovbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Miss_*
Hvorfor kan ikke din kjære ta opp dette med Nav på egenhånd? Gi beskjed om at hun er en trygdesvindler, og dermed også en lovbryter.

Faren tror på det hun sier, at hun skal ta fra han de 50% og han frykter vel for det regner jeg med. Han er feig , og jeg begynner å bli lei av det snart merker jeg :nei: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ingen som helst form for samværsavtale? Da tror jeg jammen jeg ville snakket med det nærmeste familivernkontoret, om ikke annet så for å få noen råd.

Det er ikke ok at noen bruker trusler om å nekte samvær med eget barn. Hverken for den andre forelderen, eller barnet som blir gjenstand for et ufint maktspill. Jeg skjønner godt at din kjære er bekymret. De færreste samværsforeldre vil miste ungene sine.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da et veldig modent og reflektert utsagn. Du befinner deg på et diskusjonsforum og da bør man ta høyde for at følgende kan skje:

1. Avsporinger forekommer. I dette tilfellet har både jeg og du vært aktive. Det har ført til noen interessante diskusjoner som også, for min del, har vært lærerike. Du har selv vært med på å diskutere med meg, noe som gjør deg like medskyldig i avsporingen.

2. Mennesker har forskjellig syn på det meste her i livet, og derav kan uenighet oppstå. Dette er ikke et forum hvor alle er pålagt å si seg enig i alt som blir skrevet, og således kan heller ikke trådstartere forvente at folk skal jatte med og si seg enige i ett og alt. Slik fungerer det da ikke i samfunnet heller.

3: Trådstartere eier ikke tråden. Dersom avsporingene plaget deg, kunne du selv bedt om en rydding.

Selv om vi er veldig uenige, har jeg opp til flere ganger sagt at jeg tror du gjør en god jobb som stemor. Dette har du gjerne valgt å overse, og i noen av dine aller siste utsagn dømmer du mennesker som ikke nødvendigvis stryker deg medhårs som jævlige. Hvorfor er vi det? Fordi vi er uenige med deg?

Hei.

Jeg må bare beklage oppføringen min... Ble veldig sur for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...