Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 http://www.abcnyheter.no/node/83362 Jeg ble så redd. Så ekkel situasjon, synes så synn på hestene. Kaldt må det ha vært! Er så glad for at det gikk bra..
Tabris Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Ja, jeg så også det. Dvs, jeg leste ferdig artikkelen for å forsikre meg om at de fikk alle opp før jeg så videoen.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Det var noe av det jævligste jeg har sett på år og dag. Den grå hesten vist på slutten av klippet så nesten ut til å ha gitt opp. En ting er at mennesker frivillig absolutt skal gå på isen, men å ta med seg såpass tunge dyr som hester synes jeg er diskutabelt om er forsvarlig.
Zadja Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Det så ikke noe gøy ut nei, fikk vondt i magen da jeg så alle braste igjennom. Men jeg synes det ser ut som det er såpass grunt der at hestene og menneskene står i vannet, de svømmer ikke for å holde seg oppe. Det er i så fall flaks! Tenk om noen f.eks hadde kommet under isen (min største frykt siden jeg var liten, å bli fanget under isen).
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Forferdelig hendelse, men må si at jeg ble litt rørt da jeg så alle de menneskene som hoppet ut i vannet for å redde hestene da. Er ikke alle som ville risikert å bli forfryst "bare" pga dyr.
Tabris Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Forferdelig hendelse, men må si at jeg ble litt rørt da jeg så alle de menneskene som hoppet ut i vannet for å redde hestene da. Er ikke alle som ville risikert å bli forfryst "bare" pga dyr. Jeg ble også rørt! Men kyniske meg tenkte at det kanskje var like mye pga pengene de hentet opp hestene, siden jeg forsto hver hest var verdt 2-3 millioner kroner.
Zadja Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 Jeg ble også rørt! Men kyniske meg tenkte at det kanskje var like mye pga pengene de hentet opp hestene, siden jeg forsto hver hest var verdt 2-3 millioner kroner. Jeg håper, og tror, at enhver hesteeier ville gjort det samme, uavhengig av hestens verdi. I de fleste hestemiljøer, spesielt på island, gjelder moralen "Ta deg først av hesten, deretter deg selv". Men, såklart, at hestene har en slik verdi ville gjort at alle typer mennesker ville hoppet uti; både de egoistiske/gjerrige og de dyrevennlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå