Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Hei.. I natt skjedde det noe underlig med katten min.. Jeg satt å røyket ut balkongdøren og pus var ute på balkongen, så kom han løpende inn og da så jeg at han rett og slett nesten halte de to bakbena etter seg.. Eller han klarte å bruke de sånn delvis, men kantet frem og tilbake hele tiden.. Prøvde å se om han har følelse der og det virker som han har noe, men ikke mye.. Klarer ikke å holde balansen og når han feks skal prøve å sette seg for å drikke, bare kanter han.. Jeg er så nervøs jeg.. Hva kan det være? Han ser ikke ut til å lide.. Katten er 2 1/2 år og kastrert innekatt.. Vær så snill kom med noen svar hvis noen har... Får ikke sove jeg.. Huff..
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Dyrlege, NÅ! I beste fall, en akutt prolaps el, i verste fall bilulykke.
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Hei.. I natt skjedde det noe underlig med katten min.. Jeg satt å røyket ut balkongdøren og pus var ute på balkongen, så kom han løpende inn og da så jeg at han rett og slett nesten halte de to bakbena etter seg.. Eller han klarte å bruke de sånn delvis, men kantet frem og tilbake hele tiden.. Prøvde å se om han har følelse der og det virker som han har noe, men ikke mye.. Klarer ikke å holde balansen og når han feks skal prøve å sette seg for å drikke, bare kanter han.. Jeg er så nervøs jeg.. Hva kan det være? Han ser ikke ut til å lide.. Katten er 2 1/2 år og kastrert innekatt.. Vær så snill kom med noen svar hvis noen har... Får ikke sove jeg.. Huff.. Det er som sagt en innekatt, så påkjørsel er det ikke... Den har en enorm matlyst utover det vanlige.. Ser fortsatt ikke ut som at den lider, men bakbena henger fortsatt ikke med... Noen som har opplevd lignende?
Gjest Gjest_vibeke_* Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Det er som sagt en innekatt, så påkjørsel er det ikke... Den har en enorm matlyst utover det vanlige.. Ser fortsatt ikke ut som at den lider, men bakbena henger fortsatt ikke med... Noen som har opplevd lignende? Hei, du burde absolutt ta deg en tur til dyrelegen. Det kan være så mangt som feiler katten. Det koster hvertfall ikke noe å ringe dyrelegen. Lykke til med pusen din:) Jeg har aldri opplevd noe lignende.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Vi hadde det samme med vår katt, tror det skyldes en påkjørsel eller annen skade som forårsaket en skade i ryggen. Den hadde store smerter, spesielt når den skulle i kassen. Vi hadde dyrlegen på besøk, men husker ikke om katten fikk medisiner eller behandling. Etter noen dager kunne den bruke beina, men halen var lam i ca 6 mnd. Husk at kattene er veldig hardføre, og at de kan forsøke å skjule smerter instinktivt for å ikke virke sårbare for angrepsdyr.
Tusle Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Ta han med til dyrlegen og få han undersøkt!
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Nå er katten på vei til dyrlegen... Krysser fingrene... Litt nervøs kan man si...
Gjest Gjest_Vibeke_* Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 *krysser fingrene for katten* Du sier det er en innekatt, og da er det kanskje også en rasekatt? Jeg er ikke ekspert på dette, men det kan jo være en blodpropp. Jeg husker ikke i farten hva sykdom det er som har dette som "tegn", men mange oppdrettere bruker å teste kattene sine for dette genet. Veldig mye går heldigvis an å operere:) Spesielt siden dette mest sannsynlig ikke kom som en følge av en ulykke. Det kan jo komme til å koste litt dersom katten ikke er forsikret, men jeg regner med det er verd det:) La meg få høre hvordan det går med pus. Jeg fikk ganske vondt inni meg, da jeg også har innekatt (rasekatt).... M.a.o så er automatisk beskyttet mot trafikkuhell og mange andre ting som feks sykdommer. MEN det er mye annet som kan skje:(
Gjest Mirriam Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 neste gang bruker du iallefall ikke tid pa a skrive innlegg pa KG , du ringer dyrlegen med en eneste gang.
Gjest hundeeier Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 neste gang bruker du iallefall ikke tid pa a skrive innlegg pa KG , du ringer dyrlegen med en eneste gang. De fleste steder her i landet har vi ikke døgnvakt på veterinær. Om du ringer veterinærvakten vil du bare få beskjed om at de ikke har utstyr til å behandle smådyr, og at man må vente til morgenen og ringe en smådyrvet. Så vær så vennlig å ikke kritiser TS. Du aner ikke hvordan vetrinærdekningen er der hun bor!
Gjest Gjest_Vibeke_* Skrevet 20. februar 2009 #12 Skrevet 20. februar 2009 Hvordan gikk det med pusen?
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #13 Skrevet 20. februar 2009 Det er som sagt en innekatt, så påkjørsel er det ikke... Den har en enorm matlyst utover det vanlige.. Ser fortsatt ikke ut som at den lider, men bakbena henger fortsatt ikke med... Noen som har opplevd lignende? Ofte er dette ryggproblemer når katten halter uten at man skjønner helt grunnen. Ryggproblemer er ganske vondt, så dere må nok til dyrelegen med det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå