Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Altså hvordan gjør dere det når dere skal på jobb? Er det noen andre alternativer enn å ha hunden alene hjemme, til dere kommer fra jobb?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Vår hund er "hjemme alene". Går bra det, bortsett fra at han kan finne på å forsyne seg av mat som står fremme, legge seg i sofaen o.l. Dersom temperaturen er grei (vår og høst, uten for mye sol), kan jo også mange hunder roe seg i en bil. Da kan man jo ha muligheten for å lufte den litt midt på dagen (lunsjen) - for noen som har en slik jobb der det går an da. Jeg tror det er få som kan ha med seg hunden på jobb.
Siiw Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Hunden er hjemme:- ) ikke i noe bur eller innestengt!. hu er du vil!! heheh...! veldig heldig! fordi hun har sikkelig selskapsblære - men vi/jeg blir ikke sinte om det skjer et uhell! fordi det er jo våres feil at hun ikke kommer seg ut. og mat og vann har hun tilgang på.. - men før når hun bodde hos onkelen min - da var hun med han rundt omkring! han legger tak:) og hun storkoste seg! skulle gjerne hatt med henne og andre dyra på jobb jeg ! :-D
Gjest MB Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Min er hjemme. Jeg drar klokken 7 om morran, pappa klokka 8. En av oss er hjemme igjen senest 4( som regel før). Lengre enn det vil vi ikke ha han aleine. Han får lang tur før og etter vi drar, og har alltid nok med vann og litt mat mens han er aleine hjemme. Ikke noe bur eller noe, og han kan gå fritt rundt i hele huset ( har veldig stort hus ). Han sover som regel ettersom at alltid når vi kommer hjem kommer han løpende fra soverommet mitt hvor han sover. Han er superglad når vi kommer hjem, men lider ikke mens han er aleine, han er vendt til det fra han var ca 10 uker. Han gjør aldri noe galt når han er aleine hjemme
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Min er med på jobb, og den storkoser seg med all oppmerksomheten den får Sitter stort sett alene på et kontor, men kommer av og til noen innom i forbindelse med jobb eller fordi de vil kose med hund og roe pulsen litt
bergensjenta83 Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Begge de hundene jeg har hatt har vært hjemme. Sov i stuen eller et annet rom, fikk være der de selv ville. Hadde en vannskål i stuen og en på et annet rom i 2 etg.
Pialill Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 jeg har ikke hund akkurat da, men mamma og de har, og er ikke så lenge siden jeg bodde der:P Gutten vår blir låst inne under trappen når folket går på skole og jobb=) Det er ikke så gale som det høres ut altså, for trappen er åpen, dvs hunden kan se ut mellom hvert trappetrinn, og det er åpent på ene siden, han har rundt 2x2.5 meter under der og har alltid vann og en deilig pute han kan ligge på, selv om han foretrekker å ligge på de kalde flisene da=) vi må ha han under trappen siden han begynner å gnage på listene ved døren når han er aleine og han ligger seg i min seng hvis døren er åpen:P bruker en grind (sånn som du bruker forran trappen når du har baby og småbarn i huset) for å stenge igjen sånn ast han ikke kommer seg ut dra under trappen=) det skal nevnes at vi må bytte ut den grinden en gang i året da fordi hunden gnager på den og... så må kjøpe den i tre sånn at han ikke ødelegger tennene sine:P han er aldri aleine hjemme lenger enn fra kvart på åtte til halv fire og det er bare annenhver dag=) han får mellom 15 og 20 min tur hver morgen og en liten luftetur så snart noen kommer hjem, for så en times tur i sekstiden=) hunden vår trivess i hvertfall veldig bra=)
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Har med alle 3 på kontoret hver dag... det er så koselig så :)
Gjest antigartner Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 Hunden er med på jobb. Vi er heldige med jobbsituasjonen og har begge muligheten til å ha hunden med oss.
Hilde Christina Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Han er hjemme og snorker seg gjennom dagen til jeg kommer hjem. Jeg har heldigvis kort arbeidsdag og foreldre vegg i vegg som ofte slutter tidlig så han lider ingen nød. Eneste er at jeg må være ganske så påpasselig med å fjerne ting som kan spises.... Det vil si, det aller meste.
