Gå til innhold

Hund reagerer på leken sin

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Heisann_*
Skrevet

Valpen min på 8 mnd har fått en ny liten tøyleke med svak pipelyd.. da han fikk den reagerte han med å se på meg og begynte å pipe og sleike seg rundt munnen.. han skulle sleike på leken og vaske den.. er det noen som har en ide om hvorfor han reagerer som han gjør? Han er vant til mange forskjellige leker, med og uten pipelyd.. men akkurat denne lille leken er et mysterium for meg! Virker som han prøvde å roe ned (tenker da på slikking rund munnen).. han er heller ikke en hund som vanligvis piper. Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ene hunden min oppfører seg neste som din med pipeleker. Synes hun stresser så fælt når hun piper og prøver å få leka til å være stille samtidig som hun biter mer på den.

Men pipeleke er ypperlig til trening, har hennes fulle oppmerksomhet da :)

Skrevet

Hørte en gang at visse pipeleker kan minne hunder om valper som de vil ta seg av. Høres kanskje rart ut, men ser selv på hunden min at han "passer på" pipelekene sine mer enn han gjør med de andre lekene.

Kanskje det kan være tilfellet med hunden din?

Gjest Gjest heisann
Skrevet

Ja, det virker nesten som han tror den lille leken er en bitteliten valp.. han har båret den forsiktig i munnen og lagt den inntil meg, så går han og legger seg. Hvis jeg legger leken tilbake inntil han, så er det vasking og piping med en gang.. stakars, han blir helt frustrert av den, så nå er den gjemt bort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...