Gå til innhold

Hjlep mot katt som væter i senga mi!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

Min kastrerte hannkatt på litt over ett år tisser i senga mi så snart anledningen byr seg. Nå har jeg fått vasket senga grundig med salmiakk og det som er for å fjerne evt lukt. Men tror dere ikke han gjør det likevel??

Hva skal hjelpe mot dette mon tro? Kan ikke for alltid holde døra stengt inn til soverommet i frykt for at han kan tisse der heller..Den tid kommer nok der døra står glemt åpnet og han fryder inn...

Håper på hjelpsomme svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst så må du ikke vaske med salmiakk, det lukter nemlig mer enn innbydende for katten, så den vil fortsette å tisse der.

Jeg vet av erfaring at det kan være vanskelig å få katter fra å tisse i sengen, og ofte gjør de det for å markere misnøye. Har du kattedo? Hvis ikke, kan den komme seg ut når den vil?

Du får prøve å holde døren stengt en periode og se om det bedrer seg (som i at den glemmer at det å tisse i senga er et alternativ) - ellers vet jeg ikke hva du kan gjøre.

Lykke til.

Skrevet

Finnes en spray på dyrebutikken som er svært effektiv. Jeg har brukt den hjemme da pus var ivrig i å kloe på møbler og lignende. Den skal fungere dersom kattene tisser på litt uønskede plasser og;) Den har fungert bra hjemme, men i begynnelsen bør du nok spraye minst en gang om dagen. Er verst et forsøk. Har også hørt at katter ikke liker lukten av sitron :klø: ? Mulig det kan fungere og!

Link til spray :

http://www.hundsomhobby.no/index.php?page=...=1&Itemid=1

Lykke til! :)

Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

takk for svar! visste ikke at man ikke skulle vaske med salmiakk!! det var bra du sa :) da skal jeg slutte med det. Skal definitivt prøve den sprayen for å se om det blir bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...