Modic Skrevet 16. februar 2009 #12 Skrevet 16. februar 2009 Har tre retrievere. De er på eget hunderom med hundesenger og vann, luke ut til stor hundegård. Går ut og inn som de vil. Nå på vinteren (som det er rent og tørt) står grinda fra hunderommet og inn til resten av huset åpent, slik at de kan gå som de vil i hele huset (bortsett fra soverommene). Når det er sølete ute er det kun hunderommet de har tilgang til inne. Veldig lettvint!! Er sammen med oss i resten av huset når vi er hjemme.
Rafi Skrevet 16. februar 2009 #13 Skrevet 16. februar 2009 Har tre retrievere. De er på eget hunderom med hundesenger og vann, luke ut til stor hundegård. Går ut og inn som de vil. Nå på vinteren (som det er rent og tørt) står grinda fra hunderommet og inn til resten av huset åpent, slik at de kan gå som de vil i hele huset (bortsett fra soverommene). Når det er sølete ute er det kun hunderommet de har tilgang til inne. Veldig lettvint!! Er sammen med oss i resten av huset når vi er hjemme. Akkurat sånn har vi det her også. Men døra til hunderommet står stort sett åpent, og da disponerer de hele 1. etasje.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #14 Skrevet 16. februar 2009 jeg kjører hunden til min hjemmeværende mor hver dag. hun har en hund fra før av, så for henne er det rene "hundehagen" så får hun lekt og kost seg hele dagen mens jeg er på jobb. og siden hun får mye stimuli og sosialisering, så gjør hun heller ALDRI hyss.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #15 Skrevet 16. februar 2009 jeg har ikke hund akkurat da, men mamma og de har, og er ikke så lenge siden jeg bodde der:P Gutten vår blir låst inne under trappen når folket går på skole og jobb=) Det er ikke så gale som det høres ut altså, for trappen er åpen, dvs hunden kan se ut mellom hvert trappetrinn, og det er åpent på ene siden, han har rundt 2x2.5 meter under der og har alltid vann og en deilig pute han kan ligge på, selv om han foretrekker å ligge på de kalde flisene da=) vi må ha han under trappen siden han begynner å gnage på listene ved døren når han er aleine og han ligger seg i min seng hvis døren er åpen:P bruker en grind (sånn som du bruker forran trappen når du har baby og småbarn i huset) for å stenge igjen sånn ast han ikke kommer seg ut dra under trappen=) det skal nevnes at vi må bytte ut den grinden en gang i året da fordi hunden gnager på den og... så må kjøpe den i tre sånn at han ikke ødelegger tennene sine:P han er aldri aleine hjemme lenger enn fra kvart på åtte til halv fire og det er bare annenhver dag=) han får mellom 15 og 20 min tur hver morgen og en liten luftetur så snart noen kommer hjem, for så en times tur i sekstiden=) hunden vår trivess i hvertfall veldig bra=) trives??? han kjeder vettet av seg... hunder som gjør ugang kjeder seg. det kan utvikle seg til destruktiv oppførsel, fordi de får for lite stimulering. for en stor hund er ikke 2 meter med bevegelses rom mye. men nå hadde jeg heller ikke vært så egoist å skaffet meg hund hvis ikke det hadde vært for at min mor kan passe på hunden mens jeg er på jobb. jeg syntes det er grusomt med hunder som er hjemme i 8 timer hver dag.. og enda værre når de får en liten plass å bevege seg på i fler timer. jeg skjønner ikke at folk ikke tenker lenger når hunden gnager og ødelegger ting mens de er på jobb... er det så rart??? også blir de enda mer straffet ved å bli sperra inn i et enda mindre rom..!!! logikken??? og jeg har faktisk hørt om dyr som blir så destruktive av all kjedsomheten at de begynner å tygge/bite på seg selv.. og det er så trist at jeg ikke eier ord!! også er mange så slitne fra jobb at hunden blir fortsatt satt til side når de inntar middags laging og sofan etterpå... hunder er faktisk over sosiale flokkdyr som trenger oppmerksomhet, bevegelsesfrihet og stimuli.
