Gå til innhold

Frakk til hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en dalmatinerhanne på 5 år som definitivt foretrekker sommer fremfor det kalde været vi har nå.

Jeg kjøpte varm "frakk" til ham for en tid tilbake, men er litt usikker på når jeg bør bruke den.

Hvor kaldt må det være for at dette er et must?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en dalmatinerhanne på 5 år som definitivt foretrekker sommer fremfor det kalde været vi har nå.

Jeg kjøpte varm "frakk" til ham for en tid tilbake, men er litt usikker på når jeg bør bruke den.

Hvor kaldt må det være for at dette er et must?

Hei.

Dette er vel litt individuelt hvor mye de forskjellige hundene tåler. Jeg selv har en Dobermann tispe som fryser lett og har ofte dekken på. Det kommer litt an på hva vi skal. Kjøre bil i minus grader har hun den på, da ligger hun stille og har ingen muligheter til å bevege seg for å holde varmen. Ellers når vi er ute på tur tar jeg den på når det kryper ned under 4- 5 minus grader. Også når det regner, uansett temperatur ( ikke midt på sommeren da ) hun blir så lett kald når hun bli våt.

Men igjen det er du som kjenner hunden din, så du får prøve deg frem :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Hvor kaldt det bør være er jo veldig individuelt, og varierer fra hund til hund og fra rase til rase. :)

Hvis hunden din viser tegn til å fryse ute i kulda så er det jo bare å "kle på" han. Men hvor kaldt det bør være avhenger jo av hvor tykk pels han har, og hvor vandt han er til kulde. Har han veldig tynn så ville jeg ihvertfall brukt frakk hvis det var -10 grader ute. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...