Gjest Tjukkebolla Skrevet 20. februar 2009 #141 Skrevet 20. februar 2009 ALT er harry for noen.. Man har heldigvis forskjellig smak. Jeg synes man skal gjøre det beste ut av det man har. Tenk inspirasjon- IKKE kopier.. Jeg blir ikke imponert av hjem hvor du ser at alt er kjøpt samtidig, gjerne på samme sted.. (kanskje bestilt fra samme katalogside i møbelkatalog til og med..)
Gjest Stjernedryss Skrevet 21. februar 2009 #142 Skrevet 21. februar 2009 Jeg blir ikke imponert av hjem der alt er kjøpt til forskjellig tid, med forskjellig stil. Jeg liker generellt ikke blanding av nytt og gammelt, med mindre de gamle tingene passer veldig godt inn sammen med det nye da.
Gjest L_C Skrevet 21. februar 2009 #143 Skrevet 21. februar 2009 Jeg blir ikke imponert av hjem der alt er kjøpt til forskjellig tid, med forskjellig stil. Jeg liker generellt ikke blanding av nytt og gammelt, med mindre de gamle tingene passer veldig godt inn sammen med det nye da. Helt enig! Synes det er mye penere med hjem der møblene er i samme stil
Gjest Elastica Skrevet 21. februar 2009 #144 Skrevet 21. februar 2009 Jeg blir ikke imponert av hjem der alt er kjøpt til forskjellig tid, med forskjellig stil. Jeg liker generellt ikke blanding av nytt og gammelt, med mindre de gamle tingene passer veldig godt inn sammen med det nye da. Helt enig! Synes det er mye penere med hjem der møblene er i samme stil For meg er det totalt omvendt. Hjem hvor alle møblene ser ut til å komme fra samme tid, butikk og bestilling er kjedelige og fantasiløse.
LukaFrost Skrevet 21. februar 2009 #145 Skrevet 21. februar 2009 Hvem er det som har råd til å kjøpe alt nytt samtidig egentlig?
Gjest Stjernedryss Skrevet 21. februar 2009 #146 Skrevet 21. februar 2009 Hvem er det som har råd til å kjøpe alt nytt samtidig egentlig? Jeg gjorde det. Nå har jeg ikke kjøpt så veldig dyre møbler da, men heller billige møbler som passer sammen, enn dyre ting som kræsjer helt med resten her. Jeg synes ikke det ser kjedelig ut at alt er i samme stil, liker å ha det litt minimalistisk og synes "less is more". En annen fordel med billige møbler er at jeg antakeligvis er lei mye av det om noen år, og da er det greit å kunne kvitte seg med det uten dårlig samvittighet.
Gjest Stjernedryss Skrevet 21. februar 2009 #147 Skrevet 21. februar 2009 For meg er det totalt omvendt. Hjem hvor alle møblene ser ut til å komme fra samme tid, butikk og bestilling er kjedelige og fantasiløse. Ja, da er vi forskjellige gitt...
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #148 Skrevet 21. februar 2009 For meg er det totalt omvendt. Hjem hvor alle møblene ser ut til å komme fra samme tid, butikk og bestilling er kjedelige og fantasiløse. Helt enig. Det er kunsten å blande antikviteter med moderne møbler som "gjør" et hjem. Det å se hva som funker sammen, og hva som ikke gjør det. Personlige ting sammen med praktiske, og skape en unik helhet.
