Gå til innhold

Kryss fingre og tær!


flowergirl777

Anbefalte innlegg

Prada: Kan godt hende jeg trenger mer. Aner ikke egentlig. Men hva det koster, spiller egentlig ingen rolle nå.

Sprøyter ja.. ser det blir endel (takk for bildene i bloggen din forresten! :)

Er diabetiker, så et stikk eller fem ekstra hver dag går nok bra ;)

Var til kontroll igår, og sykepleier'n min sa at jeg bare skulle si ifra til henne hva slags sprøyter jeg trengte, så skulle hun ordne det til meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aff.. andre dagen på nesesprayen.. hatt konstant vondt i hodet siden i går morges da jeg starta :( (Paracet funker ikke..) Har også vondt i magen.. litt på sida liksom. Og er tett i nesa.

Håper ikke dette kommer til å fortsette under hele behandlinga... DA blir jeg grinete altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikkeså mye spennende her om dagen gitt... sprayer og står på! Hodepinen har heldigvis gitt seg ser det ut som. Fått endel kviser, som jeg ellers ikke pleier å ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene sin vandte gang.. siste mens kom 18. januar.. er det meninga at jeg skal få mensen "som vanlig" (har til vanlig veldig uregelmessig mens, sist mens fikk jeg etter provera-bruk) under nesespray-bruk? Eller går det greit om jeg ikke får mensen/normal syklus under IVF-behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk Kirin!

Koster litt ja... 7200 for ett forsøk. Staten dekker utgifter over 15 000... så du kan si at vi får det 3.forsøket gratis.. 3 for 2 om du vil ;) men.. satster på kun ett forsøk da, så klart. i tillegg kommer jo reising og slikt da. bor jo 2, 5 timer unna sykehuset så.. vi får se om vi reiser frem og tilbake når egg skal taes ut og settes inn, eller om vi koster på oss hotell.

Ja, vi bor mange timer unna sykehuset og det blir hotellopphold for noen tusenlapper i tillegg. Jeg skal visstnok stå på en lav dose med P.... Ikke Menopur, så jeg ville ikke komme opp i egenandelen med det første mente de.

Men det er nok penger, "alle" andre kan bruke disse pengene på utstyr og tilbehør.

Godt at du er i gang! Du skal vel spraye noen uke rog så få en menslignende blødning og etter det begynne med sprøyter? Er sånn jeg har forstått det.

Vanlig syklus kan du vel bare glemme, hele behandlingen går ut på å regulere deg helt ned og inn i overgangsalderen omtrent og så regulere deg skikkelig opp så du blir fertil og produserer mange bra egg ;)

Begynner meg spray jeg også om noen uker :) Får håpe bivirkningene slipper taket etterhvert, jeg kan gå med på mye så lenge underlivet mitt får være i fred. Det har vært plget nok av Pergoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene sin vandte gang.. siste mens kom 18. januar.. er det meninga at jeg skal få mensen "som vanlig" (har til vanlig veldig uregelmessig mens, sist mens fikk jeg etter provera-bruk) under nesespray-bruk? Eller går det greit om jeg ikke får mensen/normal syklus under IVF-behandling?

På skjemaet mitt står det "Hvis menstrasjonen ikke har kommet senest tre dager før oppstart med sprøyter, kontakt sykepleier".

Tror jeg hadde tatt en telefon om mensen ikke dukket opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... er jo en måned siden siste mens idag.. skal på sykehuset om ei uke.. kanskje jeg skulle prøvd å ringe de imorra da. Men nå pleier jo ikke jeg å ha mensen i det hele tatt ellers da.. rart om jeg skulle få det når jeg kommer i "overgangsalderen" :fnise:

Har forresten ikke merket noe mer bivirkninger av nesesprayen!

Har lagt på meg litt da men.. :sjenert:

Endret av flowergirl777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... er jo en måned siden siste mens idag.. skal på sykehuset om ei uke.. kanskje jeg skulle prøvd å ringe de imorra da. Men nå pleier jo ikke jeg å ha mensen i det hele tatt ellers da.. rart om jeg skulle få det når jeg kommer i "overgangsalderen" :fnise:

Har forresten ikke merket noe mer bivirkninger av nesesprayen!

Har lagt på meg litt da men.. :sjenert:

Jeg hadde nok gjort som Prada sier. Du skal jo ha blødning etter så og så lang tid på spray og i tide før sprøytene. Gjør du alt på samme sykehus, ultralyd og uttak osv? Jeg bor såpass langt unna "uttak-sykehuset" at jeg må til ul underveis på et annet..

Kan hende det er litt feil av megå kalle det overgangsalderen, men eg har forstått det sånn at dei skal "rydde" kroppen for ein del hormon, og det blir vel mykje det same. Men ein eller anna form for blødning skal du få :) Har du ikkje fått med deg ein "bruksanvisning" for forløpet?

