Gå til innhold

flere katter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 13 år gammel kastrert hannkatt og hentet oss ei litta tulle i januar i fjor. disse to kattene går ikke sammen. den elste har altid hvert litt sær... nå venter lille trollet kattunger hvilken dag som helst. jeg lurer på om det er greit å beholde en kattunge jente. hun skal stereliseres når ungene er født. jeg har et håp om at de da vil få glede av hverandre. det har ikke de to vi har nå. vi har stort hus og hage med katteluke ut så de behøver ikke å omgås gamlefar hvis de ikke vil. Lille frøkna er ikke så redd så hun bryr seg lik null om han freser på henne. hva mener dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan aldri vite hvordan dette vil gå, kattemoren vil ofte støtte ungene fra seg når de blir gamle nok, da også om det er bare èn, men i noen tilfeller kan de bli veldig kjælne med den siste kattungen når de andre er gitt bort. Jeg håper du isåfall skal sterilisere både mor og datter? Tro meg, det finnes nok kattunger der ute. For fire år siden fikk jeg en kattepus og når hun var rundt halvåret gammel fikk vi oss en hann-kattunge i hus og de fant tonen fort og er gode venner nå. Jeg vet ikke hvor gode venner de hadde vært om det hadde vært en hunn-kattunge jeg hadde tatt med meg hjem, de blir ofte rivaler når kattungen ikke er kattunge lenger. Om du velger å beholde en hann-kattunge vil nok mest sannsynlig den gamle katten din enten jage den på dør eller stikke av hjemmefra pga rivalen den har fått i hus. Hadde jeg vært deg ville jeg nok ikke beholdt noen av kattungene, siden man ikke kan vite resultatet.

Skrevet

jeg har hørt at mor og datter kan få et koselig forhold men ikke mor og sønn. ja begge skal kastreres hvis vi beholder noen. jeg har venner som skal ha ungene. så det er ikke noe problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...