Gå til innhold

Sleipt triks for å øke bevisstheten til bilister


Gjest Gjest_Mette_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mette_*

Okey, det var ikke min idé, men jeg(som mange andre) er møkklei bilister som bare durer fram, og ikke stopper for fotgjengerer som tydelig signaliserer at de skal over veien.

Leste en tråd her om en gammel(gal!?!) dame som var LEI, hun brukte en tom barnevogn og trakk den foran seg. Tenk på det støkket bilisten fikk!

Her i byen er det sikkert endel som hadde kjørt rett på også. TENK dere hvor grusom følelse/ kaoset det hadde skapt for den dumme bilisten.

Han hadde på den måten lært seg å senke farten foran fotgjengerfelt, og bruke mer vett resten av sitt liv!

Genialt eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Mina_*
Okey, det var ikke min idé, men jeg(som mange andre) er møkklei bilister som bare durer fram, og ikke stopper for fotgjengerer som tydelig signaliserer at de skal over veien.

Leste en tråd her om en gammel(gal!?!) dame som var LEI, hun brukte en tom barnevogn og trakk den foran seg. Tenk på det støkket bilisten fikk!

Her i byen er det sikkert endel som hadde kjørt rett på også. TENK dere hvor grusom følelse/ kaoset det hadde skapt for den dumme bilisten.

Han hadde på den måten lært seg å senke farten foran fotgjengerfelt, og bruke mer vett resten av sitt liv!

Genialt eller hva?

Hadde de hatt godt av, men jeg hadde aldri turt. Tenk så sinte de hadde blitt da! :/

Men er enig i at det hadde vært en lærepenge e sent hadde glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om ei som var så lei en i gata som kjørte fort så ho kasta en ball ut i veien når han kom. Han traff ballen og bråbremsa og ble kjempesur. Mens ho sa jo bare "tenk om det hadde vært et barn" og kjefta vist litt til før han kjørte avgårde. Men om han lærte noe av det er jeg usikker på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinte som en del folk har en tendens til å bli, hadde jeg ikk turt å lure noen på den måten.... ei heller latt være å stoppe foran en fotgjengerovergang når jeg kjører bil. Blir folk hissige nok, er de jo faktisk i stand til å drepe, eller alle fall banke sønder og sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ingen har rett til å banke et menneske bare fordi man vil få opp øynene til bilisten litt???

Synes ballideen var god! Den hadde sikkert fungert her i byen, er jo så mange ute å tusler.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det blir helt feil.. Om jeg kjører forbi et fotgjenger felt, og nærme og jeg begynner å bremse og personen ikke begynner å gå over så regner jeg faktisk med at personen ikke skal over. Om jeg da hadde plutselig fått en barnevogn slengt foran bilen min ville jeg blitt utrolig sint, for ikke å glemme skader det blir på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, nei de har ikke rett til å banke opp noen, men aggressive mennesker bryr seg sjeldent om hva de har rett til.... Jeg syns ideene var gode, men innbiller meg en knekt nese om jeg skulle prøve... så jeg lar det være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det blir helt feil.. Om jeg kjører forbi et fotgjenger felt, og nærme og jeg begynner å bremse og personen ikke begynner å gå over så regner jeg faktisk med at personen ikke skal over. Om jeg da hadde plutselig fått en barnevogn slengt foran bilen min ville jeg blitt utrolig sint, for ikke å glemme skader det blir på bilen.

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jammen mange som står og dingler rett ved fotgjengerfeltet uten at det betyr at de skal over også, og det er også en kilde til frustrasjon for oss bilister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skjønar ikkje at man får noko form for tilfredsstillesle av å plage folk på denne måten. Eg syns denne ideen er smålig. Vi gjer då alle feil ein gang innimellom.

Og den sjåføren som blir valgt, bruker kanskje alltid vere flink å stoppe. Men så blir dette den eine dagen den var litt uoppmerksam.

Og dessutan er eg ikkje sikker på om det hadde påverka sjåføren i særleg grad. Det går ein månad eller to, så er man kvitt denne kjensla man fekk då ei barnevogn styrta inn foran bilen. Og man er tilbake til sitt uforsiktige jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mekanikern
Eg skjønar ikkje at man får noko form for tilfredsstillesle av å plage folk på denne måten. Eg syns denne ideen er smålig. Vi gjer då alle feil ein gang innimellom.

Og den sjåføren som blir valgt, bruker kanskje alltid vere flink å stoppe. Men så blir dette den eine dagen den var litt uoppmerksam.

Og dessutan er eg ikkje sikker på om det hadde påverka sjåføren i særleg grad. Det går ein månad eller to, så er man kvitt denne kjensla man fekk då ei barnevogn styrta inn foran bilen. Og man er tilbake til sitt uforsiktige jeg.

Men hva om sjåføren får panikk å svinger unna...å virkelig treffer 14 stk som står dær med hver sin barnevogn????Eller kanskje en barnehage ute på tur?

Kanskje en smule overdrevet dette da,men tenk om?Folk bør vel heller lære seg å passe på overganger o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det blir helt feil.. Om jeg kjører forbi et fotgjenger felt, og nærme og jeg begynner å bremse og personen ikke begynner å gå over så regner jeg faktisk med at personen ikke skal over. Om jeg da hadde plutselig fått en barnevogn slengt foran bilen min ville jeg blitt utrolig sint, for ikke å glemme skader det blir på bilen.

Her har vi da igjen hvordan man opplever ting. Jeg går ALDRI over veien før bilen har stoppet helt. Jeg har opplevd mange ganger at jeg brått blir usikker på om dem egentlig stopper eller ikke, og da er jeg jo som oftest på vei ut i gangenfeltet, og da blir det blir rykk og napp gåing på meg og igjen blir da sjåføren usikker. Sikkert kjempefestlig for irriterte bilister.

Og gamle damer har jeg ofte sett ikke tørr å begynne å gå før bilen stopper helt. Enda du bremser ned før gangfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde noen gjort dette på meg hadde jeg begynt å gråte. Jeg har akkurat vært i frontkollisjon og gruer meg til å skulle kjøre bil igjen, noe jeg i seg selv synes er sårt, for jeg har alltid vært glad i å kjøre bil.

Dette "sleipe trikset" kan være potensielt dødelig, bokstavelig. I tillegg kan man aldri vite hva sjåfører har vært i gjennom tidligere, og hva slags traumer man ripper opp i, som igjen vil skape en trafikkfarlig situasjon.

At noen en gang tenker i disse baner, synes jeg er vanvittig. Folk er tydeligvis ikke noe glad i livene sine. Jeg håper bare dere kan ha respekt for oss som er glad i våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om sjåføren får panikk å svinger unna...å virkelig treffer 14 stk som står dær med hver sin barnevogn????Eller kanskje en barnehage ute på tur?

Kanskje en smule overdrevet dette da,men tenk om?Folk bør vel heller lære seg å passe på overganger o.l.

Har du sitert riktig person? Er det eit motargument?

Tenk om bilisten svinger unna når den skal unngå den falske barnevogna, og treffer andre menneskjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt forkastelig forslag.

Bilisten kan svinge unna, og treffe andre mennesker.

Bilisten kan bremse så brått at bilene bak krasjer inn i bilen, og folk kan bli skadet.

Vognen kan slynges avgårde og treffe og skade andre mennesker.

Bilisten og passasjerer kan få alvorlige traumer. Hva om det sitter barn i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som noen nevner.. Resultatet du MÅ forvente om en bilist ikke greier stoppe, er at man sikter kjøretøyet mot noe annet. Feks personen som skyver vognen.

Ellers vil jeg gratulere med et av årets dummeste forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...