Godt at sprayen ikke plager deg noe nevneverdig, men vekttillegg hørtes ikke videre moro ut. Jeg gikk ned 10kg for et år siden for å være best mulig forberedt på alt dette og en graviditet ;)

Jeg ringte sykehuset i går og de skal sende meg papirer, resepter mm. så er de tikke mange ukene til jeg er i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier :vinke: !

Så bra at bivirkningene har gitt seg da. :Nikke: Selv om vektoppgang ikke er noe å rope hurra for akkurat.

Håper mensen er rett rundt hjørnet. :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør alt på samme sykehus, ja.

Jo, har jo fått endel papirer da.. får se over dem nøyere igjen. Er en stund siden jeg har finlest dem hehe.

Ja, de sa jo sist gang at jeg ikke hadde hatt vondt av å ta av ca. 5 kilo, noe jeg jo har gjort. Eller.. HADDE gjort. Nå har jeg jo lagt de på meg igjen da :(

Jaja..

Koselig med nye fjes i boka mi forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så'e... var til kontroll på sykehuset idag. Gikk ikke helt etter planen, kan man si.

Skulle jo sjekke om jeg var riktig nedregulert osv. Det var jeg ikke. Grunnen? Joda, cyster på eggstokkene. På begge sider. Flott. Fikk litt panikk akkurat da. Tenkte om jeg måtte vente i ukesvis på å få fjerna disse, og SÅ begynne på nytt med spray.. ikke noe gøy.

Meeen.. de syns nok litt synd på meg, og ba meg sette meg og vente på gangen litt. (Var litt utpå dagen det her)

Så ba de meg bli med inn på et nytt undersøkelsesrom, og så fjernet de 5 cyster der og da! Fikk litt noia med en gang da.. :fnise:

Men det gikk veldig bra! Og de sa at det var nøyaktig slik det foregikk under uttak, så da slipper jeg å gå å grue meg til det også :)

Fikk lokalbedøvelse da. Litt vondt og ubehagelig var det jo, men.. litt pirking og stikking blir man jo vandt med da... :)

Så nå er det ei uke til på spray, inn igjen til kontroll i midten av neste uke.. forhåpentligvis ferdig nedregulert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida! :unsure: Det var vel mye på en gang! Men når det først ble sånn så er det jo supert at de gjorde noe med det med en gang. :):klemmer: Håper det hjelper, og at det går helt etter boka nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda, litt ekkelt at det var cyster på eggstokkene dine!! Men så bra at de fjernet dem der og da! Får du uttak til planlagt dato eller blir det utsatt litt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, det hørtes aldeles ikke gøy ut, cyster altså. Men så utrolig fint gjort av sykehuset å gjøre det med en gang. :Nikke: De glimter til av og til vet du. :fnise: Håper sprayen gjør jobben sin og at spiren kommer straks. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer :)

Har ikke fått noe dato i forhold til uttak enda uansett, men det ble jo en uke til (minst) før jeg kan begynne med sprøytene da..

Har ikke hatt spesielt vondt idag heller, så det er jo fint. Håper det går like greit etter uttaket også.

Hadde en.. litt sær opplevelse på matbutikken istad.

Kom en litt eldre mann bort, til meg, han holdt på med noe slags undersøkelse ellerno sånt, spurte om jeg hadde litt tid.

Joda, hadde jo det. Han trengte noen som kunne prøve ut en ny grateng visstnok. "Men da må du ha barn for å være med. Har du barn?" Allered da merket jeg at dette var litt feil dag å spørre meg om sånt no. "Nei, har ikke det".

Da skulle han sikkert prøve å være morsom, siden han da måtte finne seg noen andre å spørre. "Å nei, nå griner jeg! Så sørgelig!"

Da gikk jeg. Hadde mest lyst til å svare "Ja, det syns jeg også." Men jeg bare gikk. Blah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en.. litt sær opplevelse på matbutikken istad.

Kom en litt eldre mann bort, til meg, han holdt på med noe slags undersøkelse ellerno sånt, spurte om jeg hadde litt tid.

Joda, hadde jo det. Han trengte noen som kunne prøve ut en ny grateng visstnok. "Men da må du ha barn for å være med. Har du barn?" Allered da merket jeg at dette var litt feil dag å spørre meg om sånt no. "Nei, har ikke det".

Da skulle han sikkert prøve å være morsom, siden han da måtte finne seg noen andre å spørre. "Å nei, nå griner jeg! Så sørgelig!"

Da gikk jeg. Hadde mest lyst til å svare "Ja, det syns jeg også." Men jeg bare gikk. Blah.

:hakeslepp: Fy Farao! :haar: SA han virkelig det? Latterlig gammel drittgubbe spør du meg (sorry, kjenner jeg blir skikkelig sinna her). :sjokkert: Jeg hadde antakelig også bare gått og ikke klart å si noe. :(

Uff altså! Folk! :kjefte:

Veldig bra at vondtene holder seg borte da. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...