sixx Skrevet 21. februar 2009 #149 Skrevet 21. februar 2009 (endret) Det å se hva som funker sammen, og hva som ikke gjør det. Nettopp...er det som er "greia"...og det blir like vellykket hver gang...helt uavhengig av smak. Edit: Eller nesten da...kom plutselig til å tenke på kona til fetter'n min. Masse av det folk har ramset opp i denne tråden ville mange av dem syntes var helt fint...i rett setting. Endret 21. februar 2009 av sixx
Gjest Gjest_Pasta_* Skrevet 22. februar 2009 #150 Skrevet 22. februar 2009 Dere er fryktelig opptatt av hva som er rett og galt, hva er inn og hva er ut. Hva synes de andre om mitt hjem, min stil, min perfekte lille verden. Har dere ikke innsett at dette er nok et område som styres av krefter som kun tenker på en ting. Penger ! Et liv og et hjem skapes ikke av den siste interiørtrenden. Man kjøper seg kun et forbigående overfladisk image som andre tjener på. En hjem i landromantikk stil skaper ikke en mere harmonisk tilværelse. Et hjem med danske designer møbler gjør ikke at man har høyere intelligens og bedre smak en alle andre. Et hjem med møbler fra Bohus/Skeidar betyr ikke at man lever et kjedelig A4 liv. Senk skuldrene, bruk tiden på noe mer meningsfullt.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #151 Skrevet 22. februar 2009 Den Erik Jørgensen sofaen var usedvanlig stygg.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #152 Skrevet 22. februar 2009 Dere er fryktelig opptatt av hva som er rett og galt, hva er inn og hva er ut. Hva synes de andre om mitt hjem, min stil, min perfekte lille verden. Har dere ikke innsett at dette er nok et område som styres av krefter som kun tenker på en ting. Penger ! Et liv og et hjem skapes ikke av den siste interiørtrenden. Man kjøper seg kun et forbigående overfladisk image som andre tjener på. En hjem i landromantikk stil skaper ikke en mere harmonisk tilværelse. Et hjem med danske designer møbler gjør ikke at man har høyere intelligens og bedre smak en alle andre. Et hjem med møbler fra Bohus/Skeidar betyr ikke at man lever et kjedelig A4 liv. Senk skuldrene, bruk tiden på noe mer meningsfullt. Jeg kan ikke annet enn å signere, dessuten små humre over at alle disse korekte hjemmene i løpet av kort tid er fyllt opp med furu igjen fordi det er så estestisk og fint sånn helt plutselig.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #153 Skrevet 22. februar 2009 De som virkelig kan interiør har evnen til å dra med seg ting gjennom et helt liv og få det til å funke med nye ting fra forskjellige epoker, ja tiår. Har du et hjem hvor det ikke eksisterer et møbel som er over 5 år gammelt så er du bare en som så gjerne vil være flink og kunne noe om interiør, men sjel, ja sjel får du aldri.
Gjest Gaby Skrevet 22. februar 2009 #154 Skrevet 22. februar 2009 De som virkelig kan interiør har evnen til å dra med seg ting gjennom et helt liv og få det til å funke med nye ting fra forskjellige epoker, ja tiår. Har du et hjem hvor det ikke eksisterer et møbel som er over 5 år gammelt så er du bare en som så gjerne vil være flink og kunne noe om interiør, men sjel, ja sjel får du aldri. Helt enig, veldig godt sagt. Men husk - selv de har begynt et sted. Man kan ikke forvente at folk i etableringsfasen skal ha verken råd eller tilgang til ting/møbler de ønsker seg. Om de derimot skifter ut alt de har kontinuerlig - bare fordi Skeidar bytter ut sidene i katalogen sin, da er nok alt håp ute
sixx Skrevet 22. februar 2009 #155 Skrevet 22. februar 2009 Om de derimot skifter ut alt de har kontinuerlig - bare fordi Skeidar bytter ut sidene i katalogen sin, da er nok alt håp ute For ikke å snakke om.... *host* Jysk.
sixx Skrevet 22. februar 2009 #156 Skrevet 22. februar 2009 Jeg kan ikke annet enn å signere, dessuten små humre over at alle disse korekte hjemmene i løpet av kort tid er fyllt opp med furu igjen fordi det er så estestisk og fint sånn helt plutselig. Uff ja, men vi får ta det som underholdning. Ei jeg kjenner til, er etter eget sigende veldig interessert i interiør. Hun var helt på minimalismestilen da den var på topp og på vei ned...og litt etterpå også. Men så........så ble hun plutselig så veldig interessert i møbler fra 50-tallet....sånn helt av seg selv asså. Og hun brukte visst så mye tid på nett for å finne møbler i den spesielle stilen som hun nå altså plutselig hadde utviklet helt av seg selv. Var ikke så mye å si til det.....unntatt å si at hun jo var litt uheldig som hadde utviklet denne helt særegne stilen nå når det var så mange andre som hadde gjort det samme og mens interiørmagasinene var proppfulle av den, og at det derfor nok kunne være litt rift om den type møbler. .....og da ble det iallefall stille.
