Gå til innhold

hund eiere, føl en ansvar når dere har en hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo,,,

i dag er en trist dag, i går var jeg ute å gjikk en tur med mine to hunder, har dem altid å band, får jeg vet at mange kan være redde når to hunder kommer løpene mot andre så der viser jeg hensyn,

jeg gjikk å ante ingen fare, så ut av skogen kom en hund, så ikke eieren før lenge etter, føltest sån da,

min han hund, liker ikke andre han hunder noe som er normalt, for mange, så da kan dere tenke dere hva som skjedde, den framende hunden var å en gutt å det ble en voldsom slåst kamp. jeg hadde også den andre hunden i band, ble helt mål løs, så greide ikke å hjelpe gutten min,så kom eieren, han prøvet å få vekk sin hund, han er jo så snill sa han, men liker ikke andre han hunder han heller. hvorfor slippe den løs å en lysløpe da?? så ga den andre hunden seg, da lå min stille på bakken,mannen sa at det ikke har skjedd før å håpet på at, den ikke var veldig skada, å at jeg måtte til dyrlegen,, som jeg ikke viste det,

han er tung ca 25 kilo måtte jeg bære, å slapp var han for han var helt rolig, å slapp,fikk rinkt til noen som hente oss på pakeringplassen,

men vi var får sene, hunden min lot seg ikke redde, den er nå på evig jakt, marker, to år ble han

så jeg lurer på hvorfor dere ikke kan slippe hundene deres, på kontrolerte plasser, når dere lufter hundene,

tar ikke alle under en kam, mange vister hensyn, men desverre er det mange som nesten ikke bryr seg,

jeg ville bare skrive dette så folk kan få opp øyene å tenke litt, uansett hvor snil hunden er så kan såne ting skje

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist å høre om. Men andre hundeeiere har du dessverre ikke kontroll over, og noen går med løse hunder de ikke har innkalling på. Det man gjør da er å slippe sin egen hund sånn at hundene har mulighet til å bruke kroppsspråket. Da skjer det skjelden noe alvorlig, de har jo mulighet til å skape fysisk avstand mellom seg. Jeg utsetter ikke min hund for løse hunder mens han er i bånd, da er jeg heller snar til å slippe han.

Skrevet

Veldig trist å høre om hunden din, sånt er bestandig fælt. Jeg hadde nok tatt kontakt med denne hundeeieren om jeg hadde kunnet og fortalt han hva som skjedde med hunden din, at hunden din faktisk døde av skadene hans hund påførte din...da hadde han vel neppe sluppet løs hundene sine uten at han er helt sikker på at det ikke er andre folk i nærheten. Sånne ulykker skjer desverre altfor ofte fordi hundeierene tror de har full kontroll. Selv vet jeg at hunden min kan være vimsete og hører ikke 100% på meg bestandig og jeg slipper han aldri løs på steder hvor det kan være andre folk.

Skrevet

Hvis din hund døde av skader som ble påført av den andre hunden, så håper jeg han som eide den bikkja har vett til å avlive den, mener nå jeg.

Skrevet

Vet dere at hannhunder sjeldent sloss for å drepe hverandre? Som regel slåss de bare for å avgjøre hvem som er sjef, og med en gang den ene overgir seg er kampen over.

Jeg har selv hatt hannhund, og i de slosskampene som har vært har det aldri vært skader på noen av hundene. Men så har vi som eiere aldri brutt inn i slosskampen heller. Rett og slett fordi dette kan forverre det hele.

Er man så uheldig å møte en løs hannhund når man lufter sin hannhund i bånd, er det beste tips å slippe sin egen hund også.

Skrevet

:smilyblomst: sitter her å gråter over historien din,

håper den andre hunden ble avlivet :(

Skrevet

Fælt å høre om hunden din. Jeg opplevde det samme forrige dagen her...Hadde hunden min i bånd og en annen hanhund kom stormende mot min. Det gikk heldigvis bra, men jeg fikk meg en skrekk da en stor hund kom løpende knurrende mot min med eieren stående LANGT unna og ropte og ropte uten noe form for kontroll. Tror jeg har opplevd dette omtrent 4 ganger siden vi fikk hunden vår for ett år siden, så det er mange som ikke har store kontrollen på hunden sin desverre. Jeg er en av dem som ikke får min inn på innkalling, og derfor har jeg han i bånd, enkelt og greit.

Håper det går bra med deg :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...