Gå til innhold

``jaja det er bare å ta... `````.. nei men! hun bare tar jo``


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har lagt merke til at foreldre sier til venninenne/kompisene til barna sine:

``jaja, søte deg, det er bare å ta`` og dette sier de 100hvis av ganger og til slutt går den vesle jente rett i kjørleskapet og ta seg ... drikke .

og foreldrene får helt sjokk og tenker : ``å fysj hun bare tar fra kjørleskapet``

men hun er jo ``lært`` opp til å bare ta...

sånn foler jeg at folk tenker..

hva mener dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke de som sier at ungene kan forsyne seg som blir sjokkskadd når de faktisk forsyner seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto ikke helt hva du spurte om jeg, men jeg hadde en slik mor. Spurte jeg om jeg kunne få et eple en dag, kunnej eg få et surt svar om at "jadda, det er da bare å ta, det er da vel ikke noe å spørre om det!", og neste dag om jeg bare gikk og tok meg et eple uten å spørre først, kunne jeg få grisekjeft for at jeg ikke spurte først.

Hun husket nok hva hun hadde sagt dagen før, men var for det første veldig inkonsekvent, og for det andre hadde hun det med å endre regler og avtaler alt etter hvordan det passet henne akkurat den dagen... uten å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også stemmer i at det var et veldig dårlig formulert innlegg. Sliter du med skrivevansker, SE over innlegget en gang til før du poster. Utrolig hva du kan fikse om du bare gjør det :)

Noen foreldrene er tross alt helt uegnede, så jeg tviler jo ikke på at noen sier "ja bare ta du" og så blir man sur, slik Gjest her forteller om.

Mange bruker dessverre ord og utrykk veldig løst, uten å vite hva de egentlig betyr. Så da er kanskje det et sånt utrykk "ja bare ta du", og så mente de ikke det likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss

Jeg vet ikke om dette er vanlig, men noe som irriterer meg er folk som sier "bare ta", for så å bli sur når de finner ut at det plutselig er tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...