Gå til innhold

Skrytetråden. Hva har du fått komplimenter for?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Adina Madeleine

Som en liten positiv motvekt til alle trådene om alt vi er misfornøyd med hos oss selv, tenkte jeg å lage en ny tråd.

Hva med ditt utseende har du fått komplimenter for? ALLE har noe pent, så legg hodet i bløtt og tenk på hva folk har sagt av pene ting til deg. En eller flere ting. :D Ikke vær sjenert. Glem janteloven i denne tråden.

Må vel begynne, jeg da... :rodme:

Jeg pleier å få kommentarer om:

Leppene mine. Har store lepper med mye pigment, og folk har kommentert de siden jeg var barn og make-up artister har falt i grus. (nesten Angelina-lepper)

Håret mitt. Langt, blankt med svakt fall.

Huden. Lys og "ren".

Og av alle merkverdige ting, skulder/hals-partiet. Vet ikke helt hvorfor...

Nå er det DIN tur! :wink:

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg får positive kommentarer på håret mitt, både tykkelsen og fargen ( av håret altså..), og på øynene mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg prøver...

*tenke tenke*

*Har fått høre at jeg har nydelig hår (iallfall før jeg klippet det :lol: )

* En som sa at jeg hadde "digg kropp som burde vært fremstilt visuelt" (og det var ikke en kjæreste som sa det...) :lol:

* Øynene mine

* Godt smil

* At jeg har et søtt ansikt man "må" like

That's it, I think....

Lillian *flink til å huske sånne ting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mange komplimenter for at jeg er sosialt intelligent. Og at jeg har pene øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Dette var en uvant, men morsom tråd- Det er liksom ikke så vanlig å skulle "skryte" av seg selv.

Men men, her er det jeg får komplimenter for:

Håret- får alltid og har alltid fått høre hvor fint det er. Det er tykt med litt fall med en naturlig pen farge ( selv om jeg farger det. Fy på meg.. :ler: )

Øynene mine- er det mange som kommenterer. De er litt mystiske og intense, blå med litt spett av gult i. Det er øynene jeg er mest fornøyd med på meg selv også. For de er fine.. :oops:

Rumpa mi- ikke vet jeg hvorfor.

Kroppen- som ovenfor, men jeg har former så det er vel det.

Huden min- den er veldig myk

Føttene mine- eller kompliment og kompliment. De er så utrolig små, bruker str 35-36. Men mange syntes det er pent med små bein da tenker jeg.

Innsatsviljen, intelligensen, rettferdighetssansen, lojaliteten, humoren, latteren og hjelpsomheten min..

Jøss ble litt av en liste det da.. Men det er koselig å komme på slike ting. Blir glad av å tenke på at mennesker har sagt dette til meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adina Madeleine

Å..... Så glad jeg blir når dere skriver pent om dere selv :D Det er så utrolig hyggelig å lese.

Jeg vil høre mer!

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Har ikke tall på alle de som har sagt at jeg er den flotteste jenta de noengang har sett....... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel fått komplimenter for enkelte ting. Varierer fra person til person.

En gammel slektning som ikke hadde sett meg på leeenge sa:

"Du ser jo ut som en prinsesse fra Paris"

Hva hun mente med det vites ikke. Jeg hadde vært på hyttetur uten dusj i 3 dager og var pent antrukket i avklipt ola-bukse, singlet og caps. :ler:

Eldre damer generelt synes at jeg ser sååå snill og uskyldig ut.

Sambo synes at jeg er verdens vakreste.

Andre påstår at jeg har pene øyne.

Bestemor sa alltid at jeg hadde verdens "netteste" hender.

Kusina mi hater meg fordi jeg har tykt, mørkt hår.

Mamma sier at jeg har et perfekt "hatte-hode"

Selv synes jeg at jeg er helt OK :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvor vanskelig man har for å si noe positivt om seg selv...er mye lettere å skrive om sine negative sider, men ...

Det jeg hører oftest er at jeg har pene øyne (de er store og mørkebrune selvfølgelig) og så får jeg veldig ofte ros for at jeg tør å kle meg litt utradisjonelt.

Jeg hører også ofte at jeg er sjarmerende.

Kroppen min får jeg mye skryt for og det er ekstra artig siden jeg har gått ned 20 kg. det siste året.

På jobben får jeg stadig høre at jeg er strukturert og effektiv med høy arbeidsmoral og stor arbeidskapasitet.