Gjest Gjest_Toblerone_* Skrevet 22. februar 2009 #157 Skrevet 22. februar 2009 Ting jeg ikke kan fordra er: Alt i furu, furufarge, furuvegger, furubord, osv.. Border midt på veggen gjerne med furupanel under. Nips Blomstrete gardiner eller puter Stuer med sterke farger, tenker på 90-tallets knallblå kjøkken eller blodrøde stuer. Billy bokhyller i furu eller hvitt proppfulle av ymse noveller og annen litteratur. minimalisme med glass og stål. Funkishus Volvo stasjonsvogn. Stumtjener Gulvbelegg Overfylte vindushyller med blomster Kaktus *grøss* Vegger med familiebilder Tørkede blomster Veggseksjon Kunstig frukt... Blomsterbed i hagen Hagenisser, hagegnomer, bronsestatuer Ikeainteriør (studenter er utelatt) Badstue Basseng Dusjforheng og hjørne. Kunstig grønt gress på terassen (herregud...) Akvarium Bar Utstoppede dyr Kjøleskapsmagneter Plakater Gulvtepper
sixx Skrevet 22. februar 2009 #158 Skrevet 22. februar 2009 Ting jeg ikke kan fordra er: Alt i furu, furufarge, furuvegger, furubord, osv.. Border midt på veggen gjerne med furupanel under. Nips Blomstrete gardiner eller puter Stuer med sterke farger, tenker på 90-tallets knallblå kjøkken eller blodrøde stuer. Billy bokhyller i furu eller hvitt proppfulle av ymse noveller og annen litteratur. minimalisme med glass og stål. Funkishus Volvo stasjonsvogn. Stumtjener Gulvbelegg Overfylte vindushyller med blomster Kaktus *grøss* Vegger med familiebilder Tørkede blomster Veggseksjon Kunstig frukt... Blomsterbed i hagen Hagenisser, hagegnomer, bronsestatuer Ikeainteriør (studenter er utelatt) Badstue Basseng Dusjforheng og hjørne. Kunstig grønt gress på terassen (herregud...) Akvarium Bar Utstoppede dyr Kjøleskapsmagneter Plakater Gulvtepper Jøss...hva står det da igjen som er akseptabelt? Campingvogn med tapetserte gipsvegger og silkeblomster på verandaen?
Gjest Gjest_Toblerone_* Skrevet 22. februar 2009 #159 Skrevet 22. februar 2009 Jøss...hva står det da igjen som er akseptabelt? Campingvogn med tapetserte gipsvegger og silkeblomster på verandaen? Ahh, enda mer blodharry.. Campingvogn med tapetserte gipsvegger og silkeblomster på verandaen.
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. februar 2009 #160 Skrevet 22. februar 2009 De som virkelig kan interiør har evnen til å dra med seg ting gjennom et helt liv og få det til å funke med nye ting fra forskjellige epoker, ja tiår. Har du et hjem hvor det ikke eksisterer et møbel som er over 5 år gammelt så er du bare en som så gjerne vil være flink og kunne noe om interiør, men sjel, ja sjel får du aldri. Veldig liten forståelse for at folk er forkjellige her synes jeg. Man kan godt si at man synes noe er fint og andre ting ikke, men ting blir da ikke rett eller galt av den grunn. Selv om DU ikke synes at disse hjemme har sjel, så har de det for dem som bor der, og det er vel det viktigste. Makan til sneversynthet. Det jeg ville frem til var: Det er greit at vi liker forskjellige ting og har ulik smak, men det er vel ingen grunn til å beskylde hverandre for å ikke ha peiling på interiør av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå