Gå til innhold

Smak & Behag

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukkebolla
Skrevet

ALT er harry for noen.. Man har heldigvis forskjellig smak.

Jeg synes man skal gjøre det beste ut av det man har. Tenk inspirasjon- IKKE kopier..

Jeg blir ikke imponert av hjem hvor du ser at alt er kjøpt samtidig, gjerne på samme sted.. (kanskje bestilt fra samme katalogside i møbelkatalog til og med..)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg blir ikke imponert av hjem der alt er kjøpt til forskjellig tid, med forskjellig stil. Jeg liker generellt ikke blanding av nytt og gammelt, med mindre de gamle tingene passer veldig godt inn sammen med det nye da.

Skrevet
Jeg blir ikke imponert av hjem der alt er kjøpt til forskjellig tid, med forskjellig stil. Jeg liker generellt ikke blanding av nytt og gammelt, med mindre de gamle tingene passer veldig godt inn sammen med det nye da.

Helt enig! Synes det er mye penere med hjem der møblene er i samme stil :)

Gjest Elastica
Skrevet

Helt enig! Synes det er mye penere med hjem der møblene er i samme stil :)

For meg er det totalt omvendt. Hjem hvor alle møblene ser ut til å komme fra samme tid, butikk og bestilling er kjedelige og fantasiløse.

Skrevet

Hvem er det som har råd til å kjøpe alt nytt samtidig egentlig?

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Hvem er det som har råd til å kjøpe alt nytt samtidig egentlig?

Jeg gjorde det. Nå har jeg ikke kjøpt så veldig dyre møbler da, men heller billige møbler som passer sammen, enn dyre ting som kræsjer helt med resten her. Jeg synes ikke det ser kjedelig ut at alt er i samme stil, liker å ha det litt minimalistisk og synes "less is more". En annen fordel med billige møbler er at jeg antakeligvis er lei mye av det om noen år, og da er det greit å kunne kvitte seg med det uten dårlig samvittighet.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
For meg er det totalt omvendt. Hjem hvor alle møblene ser ut til å komme fra samme tid, butikk og bestilling er kjedelige og fantasiløse.

Ja, da er vi forskjellige gitt...

Skrevet

Helt enig. Det er kunsten å blande antikviteter med moderne møbler som "gjør" et hjem. Det å se hva som funker sammen, og hva som ikke gjør det. Personlige ting sammen med praktiske, og skape en unik helhet.

Skrevet (endret)
Det å se hva som funker sammen, og hva som ikke gjør det.

Nettopp...er det som er "greia"...og det blir like vellykket hver gang...helt uavhengig av smak.

Edit: Eller nesten da...kom plutselig til å tenke på kona til fetter'n min. :ler:

Masse av det folk har ramset opp i denne tråden ville mange av dem syntes var helt fint...i rett setting. :)

Endret av sixx
Gjest Gjest_Pasta_*
Skrevet

Dere er fryktelig opptatt av hva som er rett og galt,

hva er inn og hva er ut.

Hva synes de andre om mitt hjem, min stil, min perfekte lille verden.

Har dere ikke innsett at dette er nok et område som styres av krefter som kun tenker på en ting. Penger !

Et liv og et hjem skapes ikke av den siste interiørtrenden.

Man kjøper seg kun et forbigående overfladisk image som andre tjener på.

En hjem i landromantikk stil skaper ikke en mere harmonisk tilværelse. Et hjem med danske designer møbler gjør ikke at man har høyere intelligens og bedre smak en alle andre. Et hjem med møbler fra Bohus/Skeidar betyr ikke at man lever et kjedelig A4 liv.

Senk skuldrene, bruk tiden på noe mer meningsfullt.

Skrevet
Dere er fryktelig opptatt av hva som er rett og galt,

hva er inn og hva er ut.

Hva synes de andre om mitt hjem, min stil, min perfekte lille verden.

Har dere ikke innsett at dette er nok et område som styres av krefter som kun tenker på en ting. Penger !

Et liv og et hjem skapes ikke av den siste interiørtrenden.

Man kjøper seg kun et forbigående overfladisk image som andre tjener på.

En hjem i landromantikk stil skaper ikke en mere harmonisk tilværelse. Et hjem med danske designer møbler gjør ikke at man har høyere intelligens og bedre smak en alle andre. Et hjem med møbler fra Bohus/Skeidar betyr ikke at man lever et kjedelig A4 liv.

Senk skuldrene, bruk tiden på noe mer meningsfullt.

Jeg kan ikke annet enn å signere, dessuten små humre over at alle disse korekte hjemmene i løpet av kort tid er fyllt opp med furu igjen fordi det er så estestisk og fint sånn helt plutselig.

Skrevet

De som virkelig kan interiør har evnen til å dra med seg ting gjennom et helt liv og få det til å funke med nye ting fra forskjellige epoker, ja tiår. Har du et hjem hvor det ikke eksisterer et møbel som er over 5 år gammelt så er du bare en som så gjerne vil være flink og kunne noe om interiør, men sjel, ja sjel får du aldri.