Ja, da var det gjort !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at jeg har mystiske/store øyne. Også har jeg fått høre at jeg har så små og søte hender, eller små og søte føtter....Hmmm. hva mer, jo ofte får jeg høre at jeg har så langt og vakkert hår, og det er jo koselig det:)

Men det beste jeg har hørt er en kompis av meg som sa at ingen i verden var som meg fordi han syntes jeg var så rar og sa merkelige ting, men de var rare og merkelige på en god måte. Da ble jeg skikkelig glad, sånn kjempeglad sånn at det varmer skikkelig godt inni kjernen av en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Det som har gått igjen er vel pene øyne, utstråling, godt humør og velutviklet humoristisk sans. Samt gode allmennkunnskaper (??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Candyfloss

Hmm.. Komplimenter er jo noe man henger seg fast ved.. :blunke:

- Magen min (en venninne sa hun kunne dødd for magen min)

- Øynene mine (om at det er noe med dem så man ikke kan slutte og se inn i dem)

- Fin hud (ingen urenheter, er faktisk enig selv) :D

Liker ikke å skryte... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Har sett at det er mange her (som kvinner flest), som nesten leter etter negative ting med seg selv. Å erkjenne sine positive sider er ikke det samme som å skryte, men det føles tydeligvis uvant for mange. På mange måter tror jeg at man skaper sin egen virkelighet når man hele tiden går rundt og fokuserer på hva som er negativt ved sitt eget utseende.

Også for skandinaviske kvinner burde det være "lov" å være stolte av ytre ting ved seg selv. Å ikke hele tiden ha denne uunseelige holdningen. Det er ingenting som er så vakkert og flott som et menneske som liker seg selv, uavhengig av om det passer inn i den ideelle malen eller ikke.

Jeg tror at hvis vi kunne vedkjenne oss det som er vakkert i oss selv og ta imot komplimenter med åpent hjerte, så hadde vi ikke hatt behov for denne stadige nedrakkingen av andre kvinner. Da vil man kunne se på seg selv og på andre kvinner å tenke "DET er en nydelig kvinne, det", uten å føle misunnelse eller sjalusi.

Og det har ingenting med å føle seg ovenpå eller overlegen å gjøre. Det har heller med å "stå støtt i sine egne sko". Ser man det vakre i seg seg, er det lett å se det i andre også.

(Og husk: Å kunne erkjenne sine fysiske positive sider, utelukker ikke intellektet, som mange dessverre har en tendens til å tro).

Bare noen tanker i natten.... :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har hørt at jeg har mystiske/store  øyne. Også har jeg fått høre at jeg har så små og søte hender, eller små og søte føtter....Hmmm. hva mer, jo ofte får jeg høre at jeg har så langt og vakkert hår, og det er jo koselig det:)  

Men det beste jeg har hørt er en kompis av meg som sa at ingen i verden var som meg fordi han syntes jeg var så rar og sa merkelige ting, men de var rare og merkelige på en god måte. Da ble jeg skikkelig glad, sånn kjempeglad sånn at det varmer skikkelig godt inni kjernen av en selv.

:ler: Hehe, du har vel ikke fått komplimenter for humoren din også...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

#Øynene mine

#Rumpa mi

#Det sies at jeg har hvite og fine tenner

#Og fin kropp

Er ikke enig selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. denne tråden likte jeg :wink:

jeg får mange komplimenter for øynene mine.

de er brungrønne, store og litt spesielle,

også fregnene mine :blunke:

min tidligere svigerfar sa alltid og sier fortsatt at jeg er "den vakreste i verden"... (på en anti-slesk måte om noen skulle tvile på det)

ellers får jeg mange komplimenter på at jeg er en veldig god venn, jeg er åpen og lett å snakke med og bryr meg om andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil øynene mine.

Har fått mange reaksjoner på dem - de er veldig lyst og klart blå og blir ganske intense særlig når lys faller i en særlig vinkel. Både menn og kvinner har komplimentert dem heftig :ler:

Liker dem selv også...

Ellers at jeg er real og klok - og at kroppen min er myk og utpreget feminin ( en kjæreste sa engang at det ikke fantes en hard flekk på hele meg... alt var mykt og rundet, mente han... Syns det var ganske flott sagt :oops: )

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg oftest for komplimenter for:

-smart

-dyktig

-kreativ

-sjarmerende

-morsom

Det er denne typen komplimenter jeg setter mest pris på, også :-)

Dessuten har jeg hørt at jeg har en hjerteformet rumpe :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...