Gjest Elastica Skrevet 16. februar 2009 #16 Skrevet 16. februar 2009 Hundene våre beveger seg fritt i huset når vi er borte. Jeg er hjemme to dager i uka, i tillegg til at alle har fri i helgene. Ungene kommer fra skolen i halv to-tiden, og da blir de sluppet ut i hagen. For øvrig roer de seg veldig i huset, og har aldri bitt eller ødelagt noen ting.
Gjest SetterPetter Skrevet 17. februar 2009 #17 Skrevet 17. februar 2009 trives??? han kjeder vettet av seg... hunder som gjør ugang kjeder seg. det kan utvikle seg til destruktiv oppførsel, fordi de får for lite stimulering. for en stor hund er ikke 2 meter med bevegelses rom mye. men nå hadde jeg heller ikke vært så egoist å skaffet meg hund hvis ikke det hadde vært for at min mor kan passe på hunden mens jeg er på jobb. jeg syntes det er grusomt med hunder som er hjemme i 8 timer hver dag.. og enda værre når de får en liten plass å bevege seg på i fler timer. jeg skjønner ikke at folk ikke tenker lenger når hunden gnager og ødelegger ting mens de er på jobb... er det så rart??? også blir de enda mer straffet ved å bli sperra inn i et enda mindre rom..!!! logikken??? og jeg har faktisk hørt om dyr som blir så destruktive av all kjedsomheten at de begynner å tygge/bite på seg selv.. og det er så trist at jeg ikke eier ord!! også er mange så slitne fra jobb at hunden blir fortsatt satt til side når de inntar middags laging og sofan etterpå... hunder er faktisk over sosiale flokkdyr som trenger oppmerksomhet, bevegelsesfrihet og stimuli. Hunder trenger ikke stimuli hele dagen. Langt ifra. Til og med hunder med svært høyt aktivitetsnivå, som fuglehunder, klarer seg utmerket hjemme en hel arbeidsdag sålenge de får mental og fysisk oppmerksomhet på ettermiddagen. Hunder trenger - som mennesker - å lære å kjede seg. Jeg er dog helt enig i at hunder bør få gå fritt i huset når menneskene er borte. Å låse dem inne i bur bør være unødvendig. Gnaging på møbler og soving i sofaer tyder kun på dårlig dressur, og det eierens skyld, ikke hundens.
Involvert Skrevet 17. februar 2009 #18 Skrevet 17. februar 2009 Min er med på jobb, og den storkoser seg med all oppmerksomheten den får Sitter stort sett alene på et kontor, men kommer av og til noen innom i forbindelse med jobb eller fordi de vil kose med hund og roe pulsen litt Så heldig du er! :mrgeen: hva slags jobb har du? Hunder trenger ikke stimuli hele dagen. Langt ifra. Til og med hunder med svært høyt aktivitetsnivå, som fuglehunder, klarer seg utmerket hjemme en hel arbeidsdag sålenge de får mental og fysisk oppmerksomhet på ettermiddagen. Hunder trenger - som mennesker - å lære å kjede seg. Jeg er dog helt enig i at hunder bør få gå fritt i huset når menneskene er borte. Å låse dem inne i bur bør være unødvendig. Gnaging på møbler og soving i sofaer tyder kun på dårlig dressur, og det eierens skyld, ikke hundens. Dette virker veldig logisk. Har ikke -veldig- mye peiling på hund. Men sånn som jeg tenker så er det vel bedre å lære hunden å ikke gå amok på møblene mens eierne er borte, i steden for å låse hunden inne?
Gjest Fisk73 Skrevet 17. februar 2009 #19 Skrevet 17. februar 2009 Vår hund er i mellomgangen mens vi er på jobb, han har ca 10 kvm å boltre seg på. Svigerfar lufter han en gang i løpet av dagen. Det er ingen problem for en hund å greie seg i mange timer alene om dagen, men det sosiale er vel så viktig for hunden, så det er aldri anbefalt at en hund er alene over veldig mange timer selv om han greier det fysisk.
Gjest L_C Skrevet 18. februar 2009 #20 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har to hunder som trøyer seg på stua mens vi er på jobb. De er hjemme "alene" fra klokken 08:00 til 15:40. Har overvåket de i perioder, og de sover begge to hele tiden. Ingen tisser inne, bæsjer inne eller ødelegger noe . Det er utrolig godt for meg å vite at de ligger og slapper av hele dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå