Gå til innhold

Bjeffing, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Har en vakker hannhund på 1,5 år så bjeffer ofte når han er ute i hagen alene. Bjeffer på alt fra andre hunder til gamle damer med rullator. Har prøvd ut endel som f.eks. bjeffehalsbånd, stå ute med langline, snakke til ham både høyt og lavt, prøvd avledning, positiv opplevelse. Han er ikke agressiv, men har når han kjefter ståpels i fra halen og opp. Noen ganger hvis barn kommer og de stopper opp så logrer han med halen og er kjempeglad, andre ganger får han helt frøns. Han ellers en lærenem og snill hund. Har nok vokterinnstinkt og er vel noe usikker på seg selv. Vet at det ikke går ann å få en perfekt hund, men han gjør meg og naboene noe sprø.

tar imot alle slags råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, skulle ønske jeg hadde en vidunder kur, har samme problemet selv.

Vi har begynt å ta han inn når sånt skjer, sånn at vi fjerner han fra situasjonen og lar han roe seg inne før han kommer ut igjen. Virker som om det funker litt iallefall, men må nok gi det litt mer tid..

Skrevet
Hmm, skulle ønske jeg hadde en vidunder kur, har samme problemet selv.

Vi har begynt å ta han inn når sånt skjer, sånn at vi fjerner han fra situasjonen og lar han roe seg inne før han kommer ut igjen. Virker som om det funker litt iallefall, men må nok gi det litt mer tid..

Har prøvd det også jeg, men det er på`n igjen neste gang han er ute. Han får det han trenger av både mental og fysisk trening, og så har jeg ei tispe i tillegg som han bryner nesa si på hver dag :)

Tispa mi bjeffer kun på postmannen..

Skrevet

Har ikke hatt problemer med sånne bjeffehunder selv, så har ingen konkrete råd, men husk iallefall at enkelte av metodene du har prøvd kan virke, men ofte tar det uker eller måneder før du ser virkelige resultater. Det er ikke ofte det er vidunderkurer når det gjelder hund, man må bare innstille seg på at det er mye jobb.

For øvrig vet jeg det er laget flere tråder om dette problemet i forumet på canis.no, søk der og les de mange gode rådene. På canis.no kryr det av flinke hundefolk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...