Gå til innhold

Hvor kan jeg levere brukte bøker? fretex?


Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

Jeg er stadig overivrig på å rydde - litt vel ivrig noen ganger tror jeg... :ler:

Så kom jeg på at i bokhylla mi der står det mye greier.. har vært medlem av ørti bokklubber og dermed fått tilsvarende velkomstbøker, hurtigsvarsbøker..you name it...

Mye av det kan jeg egentlig bare kvitte meg med.

Men hvor? Tar fretex bøker? Har en butikk i byen her - har vært hos de med en masse annet stasj før, det ble de kjempeglad for.

Hadde vært kjekt hvis jeg bare kunne kjøre bøkene dit også.

Endret av Catwoman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror fretex tar i mot bøker, ellers har du kanskje en bruktbutikk i nærheten som kan være interesserte i å overta?

Et annet alternativ kan kanskje være å gi bøkene til et sykehus eller gamlehjem, vil tro det en del som kunne tenke seg å lese begge stedene. Jeg leverer ukeblad jeg har lest til gamlehjemmet borti gata, de setter pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest antigartner

Loppemarked tar også imot brukte bøker. Dette er jo loppemarkedtid, så det er kanskje lag eller foreninger i nærheten av deg som driver innsamling i disse dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antigartner
Loppemarked tar også imot brukte bøker. Dette er jo loppemarkedtid, så det er kanskje lag eller foreninger i nærheten av deg som driver innsamling i disse dager?

Loppemarkeder tar vel også imot alt mulig. Også bøker.

Er det ekko her? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Raptuza

Du kan jo forsøka å selga dei på finn til ein billeg penge.

Ang.blad. Eg pleier ta med meg nokre i veska som eg lar ligga igjen på venterom hos doktar/tannlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du kan jo prøve BookCrossing, jeg har gjort det et par ganger, er ganske morsomt:)

Kort sagt går det ut på å legge igjen bøker på cafeer, benker etc, og registrere det på nettet. Hvis personen som finner boka gjør det samme kan man følge med på nettet hvor bøkene befinner seg.

Les mer på http://www.bookcrossing.com/ :)

Men hvis du bare vil bli kvitt bøkene dine uten noe mer styr er kanskje loppemarkeder/bruktbutikker en bedre ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sudanhjelpen (Porsgrunn), Kenyahjelpen (Herkules) og Skrot-tor (Skien) tar imot bøker her i distriket, Catwoman :) Fretex og, selvfølgelig. Jeg var nede på Sudanhjelpen i sommer med tre fulle poser med bøker, de ble så glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Her har vi en lokal bruktbokhandel. Ellers er vel alle loppemarkeder glade for bøker.

Men du kan gjerne gi dem til meg ;) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...