Gå til innhold

Hvordan få invilget abort når man er over 3 mnd på vei


Gjest Ikke inlogget nå

Anbefalte innlegg

Nå er det en gang slik at trådstarter er et menneske med egene meninger, og hun gjør dette valget uansett hvor mye dere skriker og skråler. Ikke forstår jeg at dere gidder heller. Må da være bedre at man tar abort, og er voksen nok til å ta denne avgjørelsen når man ser at barnet ikke vil få et godt liv??

Jeg var vel slik som dere jeg også engang, helt til jeg faktisk ble gravid. For meg var det helt uaktuelt å få barnet, pga fam situasjonen. Jeg syns det var tøft der og da, men i dag er jeg lykkelig over det valget jeg gjorde.

Ikke få et barn som man ikke kan love en trygg og fin oppvekst for, må vel være bedre med en abort, enn det som skjedde i Stavanger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så alle dere som dømmer, det er ikke bare bare å ta senabort fordi man ønsker, det ligger somregel en veldig god grunn bak, ellers så hadde man ikke fått lov.

Hadde ts hatt en lignende grunn som du beskriver så hadde hun da ikke spurt her om hva hun skulle sagt.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Hadde ts hatt en lignende grunn som du beskriver så hadde hun da ikke spurt her om hva hun skulle sagt.....

Hva vet du om det? Har du vært igjennom dette? har det fallt deg inn at hun er så redd for at det ikke skal bli innvilget at det er derfor hun lurer på hva hun skal si?

Det er vanlig å lure litt på hva man skal si i uvante situasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ts hatt en lignende grunn som du beskriver så hadde hun da ikke spurt her om hva hun skulle sagt.....

...og andre hadde fortsatt ikke hatt noen grunn til å legge seg opp i det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken grunn ts har for å gjennomføre denne aborten (det er jo virkelig ikke relevant her) kan det være vanskelig å møte en nemnd og skulle beskrive sin egen situasjon til totalt fremmede mennesker. Det er ikke akkurat en lett eller stolt situasjon, og det er da vanskelig å vite hvordan man skal ordlegge seg. Du får prøve å slappe av og finne ro med ditt eget valg, og rett og slett bare si hvorfor du ikke ønsker å bære frem dette barnet. De dømmer deg ikke, du har lov til dette.

Noen mennesker virker så fryktelig sinna og bitter på andre som velger å gjennomføre en abort - og benytter enhver anledning til å rakke ned på dem. Ta diskusjonen der den passer seg, og det er ikke i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da er det overstått og det gikk gankse greit heldigvis. Det var to leger og en sykepleier der, men hun var der mest for min skyld virket det som. Fortalte bare hva som har skjedd og hvordan jeg hadde det. Og de sa at jeg oppsylte kravene for senabort og at det virket som om jeg hadde gode og gjennomtenkte grunner. Så fortalte de om "innrepet" og vanlige reaksjoner og komplikasjoner. Så snakket vi litt om å evntuelt bære for barnet med tanke på adopsjon, men endte med at jeg skal ta abort. Så skal inn i gjøre det i morgen. Gruer meg, men gleder meg til å bli ferdig med dette og kunne å videre med livet mitt.

Takk til dere som forstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Uansett hva andre måtte mene har du tatt et valg, og det skal du stå får. Ingen er feilfria, uansett hva noen tydeligvis liker å tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Det viktigste nå er å huske grunnene for hvorfor du valgte å gjennomføre aborten og stå for de grunnene. Da blir veien videre lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Gjest Gjest

Hei:

Jeg har akuratt funnet ut at jeg er gravid og over 12 uker på vei.

Skal ta abort, men må igjennom ett møte med en "nemd" eller noe sånt først.

Er supernervøs. Andre som har vært igjennom det? Hva skal jeg si liksom?

hvor langt over er du? si at du abs ikke er kalr for å bli mor. at du ikke liker barn, har fødselsangst osv. si også at du har brukt prenesjon (som jeg håper du har) og at det altså ikke er pga dumhet at du sitter her i dag. evnt kan du fåd det gjort i sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor langt over er du? si at du abs ikke er kalr for å bli mor. at du ikke liker barn, har fødselsangst osv. si også at du har brukt prenesjon (som jeg håper du har) og at det altså ikke er pga dumhet at du sitter her i dag. evnt kan du fåd det gjort i sverige

Se på datoen for denne tråden...

Enten har hun gjort noe for lenge lenge siden, eller hun sitter der med et barn nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut veien å gå? Jeg gravid og trenger rask å søke, få godkjent abort da jeg er over 3 mnd ++. Kan jeg ta direkte kontakt på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut veien å gå? Jeg gravid og trenger rask å søke, få godkjent abort da jeg er over 3 mnd ++. Kan jeg ta direkte kontakt på noe vis?

Akuttime hos lege, eller kontakt sykehuset direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

hva skjer om man får avslått søknad om senabort? Kobler de inn barnevern i og med at man ombestemte seg så sent og ikke vil ha baby, så må man føde den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som fikk avslag, fikk barnet og er i dag kjempelykkelig at nemden sa nei. Få heller hjelp til å få barnet. Det er et barn. Man hyler og skriker over seg over drap og elendighet, men hvem skal beskytte det ufødte liv?? La alle barna få komme til jorda, det er en mening med det.

Anonym poster: ef5d09e47fca1bfe28c0f716e01471ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...