Gå til innhold

Nettby, det nye Blink?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er nettby blitt det nye blink? er så lite liv på blink skjønner derer...finnes det andre nettsamfunn også som ikke er typisk datingsider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt Nettby, Blink og Facebook til å se etter venner, jeg vet ikke hva du ser etter men du poster jo i Singelforumet.

Jeg registrerte meg på Nettby sent på høsten 07 eller noe sånt. Så registrerte jeg meg på Blink ikke så altfor lenge etterpå, kanskje over nyttår og dermed i 08? Men uansett, der var det ikke folk, følte jeg. Det var svært få profiler i min hjemby, det var få folk pålogget når man valgte å vise "hvem er pålogget nå", samme type søk i Nettby ga hauger av mennesker! Så jeg ville holdt meg til Nettby.

Men nå synes jeg generelt sånne sider er bare stress, folk er idiot, sender idiotiske brev og tror de viser sosialt iniativ, de sender flørtete brev selv om man skriver JEG HAR TYPE øverst slik at det er klart for alle som leser profilen. Så det er kjempetydelig at noen bare ser "ooh jente" og sender brev. Tror alt er tilgjengelig.

Har ei singel venninne som både har prøvd Blink, Nettby og "datingsider" for å se etter mannfolk. Hun holder på å bli gal, er ikke noe bedre for de som er singel!! Hvor mye drittbrev tror du hun får?

Jeg mistet håpet på menneskeheten og slettet meg derfra. Litt senere, halvt år?, så registrerte jeg meg på ny, så jeg har vært på Nettby 2 ganger. Like håpløst med små fjortissunger som tror det er kjempekult å spamme ned profiler, og menn som tenker med den kroppsdelen de helst ikke bør tenke så mye med.. Så jeg prøvde, prøvde å ignorere idiotene og fokuserte på de som virket trivelige, og sendte litt brev osv. Men det er så få som faktisk virker spennende å ta kontakt med (for de skriver ingenting om seg selv!), så det ble liksom ikke noe utav det.. Så jeg er kun på FB nå.

Facebook har de fordelene at du kan finne ut hvem folk er via felles venner. Ser du etter en type du har sett på en fest, sjekk på dine venners vennesider om noen ikke har ham i vennelista, så kan du ta kontakt selv (om du tørr da!) og ikke via felles venner. Man slipper "barneskole"-opplegget med "kan du si til han at jeg liker ham?", om man ikke vil det.

Likevel synes jeg Facebook er litt vel lukket, Nettby er mye "åpnere" som i at de som har forstått nytten av Nettby og bruker det fornuftig, ser etter nye venner. Mens på FB er det mer "samle sammen gamle bekjente fra landet rundt", og ikke legge til nye.

Velg hva du vil, det koster jo ikke noe å registrere seg på noen av sidene. Det krever bare litt tid og litt innsats. Våg å gi litt av deg selv, så er det noen som tar kontakt!

Men om du vil ha et tips: Nettby over Blink, om det er like dødt der som det var da jeg var innom. Jo flere folk på et sted, jo større sjanse for at noen er intressert og du blir intresesrt i dem! :)

Andre nettsamfunn: Vel, du er på et! REGISTRER deg og vær aktiv. Så kanskje noen synes du virker ok og sender en personlig melding. Hvem vet hva det kan føre til :)?

Endret av Veronica88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på en liten ting til...hvis jeg blokkerer en person på nettby, kan den personen finne ut at jeg har blokkert han da?

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...