Skrevet
De som virkelig kan interiør har evnen til å dra med seg ting gjennom et helt liv og få det til å funke med nye ting fra forskjellige epoker, ja tiår. Har du et hjem hvor det ikke eksisterer et møbel som er over 5 år gammelt så er du bare en som så gjerne vil være flink og kunne noe om interiør, men sjel, ja sjel får du aldri.

:pls:

Helt enig, veldig godt sagt. Men husk - selv de har begynt et sted. Man kan ikke forvente at folk i etableringsfasen skal ha verken råd eller tilgang til ting/møbler de ønsker seg.

Om de derimot skifter ut alt de har kontinuerlig - bare fordi Skeidar bytter ut sidene i katalogen sin, da er nok alt håp ute :ler:

Skrevet
Om de derimot skifter ut alt de har kontinuerlig - bare fordi Skeidar bytter ut sidene i katalogen sin, da er nok alt håp ute :ler:

For ikke å snakke om....

*host*

Jysk. :sjenert:

Skrevet
Jeg kan ikke annet enn å signere, dessuten små humre over at alle disse korekte hjemmene i løpet av kort tid er fyllt opp med furu igjen fordi det er så estestisk og fint sånn helt plutselig.

Uff ja, men vi får ta det som underholdning.

Ei jeg kjenner til, er etter eget sigende veldig interessert i interiør.

Hun var helt på minimalismestilen da den var på topp og på vei ned...og litt etterpå også.

Men så........så ble hun plutselig så veldig interessert i møbler fra 50-tallet....sånn helt av seg selv asså.

Og hun brukte visst så mye tid på nett for å finne møbler i den spesielle stilen som hun nå altså plutselig hadde utviklet helt av seg selv.

Var ikke så mye å si til det.....unntatt å si at hun jo var litt uheldig som hadde utviklet denne helt særegne stilen nå når det var så mange andre som hadde gjort det samme og mens interiørmagasinene var proppfulle av den, og at det derfor nok kunne være litt rift om den type møbler.

.....og da ble det iallefall stille.

Gjest Gjest_Toblerone_*
Skrevet

Ting jeg ikke kan fordra er:

Alt i furu, furufarge, furuvegger, furubord, osv..

Border midt på veggen gjerne med furupanel under.

Nips

Blomstrete gardiner eller puter

Stuer med sterke farger, tenker på 90-tallets knallblå kjøkken eller blodrøde stuer.

Billy bokhyller i furu eller hvitt proppfulle av ymse noveller og annen litteratur.

minimalisme med glass og stål.

Funkishus

Volvo stasjonsvogn.

Stumtjener

Gulvbelegg

Overfylte vindushyller med blomster

Kaktus *grøss*

Vegger med familiebilder

Tørkede blomster

Veggseksjon

Kunstig frukt...

Blomsterbed i hagen

Hagenisser, hagegnomer, bronsestatuer

Ikeainteriør (studenter er utelatt)

Badstue

Basseng

Dusjforheng og hjørne.

Kunstig grønt gress på terassen (herregud...)

Akvarium

Bar

Utstoppede dyr

Kjøleskapsmagneter

Plakater

Gulvtepper

Skrevet
Ting jeg ikke kan fordra er:

Alt i furu, furufarge, furuvegger, furubord, osv..

Border midt på veggen gjerne med furupanel under.

Nips

Blomstrete gardiner eller puter

Stuer med sterke farger, tenker på 90-tallets knallblå kjøkken eller blodrøde stuer.

Billy bokhyller i furu eller hvitt proppfulle av ymse noveller og annen litteratur.

minimalisme med glass og stål.

Funkishus

Volvo stasjonsvogn.

Stumtjener

Gulvbelegg

Overfylte vindushyller med blomster

Kaktus *grøss*

Vegger med familiebilder

Tørkede blomster

Veggseksjon

Kunstig frukt...

Blomsterbed i hagen

Hagenisser, hagegnomer, bronsestatuer

Ikeainteriør (studenter er utelatt)

Badstue

Basseng

Dusjforheng og hjørne.

Kunstig grønt gress på terassen (herregud...)

Akvarium

Bar

Utstoppede dyr

Kjøleskapsmagneter

Plakater

Gulvtepper

Jøss...hva står det da igjen som er akseptabelt?

Campingvogn med tapetserte gipsvegger og silkeblomster på verandaen?

Gjest Gjest_Toblerone_*
Skrevet
Jøss...hva står det da igjen som er akseptabelt?

Campingvogn med tapetserte gipsvegger og silkeblomster på verandaen?

Ahh, enda mer blodharry..

Campingvogn med tapetserte gipsvegger og silkeblomster på verandaen.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Veldig liten forståelse for at folk er forkjellige her synes jeg. Man kan godt si at man synes noe er fint og andre ting ikke, men ting blir da ikke rett eller galt av den grunn.

Selv om DU ikke synes at disse hjemme har sjel, så har de det for dem som bor der, og det er vel det viktigste. Makan til sneversynthet.

Det jeg ville frem til var: Det er greit at vi liker forskjellige ting og har ulik smak, men det er vel ingen grunn til å beskylde hverandre for å ikke ha peiling på interiør av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...